עמוד הבית » יום הולדתו של הסופר מחזאי אפרים קישון

יום הולדתו של הסופר מחזאי אפרים קישון

צילום באידבות רפי קישון
ביום שני ב- 23/8/2021 אבי, הלא הוא אפרים קישון - היה צריך לחגוג יום-הולדת 97.

כשמראיינים אותי – שואלים אותי לעיתים קרובות: – מה  היה אביך – אפרים קישון חושבו כותב בימים אלו ?

אני בטוח שהוא היה היום אומר: לצערי … מתברר שצדקתי בדיאגנוזה שלי לגבי מדינת ישראל שאותה כיניתי: "פרטאצ'יה אהובתי" – מה זו פרטאצ'יה – זו מדינת הבלאגן וחוסר האירגון והסדר. למשל – איך מצליחה מדינה כל כך קטנה עם שדה תעופה אחד המהווה כניסה אחת צרה – להכניס אליה, במהירות כל כך גדולה, את כל המוטאציות הכי חדישות ומסוכנות בעולם ? … – זה הישג יוצא דופן…

הוא היה גם בוודאי, נהנה מאוד לכתוב ברשתות החברתיות: טוויטר ופייסבוק.

הוא תמיד קיטר שהוא שונא לכתוב את ההומורסקות שלו – כי זו עבודת פרך. והוא גם לא זוכה לדעת מי קורא אותן ואיך התגובות. אבל זה מה שהוא יודע לעשות הכי טוב בעולם. אבל ברשתות החברתיות הוא יכול לכתוב מסרים קצרים מהירים ומזהירים , ולקבל מיד אלפי תגובות מהקוראים המסורים והנלהבים. אין ספק שהיינו זוכים לקרוא אותו יום יום ברשתות האלה כי תמיד היה לו מה לומר על כל מצב חברתי או פוליטי.

הוא בטח היה גם מזכיר לנו, שאת עיקרון הפייק-ניוז – הוא הגדיר וחזה כבר מזמן – כשכתב את ההומורסקה האבסורדית האייקונית שלו: "בניין ההסתדרות"

קבלו נא תקציר:

מר פוקס מגיע בשעת בוקר מוקדמת לשכנו – מר שטוקס, ומודיע לו בדרמטיות ש… הלילה פוצצו את בנין ההסתדרות !

שטוקס נדהם ולא מאמין – כי הוא לא שמע כלום למרות שהוא גר ממש מול בנין ההסתדרות. אבל פוקס מתעקש שהוא שמע את הידיעה המהיימנה ביותר מאת השכן החשוב מר קונשטטר…

כששטוקס מציץ החוצה מהחלון הוא רואה שבניין ההסתדרות עומיייד על מקומו…  והוא לא נהרס כלל וכלל. זה לא משכנע את פוקס, אשר ממשיך לטעון שהבנין נהרס – אבל בלילה בנו אותו מחדש ….

זה אבי אבות הפייק ניוז .

ואת ההשלכות האקטואליות לימינו – אתם בוודאי יכולים לעשות לבד…

מזל טוב אבאל'ה – חבל שאתה לא איתנו…

את ההומורסקה כולה אתם יכולים לקרוא בגוגל – חפשו בנין ההסתדרות – אפרים קישון , או אפילו לראות ביוטוב כמערכון קלאסי של שמוליק סגל ושמואל רודנסקי.

את הופעת ההומור המצליחה, המקורית והייחודית שלי – על חייו וסרטיו של אבי – אתם יכולים לראות בתאטרון הקאמרי בת"א או בבית קישון באפקה, או להזמין לכל אירוע כולל חוגי בית.

צילום אודי סלמנוביץ

מאת: ד"ר רפי קישון

054-7475599, rafi@kishon.com