עמוד הבית » קולקציית 2019 – ״תחילת עונת החיזור״

קולקציית 2019 – ״תחילת עונת החיזור״

משכית צילום אבי ולדמן
בית האופנה משכית בעיצובה של שרון טל מציג את הקולקציה החדשה בהשראת "תחילת עונת החיזור" במסגרת שבוע האופנה 2019

חודש מרץ הוא החודש בו מתחילה הציפור הלאומית ,הדוכיפת, את תקופת החיזור שלה. הציפור הגברית משמיעה קולות קריאה רמים וייחודיים. בבואו לחזר פורש הדוכיפת את הכנפיים וחושף את עורו.

הקולקציה מספרת את סיפורה של עונת החיזור, תוך התחקות אחר הציפור הלאומית, הציפור המחזרת בצלילים רמים שמאפיינים את שירתה,  הפרחים האקזוטיים של התקופה וצבעוניות האדמה.

גם בקולקציה זו באים לידי ביטוי הסממנים המוכרים של בית האופנה- איכות עילית ללא פשרות, גימורים קפדניים, רקמות בעבודת יד, הכל בדגש על חיבור מקומי ואותנטי לזמן ולמקום.

הקולקציה מורכבת מפריטי ערב מרשימים, שמלות קוקטייל אקלקטיות, פריטי קז'ואל על זמניים וחידוש לרקמת ה-X האייקונית, סריגה ידנית אותנטית בהשראת כתבת השער של בית האופנה "משכית" במגזין VOGUE האמריקאי בשנת  69, שמעטרת את מעילי המדבר, הז’קטים והמכנסיים.
לטובת הקולקציה פותח בד ייחודי בהשראת הבדים ההיסטוריים והכה מזוהים עם בית האופנה מזה כ-65 שנה. הקולקציה נחשפה בשבוע האופנה יחד עם קולקציית שמלות הכלה החדשה של בית האופנה מיד אחרי השקתה בשבוע האופנה בניו יורק בחודש שעבר בו זכתה לשבחים.

על מסלול התצוגה ניתן יהיה למצוא שמלות ערב מרהיבות, מצוירות בעבודת יד ומציגות בצבעוניות מונוכרומטית את המראה המפעים של הטבע, לצד רקמות חוט וחרוז ידניות על מגוון בדי משי ושיפון,  שמלות מבד אריג ייחודי שנארג במיוחד עבור בית האופנה בהשראת בד היסטורי שנקנה על ידי בית האופנה דיור בשנת 64 ממפעלי הטקסטיל של משכית, מקבץ מעילי מדבר אייקוניים רקומים וסרוגים ופריטי ג'ינס אקלקטיים.

הדוגמניות צעדו כאשר הן מרכיבות משקפיים של חברת המשקפיים הבינלאומית המובילה שמקורה בישראל  – סמוק אנד מירור (smoke X mirrors) ועליהן תכשיטי משקפיים פרי פיתוחו של בית האופנה משכית.

שרון טל: ״כשניגשתי לעצב את הקולקציה החלטתי שאחרי הרבה התעסקות בגיאוגרפיה ונוף מתחשק לי לחקור על רבדים שונים במאפיינים הישראלים החייתיים וביניהם הדוכיפת.

מה שמרתק אותי בדוכיפת מלבד היותה אחת הציפורים היפות ביותר לדעתי, זה השלב בו הזכר מחזר אחרי הנקבה, שלב החיזור הקורה ממש בימים אלו, מתואר בכל כך הרבה צבעים, טקסטורות ורבדים שחשפו בפני עולם של גזרות , בדים, תנועה…

אני חושבת שבקולקציה החדשה חשפנו עוד חלק של מקורות ההשראה המגוונים הקיימים בגאוגרפיה הישראלית ואפשרנו לעצמנו לבטא צד חייתי וטבעי יותר״.

שותפים ליצירה : אביב כפיר סטיילינג