עמוד הבית » "מה קרה לעולם" – מחזה של גור קורן בבימוי תמר קינן בתיאטרון הקאמרי

"מה קרה לעולם" – מחזה של גור קורן בבימוי תמר קינן בתיאטרון הקאמרי

צילום: אור גפן
מה קרה לעולם, הוא בדיוק מה שעובר על כולנו. המפגש הבלתי אפשרי בין דור ההורים ילידי שנות הארבעים והחמישים ולבין הקצה שמצוי בילדי דור ה X ה Y ה Z והמי יודע מה או מי יבוא אחריהם הוא בדיוק המתח הקומי בהצגה הנפלאה הזו.

זהו סיפורה של האמא היהודייה, זו הבלעבוסטה, שמנהלת את כולם, כולל את חיי בעלה, ואף מטיחה בו – "שבעים שנה שתקת, מה פתאום שתתחיל לדבר עכשיו" –  כל אלה מתגלמים באשה הישראלית שלא נותנת לאף אחד לסטות מהתוכניות שלה, גם לא אלה שנועדו לאחר מותה. ודמות הגיבורה- רזיה, שחייה נסקרים לאחר מותה עם תום השבעה עליה, יוצאת להגנת חיי הנישואין של בנה, יליד שנות השבעים, שמתגרש מרעייתו, אחרי שהוא מנהל רומן עם צעירה שדוברת שפה שונה לחלוטין מזו שרזיה הכירה בימי חלדה.

ואכן – האמא הכל ישראלית הזו היא הגיבור האמיתי. זהו שיר הלל לאלה שלא מפגינות בשם ערכים פמיניסטיים, אלה עושים אותם, מיישמים אותם, בלי ססמאות, ועם חכמת חיים מעוררת השתאות. ואכן, לאט לאט, גם האמא הכל ישראלית הזו, שלא מוותרת, מתחילה להסתגל כמו ייצור שורד וטורף על בו זמנית, ומתחילה לדבר את השפה המקומית והעכשווית, ומסדרת את המציאות בדיוק כמו שהיא רוצה.

גור קורן, שדמות הבן, היא מן הסתם השתקפות שלו ושל בני דורו, כתב מחזה נפלא, שכל ישראלי ממוצע לא יכול שלא לראות בו את עצמו, את הוריו, את החברה שסביבו, ומותיר סביבו את ההרהור הנוגה – "מה קרה לעולם".

צילום: אור גפן

ואכן, העולם השתגע, אבל ההצגה הזו, מאפשרת לצופה להתרווח בכיסא, ולומר לעצמו, בעצם, לא נורא. השמש תזרח גם מחר, איתנו או בלעדינו.

בקיצור הצגה שעושה  FEEL WELL נפלא, כזו שפוגשת את הישראלי בכל מקום ומצב. לכו לראות!

אורון שוורץ הוא עורך-דין, שותף מייסד במשרד שוורץ-נרקיס ושות', כותב ומגיש הפודקאסט "משפט חוזר" בתאגיד השידור "כאן", ארכיאולוג וטייס בתחום התעופה הקלה.