עמוד הבית » פרויקט "הבלון האדום" מכל העולם – להחזרת החטופים

פרויקט "הבלון האדום" מכל העולם – להחזרת החטופים

קמפיין The Red Ballon , צילום: יחצ
במסגרת קמפיין The Red Ballon מצטלמים אנשים רבים מרחבי העולם מצטלמים עם בלון אדום ומעלים את התמונות והסרטונים לרשתות החברתיות יחד עם הכותרת "אומרים לא לטרור". מאחורי קמפיין ההסברה והמודעות נמצאים בהתנדבות מלאה רויטל זוהר פור, ישראלית המתגוררת ביוסטון טקסס ועוסקת בייעוץ ואימון לעסקים, ושי טאובס, מומחה אסטרטגיה ושיווק יצירתי מישראל

מיד עם תחילת המלחמה הצבאית נפתחה חזית מלחמה מקבילה – הקרב על דעת הקהל העולמית. מלחמת ההסברה הפכה להיות מנוהלת בעיקר על ידי אזרחים. במקביל לאלפי סרטונים המועלים על ידי תומכי חמאס, מתנדבים לא מעט אנשים פרטיים שהחליטו לפעול ולהשקיע הכול מסביב לשעון להשפעה על דעת העולם, לשחרור השבויים ולייצוג הצד הישראלי. ללא ספק מדובר במלחמה לכל עניין ודבר.

אחד הקמפיינים הבולטים הוא קמפיין The Red Ballon, שבמסגרתו מצטלמים אנשים רבים מרחבי העולם עם בלון אדום ומעלים את התמונות והסרטונים לרשתות החברתיות עם הכותרת "אומרים לא לטרור". מאחורי קמפיין ההסברה והמודעות נמצאים בהתנדבות מלאה רויטל זוהר פור, ישראלית המתגוררת ביוסטון טקסס ועוסקת בייעוץ ואימון לעסקים, ושי טאובס, מומחה אסטרטגיה ושיווק יצירתי מישראל.

קמפיין The Red Ballon , צילום: יחצ

"מיד עם תחילת המלחמה זיהינו פער הסברתי שהיה לנו חשוב לתת לו מענה איכותי", מסביר טאובס. "המטרה של הקמפיין היא לא לשכנע את מי שמסכים איתנו ומבין את המציאות שאיתה אנו מתמודדים, אלא את כל מי שצופים בסיקורים התקשורתיים ברחבי העולם שבחלקם הם מוטים ובסרטונים ברשתות החברתיות המציגות תמונה 'שונה' מהמציאות. הפער והקושי המנטלי-רגשי של מי שלא גדל באטמוספירה דומה לשלנו לצפות בתמונות, שבחלקן אינן פשוטות לצפייה ולא פחות חשוב בקושי שלהם 'לבחור צד'. הם פשוט נמנעים מכל אלו ומתרחקים מכל פעילויות ההסברה הרבות – בזמן שחשוב לכולנו שהם יבינו, יתחברו ויתמכו בנו. בדיוק לשם כך יצרנו את הבלון האדום – ייצוג פשוט עם אימפקט ויזואלי ועם זאת זמין ונגיש לכולם בכל העולם. במקביל בחרנו במסר, שגם מי שלא בהכרח מזדהה עם ישראל במבט ראשון יכול להסכים ולהזדהות איתו ויש לו קונצנזוס עולמי: 'אומרים לא לטרור'".

קמפיין The Red Ballon , צילום: יחצ

הקמפיין השתלב עם Bringthemhome, קמפיין שעוצב על ידי האומנית ניצן מינץ המציג את תמונות החטופים וקורא לשחרורם.

"פרויקט The Red Balloon", אומרת רויטל זוהר פור, "כולל צוות של כ-1,000 מתנדבות ומתנדבים שהצטרפו בזמן קצר ממדינות רבות בעולם, ביניהן ארצות הברית, צרפת, גרמניה, רומניה, אוקראינה, רוסיה, הולנד וישראל, ומדי יום מצטרפים אלינו נציגים ופעילים ממדינות נוספות. אנו עובדים בשיתוף עם מטות המנהלים קמפיינים נוספים להחזרת החטופים ובמקביל מקימים מייצגים, מתראיינים לרשתות זרות וחושפים את הבלון האדום והמסר החשוב לכמה שיותר אנשים. במסגרת הפעילות הכרנו אנשים טובים מכל העולם, ביניהם גם עינב שושן ורון בירן במטה הפעילות שלנו ביוסטון, כולם משקיעים לילות כימים על מנת לקדם את הפעילות ואת המסרים החשובים העומדים בבסיסה. הקמנו לבלון האדום פרופיל עמוד אינסטגרם, שבו מוצגים חלק מהתוצרים מרחבי הגלובוס, מתוך מטרה לגייס כמה שיותר עוקבים ושגרירים שיצטרפו ויפעלו להגברת החשיפה של המצב והמציאות שאיתה התמודדנו ולצערנו ממשיכים להתמודד".

קמפיין The Red Ballon , צילום: יחצ

לדבריה, "חשוב לנו לומר לאנשים שזה (הטרור) קרוב אליהם הרבה יותר ממה שהם חושבים ושאם הם לא יבחרו להביע נגדו עמדה נחרצת היום, הם עלולים להתעורר מחר למציאות דומה לשלנו. זה לא הם ואנחנו, אלא כל מי שנגד הטרור אל מול כל השאר. התחלנו חזק ונמשיך במלוא העוצמה להחזרת אהובינו הביתה".

ניתן להצטרף ולעקוב אחרי The Red Balloon גם באינסטגרם @theredballoon2023