עמוד הבית » פתיחת מופעי התרבות החל 1 בספטמבר

פתיחת מופעי התרבות החל 1 בספטמבר

צילום עדינה וולמן דוברות הכנסת
לקבינט הקורונה הוגש מתווה לפתיחת עולם התרבות החל מיום שלישי, י"ב באלול, 1 בספטמבר, בעוד שלושה שבועות – ומתווה זה ממתין לאישורו. כך הכריז היום (שלישי) פרופ' איתמר גרוטו בוועדת הקורונה בכנסת.

יו"ר הוועדה, יפעת שאשא-ביטון (כולנו בליכוד) הדגישה כי "אני עוקבת אחרי נתוני משרד הבריאות באופן שיטתי כל יום. בכל יום נרשמת דעיכה, קצב הכפלה שהולך ומתרחק, מקדם תחלואה הולך ויורד. לכן אנחנו לא צריכים לשאול את עצמנו אז למה עולם התרבות לא נפתח – אלא לדרוש שהוא ייפתח.

לא ברור למה מקום כל כך מסודר, שאפשר לשלוט בו – לא יפעל. אני רוצה לחזור ולחדד, זה לא רק האומנים, יש פה את עובדי הבמה, אבטחה, מסעדה ועובדי ניקיון- כולם יושבים בבית! ואף אחד לא יודע להגיד למה, כי אין שום סיבה אמיתית למה דווקא הענף הזה עדיין לא נפתח. ולכן היום אנחנו מבקשים לשמוע לא אם פותחים את הענף אלא מתי פותחים אותו ובאיזה מתווה, מציאותי, ראוי ומתאים הוא ייפתח". היא הדגישה כי "לקבינט הקורונה הוגש מתווה שגובש ע"י משרדי התרבות והבריאות – ועתה רק נותר שראש הממשלה יאשר אותו".

צילום עדינה וולמן
דוברות הכנסת

פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, סייג ואמר כי "הירידה בתחלואה היא פועל יוצא של כמות הבדיקות –  אך המדד האמיתי הוא מספר החולים הקשים והמונשמים, וזאת כדי להימנע מקריסת מערכת הבריאות". לדבריו, המערכת עוברת  "לשיטה אחרת של ניהול האירוע: נפריד בין התקהלות בחלל סגור מול שטח פתוח, נפריד  מול סוג הפעילות, ונתחשב בגודל החלל הסגור (תפוסה או מרחק 2 מטר). מתווה זה יחל לפעול ב 1 בספטמבר ויכלול מופעי תרבו ולא יהיה הבדל מה סוג אירוע התרבות כהצגה, סרט או שירה בציבור".

לדברי יואל רזבוזוב (יש עתיד-תל"ם) "כעת 408 חולים קשים, אך למרות בקשתינו טרם קיבלנו מה ההגדרה ל"קשה", יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) האשימה כי "התחושה היא שכל הזמן עושים עלינו מניפולציה עם הנתונים", הילה שי וזאן (כחול לבן) הדגישה את חשיבותו של מתווה פתיחה מציאותי, תוך התחשבות בתרחישים אפשריים ואילו אורלי פרומן (יש עתיד-תל"ם) הלינה על סגירת מופעי תרבות בגלל גל ההדבקות באולמות האירועים, והדגישה כי מדובר בהתנהלות חברתית שונה.

לדברי ישראל קטורזה "אין שום הבדל בין מספר האנשים היושבים במטוס, שעכשיו הותרו חלק מהטיסות, לאנשים היושבים באולם תרבות" ורבקה מיכאלי ציינה כי צרכני התרבות חשובים לא פחות מיוצריה. גיא תלם, מנכ"ל תיאטרון חולון, טען כי התיאטראות אחראיים להיקפי התרבות הגדולים ביותר בארץ, משתתפים בו כ-10 מיליון איש בשנה, מספקים עבודה לעובדים רבים, ולדבריו "מקומות אלו לא יוכלו להשתקם ולהמשיך לפעול – ללא סיוע מהמדינה". נעם סמל, מנכ"ל "הבימה", איים בפניה לבג"ץ, רות דיין-מדר מהמרכז לשלטון המקומי, הדגישה כי הרשויות ערוכות ויכולות לקיים מופעי תרבות לפי כל תנאי שייקבע, ואילו דני וייס יו"ר פורום מוסדות התרבות  האשים כי "עולם התרבות הפך ל'ילד הכאפות' של הקורונה".

מיד בתום הדיון הוציא משרד התרבות הודעה כי אכן, ביום שלישי י"ב באלול, 1 בספטמבר – ייפתחו מופעי תרבות.

הוספת תגובה

הוספת תגובה