עמוד הבית » על מעברים, גלי חום ועונות מעבר – איך מתמודדים עם שינויי אקלים?

על מעברים, גלי חום ועונות מעבר – איך מתמודדים עם שינויי אקלים?

צילום: pexels
שמתן לב לעובדה שיותר חם השנה? שינויי אקלים יכול להיות משהו שקשה לאנשים לקבל, בטח כשמדובר במעלות גבוהות או חמסינים.....

אבל האם ניתן להתרגל למצב? ואולי מדובר בהסתגלות פשוטה לשינויים? שינויי האקלים אצל האישה קורים בגיל המעבר לא סתם. הגוף צריך להתרגל לשינויים.

אנחנו מתכלות עם השנים. זה לא מורגש בבת אחת….

אבל סביב גיל 45 ניתן הרבה פעמים להרגיש ירידה. הגוף כבר לא מתפקד כמו שהיה. המשקל לא יורד כמו שאת רגילה. החשק המיני לא משהו. גם השינה לא. שלא לדבר על מצב הרוח…..

צילום: מתוך הרצאה ברי קפלן

את לא תמיד קושרת בין הדברים. לפעמים נראה לך שזה הסטרס בתפקיד החדש, לעתים זה נראה כמו תוצר לוואי של עומס החיים. אבל האמת היא, שזה פשוט חלק מההסתגלות לשינוי. איזו אישה במערב רוצה להודות שהיא כבר לא בת 30+,שהכל כבר לא מתוח כמו שהיה, וצריך הזרקות, ומתיחות, וקוסמטיקה. הכל כדי שלא תשימי לב. את. שהתבגרת קצת.

אולי במקום להילחם בזה, כדאי לך להצטרף לגל החוכמה הזה, לגיל התבונה המיוחד הזה, ולהפיק ממנו את המיטב? להבין סופסוף מה את רוצה, להקדיש זמן לעצמך, לזוגיות שלך, לתחביבים שאף פעם לא מצאת להם זמן….

הסינים אומרים שאנחנו נולדות עם בטרייה. הבטרייה הזו טמונה בכליות שלנו. ובגיל המעבר הבטרייה מתחילה להיחלש מאספקטים מסוימים. ואז אנחנו חייבות לעשות את הכל במידה: ספורט במידה, אוכל במידה, סקס במידה. מה שיהיה יותר מדי – יעשה בנו שמות.

צילום: pexels

חשוב ללכת לישון בזמן כדי לא לשבש את השעון הביולוגי. חשוב לאכול ביום ולא בלילה, בלי לדלג על ארוחות. חשוב לעשות ספורט שמחזק ולשלב באירובי לשריפת שומנים. גיל המעבר יכול לעבור בלי תופעות לוואי מוגזמות מדי אם נדע לקבל את השינוי כמות שהוא, ולקבל אותו כשיעור, ולא לנסות לעצור את גלגלי הזמן. גם מידע מהימן לא יזיק, אין אותו הרבה ברשת, אבל יש אצל אנשי ונשות מקצוע מוכשרים לנושא.

את יכולה לנצל את השינוי הזה להתחבר לעצמך, אחרי הרבה שנים להטעין סופסוף את הבטרייה הפנימית, ולא לדאוג רק לעטיפה. האם את מוכנה להתמודד עם עצמך האמתית? עם השינויים שעברת? האם את מוכנה לומר לא למה שלא משרת אותך ולוותר עליו?

צילום:pexels

האם את מוכנה לדאוג לחזק את עצמך ולנוח מספיק כדי לא להיחלש? האם את מוכנה להוריד את הרגל מהגז, כדי לעבור את השינוי הזה לטובה?

כתבה: עינת ברקן, מנהלת רשת ג'ונו360 ומנחת סדנאות גיל המעבר של ג'ונו