עמוד הבית » נשים לא אוהבות לדבר על זה

נשים לא אוהבות לדבר על זה

הווטיבה, צילום: יחצ
דליפת שתן כמעט שאינה מדוברת. למעשה, לוקח לנשים בממוצע שש וחצי שנים לגשת לרופא ולהתלונן (!). רובן יזניחו את הבעיה, יתמודדו איתה בשקט ובעיקר יסבלו. פתרון טכנולוגי ומהפכני עשוי לחולל שינוי עצום בתחום - ללא התערבות כירורגית וללא כאבים תוך מספר מפגשים מועט. הכל על הטיפול החדש ברשת כללית אסתטיקה

שלב ההריון והלידה משנים את גוף האישה לחלוטין. לצד המתנה הענקית בדמות ילד או ילדה חדשים במשפחה מגיעים גם תהליכים פיזיים חיצוניים כמו עלייה במשקל, פיגמנטציה בעור הפנים והגוף ונשירת שיער. לצד אלה, קיימות תופעות נוספות שנשים רבות סובלות מהן, הן פחות מדוברות אך גורמות לסבל רב. כך למשל, לאחר הלידה שרירי רצפת האגן נחלשים ונשים רבות סובלות מרפיון דפנות הנרתיק ובעיקר מדליפת שתן. בגיל המעבר, לאחר הפסקת המחזור נשים יסבלו בנוסף לדליפת שתן ליובש וריפיון הנרתיק עם רגישות וכאב ביחסי אישות. כל זאת בר טיפול כפי שנראה בהמשך.

הסטטיסטיקה מלמדת כי כ-50% מהנשים יסבלו בשלב כזה או אחר בחייהן מדליפת שתן והסיכויים לכך עולים ככל שגיל האישה מתקדם, למעשה אחת מכל שלוש נשים מעל גיל 40 תסבול מהתופעה בדרגות חומרה שונות. דליפת שתן גורמת לחוסר נוחות ומצוקה רבה ואם לא די בזה, מדובר בנושא מושתק שנשים רבות חשות מבוכה להתלונן עליו או לפנות לגורם רפואי ולבקש פתרון. למעשה, נשים יסבלו כשש וחצי שנים בממוצע מדליפת שתן עד שידווחו על כך ובינתיים, הן יאלצו להתמודד לבד עם התופעה והשלכותיה.

כבר לא צריך ניתוח ולא צריך כדורים

עד כה, נשים שחוו דליפת שתן הופנו לקבלת טיפולי פיזיותרפיה לשיקום רצפת האגן, או קיבלו טיפול תרופתי ואפילו נאלצו לעבור ניתוח. אולם כעת, טכנולוגיה מהפכנית ופורצת דרך מאפשרת למזער את הנזקים ללא התערבות כירורגית, ללא הרדמה או כאב וללא כדורים. מדובר במכשיר חדשני הפועל בטכנולוגיית רדיו ובכוחו לסיים את הבעיה בסדרת טיפולים קצרה.

הטיפול נערך על ידי רופא הנשים והוא נמשך כשלושה מפגשים בהפרש של שלושה שבועות כשכל מפגש נמשך בין עשרים דקות לחצי שעה. במסגרת הטיפול, הרופא מחמם את אזור הנרתיק לטמפרטורה של 43° מעלות באמצעות גלי רדיו, בעומק של שני סנטימטרים ובכך מכווץ, ממצק ומהדק את הרקמות, גם באזורים עמוקים יותר בנרתיק. התהליך מחזק את שרירי רצפת האגן ובכך מונע דליפת שתן. הטיפול אף מסייע לפתור בעיות אסתטיות במראה הנרתיק ובעיות של יובש בנרתיק. התהליך אינו כואב, אינו כרוך בהרדמה או טשטוש ונשים מדווחות שהחום שמייצר המכשיר נסבל.

מרפאה רמת אביב צילום: נעמה משיח כהן

הטכנולוגיה בטוחה לשימוש ומתאימה לכל גיל ולכל שלב בחיים

הטכנולוגיה החדישה זמינה ללקוחות כללית אסתטיקה במרפאות הרשת בחיפה, בתל אביב, בירושלים ובבאר שבע. בטיחות הטיפול מאפשרת לכל אישה לעבור אותו, גם בשלבי הקמת משפחה, בזמן טיפולי פוריות או בתקופת ההנקה. עם זאת, יש לציין כי נשים שסובלות מסוכרת לא מאוזנת, או מפגיעה באיבר המין כמו הרפס או דלקת יאלצו להמתין עד לפתרון הבעיה לפני תחילת הטיפול.

