עמוד הבית » מה עדיף – החדרת חומצה היאלורונית בהזרקה או מריחה?

מה עדיף – החדרת חומצה היאלורונית בהזרקה או מריחה?

צילום FREEPIK
אחד מהמושגים המדוברים ביותר בעולם הטיפוח כיום הוא: חומצה הילאורנית. ניתן לשמוע את המושג המדובר בכל דיון שקשור לעולם הטיפוח וזאת בשל כך שמדובר על חומר יעיל מאוד בטיפול בסימני הזדקנות של העור.

לא פעם החומצה מוזכרת בהקשר הוספת נפח לפנים או פיסול הפנים. את החומצה מזריקים לעומק העור רופאים ייעודיים המוסמכים לביצוע פעולה זאת. יחד עם זאת, חשוב מאוד לדעת שהחומצה המדוברת יכולה להיות יעילה גם במריחה חיצונית, כאשר היא משולבת בתכשירים קוסמטיים שונים.

הקשר בין חומצה הילאורנית להזדקנות העור

הזדקנות הוא הוא תהליך אשר מתקדם בשני מישורים: תהליך חיצוני ותהליך פנימי. כולנו חשופים לנזקי הסביבה וכמובן לקרינת השמש וחשיפה זאת, יחד עם התבגרות העור והירידה בהורמוני המין כמו אסטרוגן גורמים לירידה ביציאת גורמי לחות ולאובדן של תכולת מים בעור. רכיב בסיסי מאוד אשר קשור ללחות של העור הוא החומצה ההילאורנית. חומצה זאת מופיעה באופן טבעי בעור ויש לה יכולת יוצאת דופן לשמר את המים בעור. יחד עם זאת, עם הגיל, כמות החומצה שיש באופן טבעי בעור יורדת והדבר גורם לאיבוד הלחות של העור ולמראה עור מתבגר. ניתן לומר כי כאשר חסר לעור את החומצה המדוברת, הוא יראה זקן יותר, פחות זוהר ומלא קמטים. לכן, כיום ניתן למצוא חומצה הילאורנית בהזרקה או מריחה, שמטרתה היא לשפר את מראה הפנים ולהעניק לעור מראה צעיר יותר.

חומצה הילאורנית בהזרקה או במריחה?

תפקידה של החומצה ההילאורנית בכל הנוגע לשימור ותיקון מצב העור הוא ללא ספק ברור. בעבר אמנם נטען כי יעילות החומצה יכולה לבוא ידי ביטוי רק בהזרקה שלו לעומק העור וזאת בשל שהמולקלות שמהן היא בנויה גדולות מדי בשביל לחדור את שכבת האפידרמיס. יחד עם זאת, כיום בזכות טכנולוגיות מתקדמות ניתן לייצר חומצה הילאורנית בעלת משקל נמוך מבחינה מולקולרית. שילוב של חומצה מעין זאת בתכשירי הטיפוח הקוסמטיים השונים, משפרת באופן משמעותי את היכולת של העור לספוג את החומצה ולשמר מים ולחות. במחקרים שונים שנערכו נמצא כי חומצה הילאורנית שיש להם משקל מולקולרי נמוך, יכולה להקנות לעור הפנים לחות ולהפחית את מראה הקמטים בעור. לכן, בטרם ממהרים לפנות להליך הזרקה של חומצה זאת, חשוב מאוד לנסות ראשית כל טכניקה פחות חודרנית הכוללת מריחת חומרי טיפוח קוסמטיים המכילים את החומצה על העור באופן יומיומי. בכדי שמריחה תסב תוצאות טובות, יש להקפיד על שימוש קבוע ויומיומי במוצר המכיל חומצה.

כיצד זה עובד?

כיום ישנם ריכוזים שונים של חומצה היאלורנית המשולבים בתכשירים קוסמטיים שונים. הריכוז הנמוך והדליל עובד בשכבה החיצונית על התפחה ועל צמצום של קמטים וקמטוטים אשר נראים לעין ואילו החומצה המרוכזת עובדת על השכבה העמוקה יותר בעור ומטרתה היא לעודד חידוש ועידוד ייצור של אלסטין וקולגן שמהווים מרכיבים חשובים מאוד לעור צעיר ורענן.

כיום ניתן למצוא חומצה היאלורנית כמעט בכל תכשיר קוסמטי כגון: קרמים לפנים, תכשירי ניקוי, סרומים, מסכות למריחה ועוד. החומצה לרוב תשולב במוצרי אנטי איג'נג וכן כיום החומצה משולבת גם במוצרי איפור שונים ולכן, כדאי להקפיד ולבדוק מהם הרכיבים בכל מוצר טיפוח ובמוצרי איפור שונים והאם מהחומצה ההיאלורנית נוכחת באופן משמעותי במוצר וזאת בכדי שמריחת החומצה אכן תענה על יעודה ומטרותיה ותעניק לכם את המראה הטוב ביותר.

בטרם אתם מתחילים בהזרקת חומצה לצורך הענקת מראה צעיר יותר לעור, כדאי מאוד לנסות שימוש קבוע במוצרי טיפוח המתבססים על החומצה המדוברת שכן, לא פעם ניתן להשיג תוצאות טובות מאוד במריחה בלבד ולאו דווקא בהזרקה.

מוצרי קוסמטיקה פרימיום הכוללים חומצה היאלורונית ניתן להשיג באתר BEBELLE – ביבל המתמקד במוצרי קוסמטיקה נבחרים המכילים את מיטב החומרים ממיטב החברות.