עמוד הבית » תערוכה "בעיניך"- ציירת חני בוזגלו

תערוכה "בעיניך"- ציירת חני בוזגלו

ציור חני בוזגלו צילום: אבשלום לוי
במרכז הבמה בגני תקווה,נפתחה תערוכתה של הציירת חני בוזגלו, הפותחת את עונת התערוכות בגלריה של מרכז הבמה ומציין השנה חגיגות 20 להיווסדו. הגעתי להכיר ולחוות את יצירותיה של האומנית ששמעתי עליה רבות. הציורים התלויים על הקיר, בחלל גדול לאורך הקיר. ניתן למצוא המון תמונות במגוון גדלים ומסר אחד ואחיד קיים העצמה נשית.

לאורך הקיר הפוטרטים של תמונות הנשים, משתנים מקבלים גוונים שונים של צבעים חומים, עזים, וכל פעם שאני עוברת סדרה של ציורים – תחושותי משתנות מההתבוננות ביצירות של האומנית.

משיכות המכחול, התעוזה, העוצמה, לנגד עיני, רואות דרך הציור את מבטתיהם של הנשים, מעבירות את התחושה של דמויות בעלות היסטוריה, עצב ועבר, המביטות אל העתיד הלא נודע. בכל הציורים, העיניים של הדמויות חזקות ומשם ההסתכלות על הפנים, הרוצות לספר את הסיפור, לגלות את הסוד. הנשים מאוד יפות ורבדים של צבעוניות, כמו שקיקה ואהבה לחיים. השיער, כמו בחיים יוצר דמות נשית ועוצמתית וכאן, חני ממחישה את שערן של הנשים המתנופף ברוח, במגוון יצירות.

פוטרט עצמי צילום:אבשלום לוי
ציור חני בוזגלו צילום: אבשלום לוי

חני בוזגלו 

היא אומנית מלידה, אם וסבתא. היא מגוללת את סיפורה בתערוכה: "הציור התפרץ בתוכי בשנים האחרונות. הציור היה חבוי בתוכי, הייתי עסוקה בבית בגידול הילדים והקריירה של המשפחה, בתחום הכדורגל. כשילדיי גדלו ועזבו את הקן, משהו ממני החל ליצור באינטנסיביות, מהמקום הכי טבעי  – ישר מהלב.  היום, אני בעצם מגשימה את עצמי, את הנפש שלי ונותנת השראה לעוד נשים, לא לעצור וללכת אחר הלב"

ציור חני בוזגלו צילום: אבשלום לוי
ציור חני בוזגלו צילום : אבשלום לוי

בעיניך – התערוכה

זו התערוכה השלישית שלה. חני, בעשרות ציורים, מסמלת את הנשיות, כוח נשי במגוון פרספקטיבות חזקות ,יפות. חנימשווה אותן לטבע, כמו הלביאה בשטח. מרגישים את האותנטיות של הנשים בציורים ואת הסיפור של כל אחת. חני מציירת נשים מפורסמות שהיוו אבן דרך בחייה, כמו ברי סימון רקדנית הבטן. בנוסף ציוריה מבוססים על נשים אפריקאיות. פוטרטים של חיות אבסטרקט. על רקע היצירות ניתן לחוות את  סיפוריהן של הנשים.

הכי חשוב בעיניה של חני – שבן זוגה אוהב את מה שהיא עושה.