עמוד הבית » עיצוב, טכנולוגיה ו-AI תערוכות הבוגרים בשנקר 2023

עיצוב, טכנולוגיה ו-AI תערוכות הבוגרים בשנקר 2023

צילום: אלינור וולנרמן
שנקר הוא בי"ס גבוה להנדסה עיצוב ואמנות אשר בראשה עומד פרופסור שיזף מיכאלי. המוסד ממוקם ברמת גן ונקרא על שם אריה שנקר. במכללה פקולטה להנדסה, פקולטה לעיצוב ובית ספר לאמנות רב תחומית. בוגריה משתלבים במחקר ובתעשייה, משתתפים בתערוכות וזוכים בפרסים יוקרתיים.

תערוכת הבוגרים עוסקת בפיתוחים חדשניים ובנושא קיימות. בעבודתו המרגשת והחדשנית של פלג כהן מהמחלקה לעיצוב תעשייתי ניתנת לנו האפשרות לנצור רגעי זיכרונות מעברנו ע'י דוגם ריחות נייד ריחות ולא דווקא ע'י תמונות שאנו מעלים לרשתות החברתיות בעולמנו הדיגיטלי כיום. את ריח זה ניתן לשמור עד שנרצה לשחזר את זיכרונותינו בשנית. באופן מעורר השראה כהן מצליח להחזיר אותנו אל המצב הטבעי שבו אנו מעלים זיכרונות דרך חוש הריח והמוח ולא דרך חוש הראיה המציע פתרון מהיר.

עניינה אותי רבות עבודתו של ליאור וולף מכשיר לאילוף כלבים. עבודה היוצרת התניה חיובית ושלילית לאילוף כלבים. הכלב הוא חיה דיכרומטית אשר מסוגלת להבחין בין צבעים כחול וצהוב. הכחול מסמל התניה חיובית והצהוב התניה שלילית. כאשר התבנית במכשיר נצבעת בכחול יש אישור לכלב לאכול את האוכל וכאשר היא נצבעת בצהוב ניתן לו אישור רק להריחו.

צילום: אלינור וולנרמן

 עבודה OVER ALL

של תמר שמואלי מהמחלקה לעיצוב אפנה. שם זה מספר לנו שהבגדים שעיצבה מיועד לשני המינים ולא רק לקבוצה דמוגרפית מסוימת והוא שאוב מהשראתו של הגובלין, יצור מפלצתי קטן שמופיע בפולקלור של תרבויות אירופאיות רבות אשר חי את חייו בדרך שהוא בוחר. עיצובי הקולקציה פורצים נורמות חברתיות ומיועדים לאנשים שמעדיפים ללכת בדרך הסוטות מהן. ההשראה לעיצובי הבגדים הוא טרנד ה שפירושו GOBLIN MODE.אורח חיים, לבוש והתנהגות שמעמידים בראשונה את הנוחות ולא קודי לבוש מקובלים שבעיני שמואלי חסרי משמעות.

יסמין אלעזר- אגרטלי פרחים. ציורי הפרחים בעבודתה של יסמין אלעזר מתכתבים עם ציורי טבע דומם שעוסקים בשגשוג הכלכלי של אותה התקופה ובמקביל עוסקים בקץ המתקרב לכן הם מכונים גם בשם ציורי הואניטס. בתקופת משבר אלעזר מצליחה באופן מתוחכם להנציח את הדימוי הקנוני של אגרטל הפרחים אשר זמן חייהם נחרץ כשהוצאו מן האדמה ולאחוז בזמן כאינסוף ע'י הרפטטיביות והכמות הרבה של הפרחים. לא רק זו אלא שהחלל הגדול והאסתטי של אלעזר איפשר לי לשהות זמן רב בו ולהרהר. אלעזר הושפעה רבות ממורשת הדפס הטקסטיל ומעיקרון המקסימליזם המציע עיצובים שופעים וססגוניים.

