עמוד הבית » כל העולם במה,המעבר מעולם סמוי לגלוי של רותם פילוסוף

כל העולם במה,המעבר מעולם סמוי לגלוי של רותם פילוסוף

רותם עם בן קינגסלי צילום אבנר אברהם
סוכנות המרצים והאירועים 'נשים מרצות אונליין' גאה להציג את רותם פילוסוף – שחקנית ומאמנת (קאוצר'ית)

רותם פילוסוף נולדה וגדלה בראשל"צ. בשירותה הצבאי שירתה כלוחמת ביחידת הכלבנים "עוקץ" ולאחר מכן מונתה למפקדת בפלוגת הלוחמות אשר עסקה באיתור חומרי נפץ ואמצעי לחימה. לאחר סיום שירותה הצבאי החלה רותם את עבודתה בכוחות הביטחון בתפקיד אשר כלל יכולות אלתור ומשחק, תפקוד בתנאי לחץ ועבודה תחת כיסוי.

לאחר 4 שנות שירות בכוחות הביטחון נרשמה רותם ללימודי משחק בניו-יורק New York Film Academy  החלטה אשר הצריכה רילוקיישן לניו-יורק ולימודים בשפה האנגלית. לאחר שהשלימה את לימודיה השתתפה במספר הפקות שונות בניהם סרטים, הצגות ומחזות זמר… סיפורה של רותם מדבר על המעבר מהעולם הסמוי אל העולם הגלוי, מהיכולת לחמוק מעיני האנשים אל היכולת לדפוס את עדשת המצלמה.

את הריאיון אנחנו מקיימים בווטצאפ-וידאו. היא באירופה, ואני מקורקע בהרצליה כבר שנה.

רותם, מה משך אותך למקצוע?

"עולם המשחק הוא עולם מרתק שבו אין גבול לדמיון וליצירתיות. יש משהו מאוד משחרר בעולם המשחק, זה כמו תרפיה לנשמה. אנשים חושבים שכדי להיות שחקן טוב אתה צריך להיות שקרן טוב, אבל זה בדיוק ההפך. כדי להיות שחקן טוב אתה צריך למצוא את האמת שבך, את הכנות, האותנטיות".

מהיכן התעוזה והאומץ?

"זו שאלה שאני הרבה פעמים שואלת את עצמי, בעיקר בהסתכלות לאחור, אחרי שסיימתי פרק משמעותי בחיי, או לאחר שלקחתי החלטה חשובה. אני חושבת שהאומץ והתעוזה מגיעים מהאמונה שלי בעצמי ובבורא עולם. כל אדם מאמין בעצמו במידה כזו או אחרת, לכולנו יש חששות, פחדים. אבל מה שגורם לי לקחת צעדים משמעותיים או "אמיצים"  זו בעצם האמונה שיש לי שכל דבר קורה לטובה ומכל סיטואציה לומדים. גם אם בסופו של דבר לא השגתי את המטרה שאליה כיוונתי. בסופו של דבר אני מאמינה שכל חלקי הפאזל שבים למקומם המדויק, ולכן, גם אם לפעמים נראה לנו שדברים לא מסתדרים כמו שאנחנו רוצים, האמונה הפנימית מנצחת ואומרת שאם לא קיבלתי את מה שרציתי, כנראה קיבלתי את מה שהייתי צריכה…"

צילום באדובות רותם פילוסוף

הפחדים שבדרך?

"אני חושבת שהפחד הכי גדול שלי זה לא לעשות את מה שאני אוהבת. אני מאוד מאמינה בלקום בבוקר לעשייה שאני נהנית ממנה, עשייה מבורכת שמטעינה אותי באנרגיה. אני חושבת שאם הצלחת להפוך את התחביב שלך לקריירה אז  אתה בדרך הנכונה לחיים מלאים ומאושרים".

מה העצה הכי טובה שקיבלת?

"לעולם אל תשפוט אף אחד" – נכון, לפעמים אנחנו שופטים אנשים, במיוחד כאשר מדובר במקרים חברתיים קיצוניים. לפעמים אנחנו שופטים מבלי לשים לב. העצה הזאת גרמה לי למצוא את החמלה שבתוכי, את הרגישות, ההבנה ובעיקר עזרה לי להוקיר תודה על מה שיש לי בחיי".

מה הדבר הגורם לך הנאה במקצוע?

"אחד הדברים שאני הכי אוהבת בעולם המשחק זה את היכולת להרגיש ולרגש את הקהל. יש משהו קסום בלעלות על הבמה ולהצחיק את הקהל. בעיניי יש בזה סוג של ריפוי. אני מרגישה שלהיות שחקן זו שליחות".

חוויה מיוחדת מאמריקה?

"וואו, יש הרבה. אבל יש אחת שזכורה לי במיוחד והיא מלווה אותי עד היום – המפגש עם השחקן סר בן קינגסלי. זה היה במהלך פרימירייה לסרט הוליוודי בניו יורק שאליו הוזמנתי, במהלכה יצא לי לשוחח עם מספר שחקנים מוכרים ובניהם סר בן קינגסלי. מלבד העובדה שאני חושבת שהוא שחקן ע נ ק , הוא בהחלט התגלה כאדם צנוע מאוד,עם רגליים על הקרקע ועם המון רצון לעזור לדור השחקנים הצעיר.

הוא סיפר לי שבתחילת דרכו כל מה שהוא שמע באודישנים זה "לא" ועוד "לא". אבל זה לא גרם לו להפסיק להאמין בעצמו. הוא המשיך לנסות עד שלבסוף קיבל הזדמנות והשאר היסטוריה. המפגש איתו היה מאוד עוצמתי ומלמד. מלמד בעיקר על העובדה שאסור לנו להתייאש,כל אחד בתחומו. זה אומנם נשמע כמו קלישאה,אבל זה נכון. אסור לנו לאבד אמונה בעצמנו.כן יש קשיים,כן יש מכשולים,השאלה מה אנחנו בוחרים לעשות עם זה,מרימים ידיים? או ממשיכים קדימה? אני בוחרת להמשיך".

רותם פילוסוף מיוצגת באתר סוכנות 'נשים מרצות אונליין':

www.womenspeakers.online