עמוד הבית » טברנה: כשהמסעדה היוונית פוגשת במלון

טברנה: כשהמסעדה היוונית פוגשת במלון

בופה יווני ארוחות בוקר. צילום: שירן כהן
אל מול חוף ימה של תל אביב בתוך מלון וויסט נמצאת מסעדת סלון יווני, המסעדה המובילה של השף המוכשר גיא פרץ. המסעדה ידועה בטעמים עשירים ואותנטיים מהמטבח היווני.

פרץ הוא שף ישראלי ידוע ומוכר, אשר התחיל את דרכו בעולם הקולינרי בתור ילד במשפחת קצבים מדימונה. משם המשיך ללימודי קונדיטוריה בצרפת, עבד בגני אירועים, מייעץ קולינרית במאות פרויקטים בארץ ובעולם, הוביל מגמה של מסעדנות כשרה כולל במלונות בעולם, הסעדה לבתי מלון, פרסם ארבעה ספרי מתכונים רבי מכר,  בנוסף פרץ גיא את הדרך בעולם ה"פוד טראקס" והוביל את התחום בארץ.

כמחפש אתגרים ומתרגש מאוד מהאפשרויות הבלתי מוגבלות שבתחום הקולינריה, מוצא גיא דרכים חדשות ליצור חוויה לסועדים שלו. מבחינתו מה שנראה קשה ולא הגיוני מתקבל כאתגר שיש לעמוד בו ואכן, הוא מצליח כל פעם מחדש. בעת משבר כלכלי קשה שעבר ובעת שהיה יועץ קולינרי במלונות ביוון, נחשף פרץ לאוכל היווני והחליט ל'ייבא' אותו לישראל. כמיטב ה'מסורת' גם כאן הוא הולך עד הסוף בשימוש בפרודוקטים מיוון ושימוש ברכיבים טריים ואיכותיים יחד עם טכניקות בישול מקוריות ומודרניות.

צילום: שירן כהן

כבר בכניסה למסעדה מתקבלת האווירה של יוון או יותר כמו 'חופשה ביוון'. המלון, הבריכה, הים הניבט מהחלון כל התפאורה שרה יוונית וכמובן מוזיקה ברקע ואלכוהול בבר. ביקורינו היה בזמן ארוחת הבוקר העשירה אם כי פשוטה ( יוון כבר אמרנו). אשר מציעה מבחר ירקות טריים לצד פטה נהדרת וזיתי קלאמטה ומאידך שקשוקות ים תיכוניות ומאפה תרד עם גבינה. כמובן שעל כל זאת ניתן כמובן להוסיף אלכוהול יווני של בוקר הכולל שלושה סוגי אוזו.

צילום: גיא פרץ

טברנה

בשעות הערב וגם בימי שישי בצהרים, משנה המסעדה את פניה ומעלה הילוך אנרגטי והופכת לטברנה. זהו אחד המקומות המבוקשים ביותר לאירועי טברנה בעיר. הטברנה היא חוויה ייחודית מגוונת בצורותיה וטעמיה. זוהי חוויה קולינרית אותטנית המתמשכת לאורך כל הערב הכוללת הופעת נגן בוזוקי ואוירה יוונית.

בתפריט הערב כתוב כך "הערב תהנו מארוחת שף שהופכת למסיבה יוונית שמחה! כמיטב המסורת היוונית, התפריט שלנו מורכב מחומרי גלם בהכנה פשוטה אך מאוד מדוייקת של מנות הדגל של המטבח היווני, בפרשנות האישית שלי". וכשגיא מבטיח גיא גם מקיים, מזטים מעולים, סלטים מרעננים לצד מנות הנותנות כבוד לגבינת הפטה, דגים נאים ומבחר דגים ופסטה למנות עיקריות וכמובן איך אפשר בלי אלכוהול.

השף גיא פרץ. סלון יווני. צילום: שלומי אלפסי

 

ארוחת הבוקר מוגשת בין הימים א- ו' בין השעות 07:00 – 11:00 בעלות של 119 ₪ בלבד לאדם או 220 ₪ בלבד לזוג.ניתן לבצע הזמנות און ליין לתל אביב: https://bit.ly/breakfastsalon. מלון ווסט ת"א, הרצל רוזנבלום 12

אז רוצו כי כאן לא מגיעים רק לסעוד, כאן נהנים לאורך שעות של חוויה מרגשת לצד אוכל ואוזו.

מאת לייא סלרב