עמוד הבית » רמי טל סופר ומאייר זכה בפרס ספר השנה 2022

רמי טל סופר ומאייר זכה בפרס ספר השנה 2022

אביאל בסיל, אתי אבני, רמי טל, חילי טרופר, רוברט זינגר, סוניה גומס דה מסקיטה ולאה נאור. צילום: סאסא סטון
באירוע חגיגי שנערך במגדלי מיטאון בתל אביב עם שר התרבות והספורט חילי טרופר התקיים טקס הענקת פרס סאסא סטון לספרות ילדים לשנת 2022 על שמם של פיליפ ז"ל והילדה סטון, מייסדי ארגון סאסא סטון

הפרס מתקיים זו השנה השניה למען קידום היצירה הישראלית בספרות הילדים. המהוות תמיכה בספרות הילדים הארצית וקידום היצירה הישראלית, והוא מחולק לסופר/ת ולמאייר/ת אשר השפיעו לטובה על התרבות הישראלית.

האירוע התקיים במעמד שר התרבות והספורט- חילי טרופר, נשיא ויו"ר דירקטוריון סאסא סטון- רוברט זינגר, סגנית יו"ר הדירקטוריון ונציגת משפחת התורמים של סאסא סטון- סוניה גומס דה מסקיטה, בכירי משרד החינוך ומכובדים נוספים. הספר הזוכה השנה  "המפלצות של נעם" שכתב ואייר רמי טל, בהוצאת טל מאי וידיעות ספרים. זהו ספרו הראשון אשר רמי גם כותב ומאייר, הספר התחיל כפרויקט

צילום: נעמה משיח כהן

גמר בלימודי העיצוב ולאחר הגשתו התאהבו בספר והחליטו להוציאו לאור. הספר נוגע בסיפור אישי פצע פתוח, סיפור האישי של רמי שעבר כילד, הגיבור נועם עובר דברים רעים והוא מתמודד דרך הציורים שהוא מצייר בלילות. בשונה מהגיבור, אצל רמי הבריונות כיבתה אותו. רמי מקדיש את הספר עבור הילדים השקטים הביישנים ובעלי חוסר ביטחון.

בנוסף, הזוכה בקטגוריית פרס מפעל חיים היא הסופרת והפזמונאית לאה נאור, ובמענק  ספרותית זכה אביאל בסיל שכתב ואייר את הספר "המתנה המושלמת" אשר ראה אור בהוצאת זברה.

ועדת השופטים בפרס זה כללה את יו"ר הוועדה, עדי רובינשטיין, עיתונאי בתחום התרבות, ליהיא לפיד, הסופרת והמרצה, טל מרמלשטיין, מבקרת ספרי ילדים ונוער, עורכת וכותבת במדור הספרים של "ישראל היום" וד"ר שי רודין, חוקר וספרות ילדים ומסביר: " הספר עוסק בביריונות הדמות סובלת מביריונות והוא אינו מספר לאף אחד והפורקן שלו בא לידי ביטוי דרך הציורים אשר, נותנים לו את הכוח לחזור לכיתה".

שמאל, רמי טל צילום: פרטי

חילי טרופר, שר התרבות והספורט ציין באירוע: " ״הדבר המדהים בספרי ילדים הוא שהם נותנים לך אפשרות לטייל בלי להזיז את הרגליים, כך שגם אם קיימות מגבלות-  הדימיון עולה על כולן. הפעילות של ארגון סאסא סטון שומרת עלינו כחברה טובה יותר שלא משאירה אף אחד לבד, והלוואי שאנו כחברה נעמוד בזה כמו העמותה. כל מי שמתאשפז נפרד מהמוכר לו, ובמידה רבה הפרידה ממערכת החינוך היא פרידה מוודאות,  לתוך המקום המיוחד הזה אנשי סאסא סטון לא משאירים את הילדים המאושפזים לבד".

סוניה גומס דה מסקיטה, סגנית יו"ר דירקטוריון סאסא סטון ונציגת משפחת התורמים: "ברכות לזוכים המוכשרים. 'פרס סאסא סטון לספרות ילדים' קרוי על שם פיליפ ז"ל והילדה סטון, נשיאי הכבוד ומייסדי ארגון "סאסא סטון" (SASA Setton), ארגון המקדם את תחום החינוך לילדים מאושפזים ב-41 בתי ספר שבבתי החולים ברחבי הארץ, מזה 13 שנים. אנו מודים על ההיענות המרשימה לפרס שמתקיים זו השנה השנייה, במסגרתו הוגשו כ-150 ספרי ילדים שיצאו לאור בשנה האחרונה לתחרות. כל הספרים שהתמודדו בפרס יחולקו בתום התחרות לבתי הספר שבבתי החולים ברחבי הארץ, בעבור הילדים המאושפזים".

אתי אבני מנכ"לית סאסא סטון מוסיפה:" מרבית הסופרים והמאיירים  שהגישו מועמדות לפרס הם מתנדבים בביתי ספר בבתי חולים להביא לילד את האור ברגעים קשים אישפזים כלליים, פסיכיאטרים, גראטרי..

לאה נאור, זוכת פרס מפעל החיים: "אני שמחה ונרגשת לעמוד כאן ולקבל את הפרס המכובד, ובמיוחד נרגשת ממי שעומד מאחורי הפרס- שארגון כמו סאסא סטון שעושה דברים כל כך חשובים למען הילדים המאושפזים ברחבי הארץ, בחר להעניק לי את הפרס."

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה