עמוד הבית » מחווה ליהודה עמיחי

מחווה ליהודה עמיחי

שי צברי צילום זוהר רון
ערב פתיחת פסטיבל ירושלים לאמנויות 2020:'לילה אחד של אהבה' מחווה ליהודה עמיחי לציון 20 שנה לפטירתו

פסטיבל ירושלים לאמנויות ייפתח בערב חד פעמי במלאת 20 שנה לפטירתו של המשורר זוכה פרס ישראל יהודה עמיחי, שהיה אחד המשוררים המוערכים והאהובים בישראל ובעולם.

עמיחי נמנה על משוררי 'דור המדינה' בספרות העברית, אך נחשב ייחודי ופורץ דרך. משורר שהדגיש את שירת ה'אני' בדור שדיבר את שפת ה'אנחנו'.

סגנונו הפשוט והנוגע ללב כבש את הקוראים באופן מיידי וספריו, שתורגמו לארבעים שפות, זכו במהרה להצלחה. עמיחי הפך לאחד המשוררים האהודים, המוכרים והמצליחים בישראל ומחוצה לה. בין השירים במופע: "הבלדה על השיער הארוך והשיער הקצר", "בגן מוקסם", "באהבתנו", "לווי אותי", "שיר ליל שבת", "אלול בעין כרם" ועוד.

במהלך הערב תוצג עבודת וידאו-ארט שנוצרה במיוחד לכבוד האירוע, אותה יצרו סטודנטים ובוגרי בית הספר מוסררה לאמנות וחברה. העבודה נוצרה בהשראת שירתו הענפה של עמיחי ומעניקה מבט פרשני חזותי לשיריו.

במהלך הערב יוקראו שירים שטרם הולחנו. את השירים יקריאו כבוד נשיא המדינה מר ראובן ריבלין, אלמנתו חנה עמיחי ובתו עמנואלה.

שי צברי ואלעד לוי על הערב:

"שירי האהבה של עמיחי חושפים אדם בעל רגשות עזים, שידע לאהוב בתשוקה גדולה אך גם הכיר את טעמה המר של האהבה. קינא, התגעגע וסבל. מתוך הים הגדול של שירתו, בחרנו כמה משירי האהבה הבולטים שלו, בניסיון לשרטט את דמותו של עמיחי האוהב בפרשנות עכשווית המקבלת השראתה מהעיר ירושלים.

עמיחי הביא לשינוי מהפכני בלשון הפיוטית וחיבר בין הפיוטי ליומיומי. במופע יחברו שיריו של עמיחי אל המרחב הישראלי העכשווי, בו שזורים מזרח ומערב ובמיוחד בעירו ירושלים, בה נכח תמהיל זה באופן בולט. בערב זה נרגש את הקהל בעיבודים חדשים לשירי האהבה המיוחדים של עמיחי, המשקפים בין היתר גם את אווירת העיר ירושלים המצויה בלב יצירתו"

הערב בהפקת עיריית ישני, 23/3/2020, 20:30, אולם שרובר, תיאטרון ירושלים

ירושלים – אגף תרבות ואמנויות וחברת נענע דיסק

כרטיסים: 60/70 ש"ח, לינק לרכישה

בהשתתפות: מירה עווד, סיון טלמור, שאנן סטריט, שי צברי ושלומי שבן בליווי תזמורת מיוחדת למופע בניצוחו של אלעד לוי