עמוד הבית » עיצוב בסגנון דני סקנדינבי בסגנון פשטות יוקרתית

עיצוב בסגנון דני סקנדינבי בסגנון פשטות יוקרתית

דיור אינטריורס צילום:יחצ
דרך החיים של הסקנדינבים הינו ההוגה Hygge זוהי תפיסת עולם ודרך חיים ומשמעותה חמימות, נוחות ופונקציונליות יצירת חיים טובים ונוחים עם הסתפקות במועט וכמובן להיות שבע רצון.

תרבות הסקנדינבית השפיע על העולם ובפרט באירופה כיום זהו טרנד עולמי המוביל מגמות בסגנון חיים, ספרו של Meik Wiking, מייסד המכון לחקר האושר של קופנהגן, הוציא ספר לאור ב2017  שהפך לרב מכר של הניו יורק טיימס הנקרא: The Little Book of Hygge: Danish Secrets to Happy Living בו נכתב מהו סוד האושר של דנמרק ואנשים החלו ללמוד את אורח החיים הדני בכדי להגדיל את הרווחה הפנימית והמשפחתי.

צילום: יחצ

כפי שכולנו יודעים דנמק זוהי מדינה קרה אשר מרבית השנה החורף שורר שם, ותרבות ההיגה יוצרת שיח תרבותי עם בני המשפחה וחברים סביב הבית קרי: ישיבה יחדיו עם בני המשפחה, ארוחה ביתית עם חברים, לבוש חמים נוח ונעים לגוף, מכאן עולם העיצוב סיפח לעצמו את המגמות של רוח ההגיה הסקנדינבי ומעצבים החלו לעצב ולתכנן שילוב של עיצוב נעים מנחם, נוח, בעלי קווים נקיים ומינימליסטי, פשטות יוקרתית סגנון המזמין  ומעודד את הביחד תחושה שעוטפת ומקנה ביטחון . נקודה מעניינת העיצוב הסקדנבי היה פופולרי בשנות ה 50 בארץ היום הסגנון חזר במלוא הכוח בסגנון של נוחות, אלגנטיות ועיצוב מינימליסטי.

צילום: יחצ

ברוח תקופת הקורונה היה הצורך של אנשים להרגיש את החמימות והביחד המשפחתי להרגיש בביתם ומבצרם אוירה כמו בבית מלון פינוק ונוחות המגפה שינתה את אורח החיים ושינוי מרחב החיים בתוך הבית.

בדיור אינטריוס קיימת מחלקת כורסאות טלויזיה, הגדולה ביותר בארץ בעשרות דגמים בעיצוב ארגונומי, מידות, צבעים בדים או עור מנעד רחב של רגלים לכ

ורסאות עד  160 קילו והתאמה ללקוח לפי צרכיו. לדברי שרית פנשטיין מנכלית דיור אינטריוס " בעבר זו היתה מילה גסה לומר שיש לך כורסת טלויזיה זה כולל גם את המעצבים, כיום הקונספט השתנה בשוק".

צילום: יחצ

ציון שגב בעלי החברה מוסיף: " הכורסאות מביאות מזור לאנשים הסובלים מכאבים ובפרט לסובלים מכאבי גב הכורסא אפס משקל, כמו שאדם צף בים המלח, הכורסא מספקת איכות חיים ציון מוסיף: השנה הגענו לשיא מבחינת כמות הייבוא של הכורסאות".

כורסה מעוצבת שהופכת לכורסת טלוויזיה צילום: יחצ

טיפים לעיצוב החלל על פי סגנון העיצוב Hygge

Comfy רהיטים שאר ניתן "לשקוע" בהם נוחות מיטבית ונעימה

הנחת שמיכות רכות פרוותיות על הספות ושטיחים.

צבעים רכים ולא צועקים צבעי לבן, צבעים חמים היוצרים אוירת רוגע בליוי עץ, במבוקים וצמחים.

תאורה רכה ונעימה, אח בחלל המגורים יוצרת תחושה חמימה ונעימה .

ריחות יוצרים אוירה של נחמה ונעימה נירות ריחניים של קינמון, תפוז, ג'ינגר וניל.

פינת קריאה בחלל המגורים להנות מהרוגע ספר טוב וכוס תה מצמחים

אולם התצוגה של דיור משתרע על פני 800 מ' ובו רהיטי קולקציית 2022 של הטרנדים האחרונים בעולמות העיצוב.