עמוד הבית » מה הייתם עושים אם היתה לכם חירות מוחלטת?

מה הייתם עושים אם היתה לכם חירות מוחלטת?

צילום: באדיבות שאול מידן
ימי חול המועד הביאו אותי למחשבות על חירות. חירות מעבודה, חירות מכפייה, חירות להאמין במי שאתם, חירות לעשות את מה שאתם עושים. אבל כמו בני ישראל שעבדו מאות שנים וסבלו הרבה לפני שיצאו לחירות, לפעמים נדמה לי שלפני החירות הגדולה, לפני השחרור מהעול – קיים סבל גדול.

כיום אנחנו חיים בסוג של עבדות ושעבוד אחר. אנחנו משועבדים לטכנולוגיה – מתי בפעם האחרונה שמתם את הטלפון בצד לכמה שעות מבלי לבדוק אותו כל רגע?), אנחנו משועבדים לעבודה – עונים למיילים מהבית אחרי שהילדים נרדמו,  אנחנו משועבדים לניהול מטלות הבית והילדים – מתי בפעם האחרונה מצאתם זמן איכות לעצמכם?

לצאת מעבדות לחירות

אם מצאתם את עצמכם מגרדים את הראש ותוהים לעצמכם, ממממ אנחנו באמת לא זוכרים מתי בפעם האחרונה היינו בחופש אמיתי ומוחלט, דעו שאתם לא לבד. כולנו, גם אני מודה, נמצאים במרוץ החיים המטורף, משועבדים לטכנולוגיה, לעבודה, לעסק, לבית ולילדים. אבל יש כאלה המצליחים לצאת מהשעבוד ולהפסיק את מירוץ העכברים המתיש.

שאול מידן – החיים הם לא מה שהבטיחו לך צילום: פרטי

איך הם עושים את זה? ניחשתם נכון, יצירתיות!

כדי לצאת מהשעבוד צריך לחשוב אחרת, לעשות דברים בצורה שונה, תראו את בני ישראל שהלכו במדבר, הם העדיפו ללכת אל הלא נודע, מדבר ריק ושומם, מאשר להישאר משועבדים לפרעה. ומה יותר יצירתי מאשר לחיות במקום בו אין כלום מסביב?  הרי בכל יום ויום הם נאלצו להמציא את עצמם מחדש ולהיות יצירתיים בכדי לשרוד (עם קצת עזרה למעלה).

חלום על חבל דק

קחו לדוגמא את פיליפ פטי, אמן הליכה על חבל, שהחליט יום אחד בשנת 1974 למתוח חבל בין שני מגדלי התאומים בניו יורק.  גובהם הרב של המגדלים שעמד על  450 מטר לא הרתיע אותו. פיליפ רק רצה לבחור הגשים חלום ולהרגיש את החופש להשתחרר מכבלים של פחד משתק.

נחשו מה? פיליפ עשה את זה והגשים חלום.

הוא כמובן התאמן לפני ועשה הכנה מנטלית ובעיקר האמין ביכולת שלו להצליח להגשים את החלום הגדול שלו. אישית, אני מאמין שהיו קולות שקראו לו "משוגע" או "מטורף". אני בטוח שהיו אנשים שניסו לשנות את דעתו ולגרום לו לוותר על החלום, אבל הוא עמד על שלו. או יותר נכון הלך על שלי.

פיליפ כמובן הצליח ולימד את כולנו שהכל נראה קשה ובלתי אפשרי עד שמצליחים לעשות את זה. ממש כמו ללכת במדבר 40 שנה.

איך יוצאים ממעגל השעבוד בימינו?

כל זמר שאתם מכירים חלם למלא אולמות, כל ספורטאי מקצועיים חלם לשבור שיאים ולזכות במדליה או גביע, כל סופרת שאתם קוראים חלמה להוציא לאור ספר אחד לפחות (כמוני למשל), אצל כולם ההצלחה לא הגיעה בין לילה אלא לאחר ימים ולילות של עבודה קשה, תכנון, התמדה, מחשבה יצירתית ואמונה בהגשת החלום.

רוצים לצאת מהשעבוד? תתחילו לחלום הכי גבוה שרק אפשר. רוצים לצאת משעבוד כלכלי? חולמים על דירה שניה? התחילו לקרוא על השקעות ומינוף נכסים והרחיבו את השכלתכם הפיננסית. רוצים לטייל בעולם ולעבוד תוך כדי? התחברו לאנשים שעושים נוודות דיגיטלית. רוצים לרדת במשקל? התחילו לקרוא על תזונה נכונה ועיסקו בפעילות גופנית.

צילום: באדיבות שאול מידן

כל אחד מאתנו חי בתחושת שיעבוד אחרת, לכל אחד מאתנו שאיפה לצאת לחירות בתחום אחר. אבל לכולנו יש מכנה משותף אחד – לכל אחד מאיתנו יש חלום שנצליח להגשים רק בעזרת עבודה קשה, תכנון, מחשבה יצירתית, התמדה ואמונה.

ועד הטור בא, תוכלו להתחבר לצד היצירתי, האופטימי והמחודד שלכם ולרכוש את הספר שלי "מחודדים לחיים" בלינק הבא – https://bit.ly/mehudadimmokasini

חלק מההכנסות ממכירות הספר יועבר כתרומה לעמותת "איתן" –  כל אחד יכול  https://www.everybodycan.co.il

מאת: שאול מידן

תגובה

הוספת תגובה

  • כתבה מעניינת מעוררת השראה, גרמה לי לעשות צעדים.
    תודה .