עמוד הבית » נחנך עבור צופי כפר עזה ושפיים מתחם ייחודי

נחנך עבור צופי כפר עזה ושפיים מתחם ייחודי

מרכז השראה, צילום: התעשייה האווירית
בשטח ירוק ופסטורלי בקיבוץ שפיים, נחנך השבוע מרכז חוות הפנתר הוורוד - מרכז השראה ויצירה עבור צופי כפר עזה ושפיים, אשר תוכנן וגובש בשיתוף פעולה הדוק עם צעירי כפר עזה. המרכז תוכנן כך שכשיחזרו צופי כפר עזה לבתיהם, ניתן יהיה לארוז את כל מרכיבי המתחם ולהעביר אותם למקום של קבע בכפר עזה.

המרכז שהוקם על ידי חניכים ומדריכים משבטי הצופים של קיבוץ כפר עזה וקיבוץ שפיים, יחד עם מתנדבים של חברת מטריקס וקרן אריסון השקעות, כולל מתחם של קולנוע, בו המבקרים יכולים להתרווח בנוחות בכיסאות מטוס שסיפקה התעשייה האווירית ולצפות בסרט כשהם מוקפים בחלונות מטוס ותאי מזוודות, לצד מטבח להכנת אוכל שהוקם ממטבחי מטוסים של התעשייה האווירית, אוטובוס שיצא משרות מאכלס בתוכו סדנת מייקרים עם שולחנות עבודה נוחים ותאורה נעימה, גדר הקפית מעוטרת ביצירות גראפיטי שציירו חניכי הצופים, אזורי ישיבה עם כורסאות מעץ ממוחזר, אדניות של צמחי תבלין וירקות ועוד.

מרכז השראה, צילום: התעשייה האווירית

 

>>> ארד לוי אמן גרפיטי בציור קיר כ- 80 ס"מ באופקים 

במרכז שישרת את צופי כפר עזה ושפיים, יתקיימו מגוון פעילויות: סדנאות יצירה מחומרים ממוחזרים, סדנאות בישול בהנחיית השף משה דב מפורום שפים ללא גבולות, סדנאות בניית אדניות וגידול תבלינים, צפיה בסרטים, ארוחות משותפות ופעילויות צופיות. עבודות הפיסול הגדולות שיווצרו ב"חוות הפנתר הוורוד" יועברו לתצוגה במצפה גבולות שבעוטף עזה, שם הוקם פארק האמנות הגדול בישראל. את הקונספט למרכז ההשראה והיצירה יזם וניהל ארז בלושטיין, יוצר ומחנך ליצירתיות וקיימות, אליו הצטרפה התעשייה האווירית אשר נרתמה למשימה ותרמה את כל חלקי המטוסים המשולבים במתחם.