עמוד הבית » נשף תור הזהב בוונציה קונצרט וינאי

נשף תור הזהב בוונציה קונצרט וינאי

צילום: Todd Rosenberg
אני מחזירה אתכם לדמיין את רגעי ההיסטוריה בתקופת הפריחה והשגשוג במאה 19 "תור הזהב" בוונציה.

בואו נדמיין שאנו ומוזמנים למסיבת נשף וואלס בארמון המלוכה עם נשות ונשי האצולה הווינאית הגבוהה, נרגשים לקראת הנשף ונערכים הגבר בחליפת טוקסידו ולבת הזוג שמלת ערב נוצצת. בערב הנשף ממתינה הכרכרה מתחת לבית ונוסעים לנשף. אב הבית קד קידה, פותח בשתי ידיו את הדלת ואנו בפתחה של רחבת הריקודים.

נגני תזמורת הקלאסית מנגנת וברחבה רוקדים ריקודי וואלס שמלות נוצצות מתעופפות באוויר צחוקים והמולה נשמעים. המלצרים מסתובבים עם שמפניה וקוויאר, ערב מושלם. נכון שזה מרתק נשמע כמו בסרטים? אז שזהו כך, היה הנשף בבית האופרה בתל אביב.

הסינפוניטה הישראלית בש- נשף וינאי. צילום: יואל לוי

המנצח ומנהל המוסיקלי ניר קברטי ניצח על התזמורת הסימפונית של באר שבע שחוגגת את עונת היובל, לצד זמרי האופרה שרה גוש, סופרן (וינה), מרצד מונטזרי, טנור (וינה) הירטיטו בקולם את הבמה בקולם המצמרר. תוך כדי היצירות החלו הרקדנים לנוע בזוגות ברחבת הבמה לריקודי וואלס מרהיבים, אוחזים יד אל יד ונעים בתנועות לנוכח המוזיקה באלגנטיות מדויקת קסומה.

צילום: יואל לוי

 

בין היצירות שנוגנו: ואלס הדנובה הכחולה, רדצקי מרש ודואטים מתוך האופרטות "העטלף" ו -"דם וינאי" או הכינוי " הרוח הוינאי" מאת יוהאן שטראוס שחיבר עבור חתונת ביתו של הקיסר והקיסרית. לקט מתוך האופרטה "ארץ החיוכים" והאופרטה "ג'יודיטה" מאת להאר, אריה מתוך "נסיכת הצ'ארדש" של קלמן, ואלס "מחליקי הקרח"   ועוד מבחר אריות, פולקות וואלסים ופתיחות לאופרטות אהובות.

הקהל מחה כפיים ללא הרף לנוכח היצירות המופלאות, זהובדיוק הרגע שבו "הבנתי שהקונצרט הסתיים.

 

תגובה

הוספת תגובה