צילום: אלינור וולנרמן

בעבודתה של שיר מלך UNEARTH פרוסות בפנינו כמות רבה של יריעות במרחב. היא עוסקת בקשר בינינו לבין הים וחוקרת אותו. בעיניה של מלך הים לא כמו שהיה בעבר הוא גבוה, מפחיד, מלוכלך ומזוהם וכדי להחזיר אותו למצב הקודם היא "צוללת" למעמקי הים ומעלה את תת המודע למודע כדי לראות את השלם. היא שוברת חלקי זכוכית לשברים אשר מייצגים את חלקים אלו ובכך מנציחה את המשבר בינינו לבין הים. שברי הזכוכית מונחים בזמן החשיפה לאור על בד המרוח בתמיסה רגישה לקרני -UV הציאנוטייפ ובצבע.

שיר מלך, צילום: אלינור וולנרמן

האור שנשבר יוצר מרקמים מורכבים על הבד, בעוד הצבע מחלחל בין השברים ומשנה את גווני הצבעים גם לאחר הסרת השברים. לדברי מלך, לחץ השברים הכבדים מונע מן הצבע להישטף מהבד כליל ומתקבלים גוונים שונים ועמוקים של הכחול האינסופי, הים אשר שואב אותה לתוך מחקר החומר והיצירה ומחבר אותה שוב לעצמה ולסביבה.

צילום: אלינור וולנרמן

בעודי פוסעת במסדרונות מכללת שנקר הבחנתי בקבוצת בובות לבושות בבגדים נוצצים. זוהי עבודה יוצאת מן הכלל של רזאן עאסי העוסקת במורשת המשפחתית של משפחתה ובעיקר בשרשרת של סבתא רבתא. משחר ההיסטוריה חפצים בין דוריים מסמלים זהות אישית ותרבותית. באופן מרתק עאסי מתרגמת שפת אופנה לשפת תכשיטים. כל הבגדים עשויים מרקמת חרוזים ומסריגת ג'קארד המזכירים טקסטורה של קופסת עץ. עאסי משתמשת בחוטי ויסקוזה מבריקים המעניקים לבגד תחושה נוצצת כתכשיט. נדהמתי לגלות שעיצוביה לא נגזרו כלל ובטכניקת גיהוץ אדים הותאמו לגוף ושסריגה בשורות ימין ושמאל יצרה את צורת השרשרת של סבתה.Fabric rhythm בעבודה של מעיין קיפיניס מכונה ייחודית בצורת גליל המסתובבת במהירות. קיפיניס עוסקת בעבודתה בעקרונות הבסיסיים של הטקסטיל וביופי הבד. היא מניחה על המכונה צבעים ע'י גופה באופן של דגם חוזר (pattern) וע"י הקומפוזיציה, המקצבים וההחזריות מעניקה לכל עיצוב של בד ייחודיות משלו.

תמר אליעזר, צילום: אלינור וולנרמן

דרך סיורים מודרכים, אירועי תוכן ומפגשים, קהל המבקרים יקבל הצצה מקרוב אל התהליכים המרתקים ועבודות הגמר הייחודיות מהדור החדש של היזמים, המהנדסים, היוצרים והאמנים של שנקר.

תערוכה נהדרת, לכו לראות!

ימים ושעות פתיחת התערוכות לקהל הרחב: 13-21.7

מחלקות העיצוב, ההנדסה, ובית הספר להנדסאים: בניין פרניק – רחוב אנה פרנק 12, רמת גן / בניין מיטשל – רחוב ידע העם 8, רמת גן

ימים א' – ה'  10:00 -22:00

יום ו' 10:00 – 13:00

בית הספר לאמנות רב-תחומית: בניין עלית/רחוב ז'בוטינסקי 8, רמת גן

ימים א' – ה'  11:00 -22:00

יום ו' 10:00 – 13:00

מאת אלינור וולנרמן

הוספת תגובה

הוספת תגובה