עמוד הבית » תערוכה של הציירת אנה עייש

תערוכה של הציירת אנה עייש

צילום אילנה ברילוביץ
מושבת זיכרון יעקב אשר שמה המקורי "זרמין", הגעתי ליקב כרמל מזרחי אשר נוסד ע"י הברון רוטשילד בשנת 1891 לתוך היקב העתיק ריח של יין שנספג בקירות ותוך כדי הליכה בתוך היקב התערוכה של אנה עייש כבשה את ליבי.

אנה עייש היא אמנית המתגוררת באזור נתניה ונושאת עימה שני כובעים. כובע הראשון היא עובדת כאחראית על וועדת המינויים בפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב, וברדת הערב אנה בכובע האומנית ומתחילה לצייר ציורי אבסטרקט מלאים בצבע ורגש ובכלל כל החוויות היום אשר עברה מועבר דרך הציור. אנה מספרת " אני לא יוכולה ליצור מתוך כאב וסבל, תהליכי היצירה והזהות מגיע מהמשפחה שלי זו ההשראה שלי"

 

צילום אילנה ברילוביץ

בשנת 2011 החלה להציג את ציוריה, תחילה לקהילה המשפחתית וחבריה ובהמשך החלה למכור באופן מקצועי למעגל נרחב יותר של חובבי אמנות. כיום תלויים ציוריה  כ- ממאתיים בבתי אב, ובגלריות בארץ ובעולם. יצירותיה מוצגות בגלריות שונות שאחת מהן  נמצאת בצפון 'אלקרא', 'קירות מדברים' וכן בגלריית Hansford And Sons האינטרנטית בלונדון.

צילום אילנה ברילוביץ

בתאריך 25/6/21 פתחו יקבי כרמל ביקב את דלתות המרתף בפני האמנית והיא הציגה את ציוריה המגוונים בכל הגדלים ויש מתנשאים אף לגובה של יותר ממטר וחצי. הציורים שהוצגו הינם משלוש קטגוריות שונות: הAbstract Art- אמנות מופשטת, Figurative Art- אמנות פיגורטיבית, Floral Painting- ציורי פרחים.

אנה מרגשת בציוריה כמו אופיה הנינוח והמחוייך, הציורים מגוונים וישנם ציורים אשר צויירו בצבעים עזים וישנם ציורים שניתן לראות צללים של דמויות אחד הציורים הכובשים ציור של דובאי הצלליות של העיר ומשיכת הצבע המורגשת על הקנאבס מעמיד את הצופה להתבונן בציור ולא להסיר את עיניו ומחשבותי עפות אל על, תחושה של עוצמה ריחפה מעל ראשי.

בין האורחים שהגיע היו מעצבי פנים, אדריכלים מן השורה הראשונה, אספני אמנות מהארץ והעולם נוכחים כובדו מהיינות המובחרים של היקב  ומהגבינות הייחודיות של מחלבות גל.