עמוד הבית » מופע קמע "בהקיץ" חוגגים 20 שנה

מופע קמע "בהקיץ" חוגגים 20 שנה

צילום: כפיר בולטין
מופע הבכורה של להקת קמע, "בהקיץ", הועלה במשכן לאומנויות הבמה בהרצליה. הלהקה חוגגת 20 שנה. בכורה עולמית ללהקת המחול של המייסד והכוריאוגרף תמיר גינץ.

זוהי יצירתו הראשונה של גינץ, לאחר מגפת הקורונה. הכמיהה לצאת ממקומות לא רצויים ולא נוחים אל מצב של פקחות, אור, שלווה ואופטימיות. לדברי גינץ: "ביצירה זו, אני מרשה לעצמי לעוף על כנפי הדמיון בפקחות מלאה. ההתעוררות שאחרי תקופת הקורונה, בה הרגשנו שכל עולמנו חרב עלינו, מרגישה לי כמו בריאה מחדש, רנסנס של היצירה והחיים שלי, ביצירה הזו אני חוגג בדיוק את ההתעוררות הזאת. אני בוחר באופטימיות כדי לתת לעצמי תקווה להמשך הדרך, גם אם הדרך בהמשך עלולה להיות לנו קשה".

צילום: כפיר בולטין

המופע מחולק למערכות, כאשר כל פרק מביע רגש אחר, בראיה מזווית שונה. ביניהם כל הרקדנים רוקדים יחדיו כקולקטיב, כדי לרכך את החושים של הצופה ולהפנים כל מערכה ומערכה. תחילת המופע נפתח ברקדנית ובריקוד חושני ומפתה, הסוחפת את הקהל לתוך מצולות הים. מצטרפות אליה מעין דיוות ורוקדות עימה ריקוד של תפילה, אמונה ותחינה אל השמיים, הנעשות בקומפוזיציה  מרחבית  בחלל הבמה, היוצרת קהילת נשים, הנישאות למרחקים כמו להקת שחפים בשמיים. כמיהה אל החופש, יחד עם מקצב המוזיקה, ממחישה את החוויה לרצון לחיים ולתענוגות.

להקת הגברים נכנסה ובתנועות חדות מפגינים באופן ברוטלי את הכוח והמין הגברי השולט בעולם. נוצר ביניהם קסם, אל מול הרכות והעדנה של הנשים. הריקוד הכוחני ממחיש את אהבתם אחד לשני, המגיע לידי ביטוי ב"התעלסות" משכב זכר.

צילום: כפיר בולטין

לאחר שהכול נדם, נכנסת רקדנית במלוא הדרה בשמלה ויקטוראינית אדומה. היא מתכופפת ומחזיקה בידיה פרח שחור ומעבירה לרקדן את הבשורה וזעקת כאב מפלחת את בטנו וליבו. מוטיב המוות והבדידות מורגשים במערכה הזו. לאחר כל הכאב והעוצמות, המערכה שלאחר מכן, נפתחת בזוג שמשחקים בניהם במשחקי חיזורים, אהבה, מגע ועונג. תחושה של קיום, חיים, אופטימיות ואור. הרגשות כל כך עולים, עד שהם מלקקים עוגה יחדיו ומורחים אחד על השנייה ואחריה מגיעה התעלסות אהובים.

צילום: כפיר בולטין

בסיום המופע, כשאני עולה בגרם המדרגות, לכיוון היציאה, פתאום אני מתחילה להבין את חוזק המופע, עד שהלב פועם בי בכוח. נאלצתי להסדיר את הנשימה והדמעה שנושרת מעיני. כך נחתם המופע מבחינתי.

יצירה חושנית עם פנטזיה ותשוקה

כוריאוגרפיה: תמיר גינץ | מוזיקה מקורית: אבי בללי

עיצוב תלבושות ותפאורה: אביעד אריק הרמן | עיצוב תאורה ובמה: שי יהודאי

23.02.23 | היכל התיאטרון, קרית מוצקין

01.03.23 | היכל אמנויות הבמה, הרצליה

11.03.23 | מרכז סוזן דלל, תל אביב

13.03.23 | היכל התרבות יד שטרית , טבריה

מחירי כרטיסים: 120-140 ₪

טלפון להזמנת כרטיסים: 9300*

תגיות