עמוד הבית » "כולם רצים אחרי הצבי": הסיפורים המיוחדים מאחורי המלון שדורג במקום ה17 בעולם

"כולם רצים אחרי הצבי": הסיפורים המיוחדים מאחורי המלון שדורג במקום ה17 בעולם

צילום: כריכת ספר
ותן קליין הקים את מלון המטיילים בתל אביב שדורג במקום ה17 בעולם לפי הלווני פלאנט Lonely Planet והפעיל אותו במשך 20 שנה. הוא צבר סיפורים מרגשים ומיוחדים עם רגעים עצובים ושמחים. כעת, הוא מאגד את הסיפורים האלו וגם משירותו בצבא ומקומות נוספים לספר חדש ומרתק- "כולם רצים אחרי הצבי" בהוצאת ספרי ניב.

הוא מספר על הרקע לכתיבת הספר ש"הקמנו את המלון בשנת 1998 אחרי שבדקנו עשר לוקיישנים מתאימים במשך 3 שנים. השכרנו אותו לעשר שנים ואז לעוד עשר. הוא היה מלון לאנשים שרוצים לטייל בתקציב נמוך. למשל תרמילאים אחרי צבא בישראל או מגיל 18 מהעולם. זה נקראbackpacker  ומיועד לכאלו עם תרמיל על הגב שנוסעים באוטבוסים ורכבות. זה היה מדהים.

"במשך 20 השנים שהפעלנו אותו עד לפני פרוץ הקורונה הצטברו המון סיפורים כמו למשל חתונות, דברים שמחים וגם עצובים. עד שהרגשנו שמצינו ורציתי ללכת לכיוונים אחרים. את כל התובנות האלו לקחתי והספר מורכב בעצם מהסיפורים האלו".הם מעלים שאלות משמעותיות ביותר ביחס לעולמנו כמו מה הזמן שאנחנו מקדישים למחשבה? מה אני רוצה בסיבוב הזה של החיים מעצמי? איך צולחים את המכשולים הרבים שמקשים על התנועה? ואיך אפשר לעבור בהנאה את הדרך להגשמת החלומות והיעדים בחיים?

צילום: משה ניסנבוים

באופן קולח, מרתק ומרגש, שמשקף לעיתים את קצה גבול היכולת, בוחן דותן קליין כיצד מתקבלות החלטות באזור הדמדומים. המחבר, דותן קליין מקיבוץ בית ניר, הוא מאמן מנטלי שמלווה יחידים וזוגות לשיפור איכות החיים ומסייע להם לקדם את האינטרסים של כל אחד בדרכו שלו.

ספרי ניב, נובמבר 2022, עיון, פרוזה מקור, 213 עמ'

מאת: משה ניסנבוים