לפני תחילת התהליך, יערוך הרופא תשאול מקיף ויעניק ייעוץ בהתאם למצב הרפואי שבו האישה נמצאת, תוך מתן מענה כולל לבעיות. בזמן הפגישה הראשונה, מומלץ לערוך תיאום ציפיות ולהבין מה התוצאות הצפויות וכיצד הן ישפיעו על אורח החיים.

מתן מענה מקיף וצוות מומחה ומיומן

במרפאות פועל צוות רופאים מיומן ומנוסה, שעבר הכשרה ייעודית לשימוש בטכנולוגיה. כמו כן, נעשה שימוש בציוד מתקדם שמאושר על ידי תקנים בינלאומיים וישראלים והמערך הטכנולוגי נתון לפיקוח משרד הבריאות. חדרי הטיפול ערוכים לתרחישים שונים והצוות דרוך לתת מענה לכל בעיה שתתעורר. בנוסף, למרפאות אחריות רחבה על הטיפול והשלכותיו, גם זמן ארוך לאחר סיום הטיפולים. התהליך נגיש, זמין ובעיקר חוסך במקרים רבים טיפול מורכב יותר שכרוך בהתערבות כירורגית פולשנית או טיפול תרופתי ממושך.

מאת: ד"ר עמוס לויאב, הרופא הראשי של רשת כללית אסתטיקה

נסיינית המערכת: מסכימה עם האמירה שלא מדברים על זה לא בגלל הביישנות אלא, בגלל שאין שיח בנושא. החלטתי הפעם להסתכל לעצמי במראה ולהיחשף ולהבין שניתן לטפל בנושא. לאחר לידת התאומים שמתי לב שמצבי ואזור רצפת האגן הופך להיות חלש עשיתי טיפולים בעברי אך לא עזר והפתרון שקיבלתי ממומחים לעשות ניתוח פולשני סירבתי בכל תוקף. עברו כ 10 שנים ושמעתי על הטיפול במכשיר טכנולוגי ווטיבה  המביא תוצאות נפלאות ואיכות חיים. החלטתי שאני בודקת את הנושא, נפגשתי לשיחת ייעוץ אצל ד"ר רונן גולד מומחה בגניקולוגיה מיילדות ואורוגניקולוגיה במרפאת כללית בממוקמת ברמת אביב.

מרפאה נעימה, קיבלו אתי בסבר פנים יפות, המתנתי ניכנסתי בזמן כפי שנקבע גם קיבלתי הודעת תזכורת לפגישה, יש חניון ליד הבניין רק שלא הייתי צריכה לבזבז זמן. בהמתנה לד"ר רונן גולד קיבלתי שאלון למלא פרטים על מצבי הרפואי. ולאחר מכן ניכנסתי ד"ר גולד עבר על השאלון שאל שאלות ממוקדות לבעיה, הסביר על המכשיר, תהליך העבודה עם המכשיר ותיאום ציפיות.

לאור מצבי החלטתי ללכת על הפתרון שהוא נראה לי הכי נכון עבורי וכמה שפחות ניתוחים והחלמה. 12 דקות טיפול ממוקד ללא כאבים וחזרה לשיגרה. ד"ר גולד אמר לי שאם אני רוצה להשתמש בפלאפון בזמן הטיפול מבחינתו אין בעי, זה לא מפריע לו למרות זאת הרמתי גבה, אהבתי את הגישה האדיבה והכוונה הטובה להנעים את זמני במצב שברגע זה אני בסיטואציה  פחות נעימה.. הטיפול מתבצע על כיסא המוכר של רופא נשים. במשך הטיפול ד"ר גולד מתשאל אם הכול תקין ואם אני חשה בכאבים.

אני רוצה לציין הטיפול אינו כרוך בכאב בכלל ורק לאחר הטיפול השני ניתן להרגיש בשינוי שהמכשיר יוצר, יתכן שלאחר הטיפול יהיה דימום קליל ביותר וזה חלק מהתהליך.

אתן בטח שואלות את עצמכן האם הטיפול הצליח עבורי? הטיפול אכן עזר לי להגיע לאיכות חיים יותר טובה, חסכתי ניתוח, כאב וזמן החלמה. אחת לשמונה חודשים ניתן להגיע לשמר את המצב. שימי לב 12 דקות טיפול וחוזרות לשגרה ו3 טיפולים ואנו באיכות חיים שונה.

בהצלחה

הוספת תגובה

הוספת תגובה