עמוד הבית » חופשה רומנטית ביער השחור

חופשה רומנטית ביער השחור

צילום:bareiss
רבות דובר וסופר על היער השחור ובשנים האחרונות המקום הפך לאחד היעדים החמים של הישראלים. שנתיים וחצי של קורונה הותירו את פנינת הטבע הזאת שוממה, אבל הקיץ הקרוב הוא הזדמנות להגיע לאיזור המרהיב הזה כדי לנשום אוויר צח, להנות מנופים מטריפים, לנוח ולעשות קניות במחירים מצחיקים בהשוואה למקומות אחרים בעולם.

היער השחור נמצא בקצה הדרום-מערבי של גרמניה במדינת באדן-וירטמברג ותחום בגבול עם שוויץ מדרום ועם צרפת (נהר הרן) במערב. אורכו 160 קילומטרים ורוחבו בין 30-60 קילומטר. ההרים שלו בגובה בינוני והפסגה הגבוהה ביותר היא פלדברג ("הר שדה" בגרמנית).מעבר לעובדה שמדובר בפיסת טבע נדירה שנדמה שהזמן לא עבר עליה והיא שמורה מתיעוש, ליער השחור יש חשיבות כלכלית שכן העצים בו הם עצי האשוח המשמשים כחומר גלם. יש ביער תעשייה זעירה של זכוכית, ייצור שעונים ובעיקר תיירות.

צילום:bareiss

זה מקום רומנטי במיוחד ואפשר לבלות כאן לבד או בזוג ולהינות מהפארקים וממפלי המים, האגמים הקטנים, הכפרים הציוריים ובעיקר מהאוויר המושלם ומרחצאות הספא המפנקים, שמציעים טיפולים מקומיים (לדוגמה בעיר באדן-באדן שרוב רובה מוקדשת לתיירות ספא). אפשר גם להגיע כמשפחה משום שבמקום נמצאים פארקים ענקיים וייחודיים לילדים כולל פארק אירופה האדיר, פארק חבלים ופארק מוטורי.

התרבות הגסטרונומית כאן עשירה וכוללת כמובן את עוגת "היער השחור" שכוללת בסיס שוקולדי שחור עליו קצפת שמדמה את השלג על צמרות העצים ודובדבנים אדומים. מעבר לכך התפריט העונתי מציע נזידים ובשר ציד בחורף ומטבח קליל שמבוסס על ירקות ופירות מהאיזור בתקופת הקיץ. הכל נמצא במסעדות קטנות ומקומיות או פונדקים מתוקים.

צילום:bareiss

העיירות, האגמים והנהרות ציוריים ומאפשרים לטייל ולחלום, להירגע, להינות מהנוף ומהאוויר הצלול, מסלולי הליכה נוחים מול כאלה אתגריים ולינה בסביבה כפרית אותנטית אל מול לינה בסביבה כפרית אותנטית יוקרתית כדוגמת הריזורט BAREISS שכולל בריכות שונות ומגוונות, ספא, חוות חיות קטנה ומסעדות, כולל מסעדת מישלן מעוטרת בשלושה כוכבים. הנשים במקום לובשות את התלבושת המקומית "דירדל", שמלה ומעליה סינר, מה שמכניס עוד יותר לאווירת היער של פעם.

צילום:bareiss

אפשר להגיע לכאן בטיסה (זולה באופן יחסי ליעדים אחרים) לשטוטגרט, פרנקפורט או מינכן. שטוטגרט, עיר תעשייה מעניינת, מציעה קניות זולות ומהנות ובתי מלון נהדרים במחיר נמוך, כמו גם מוזיאונים מעניינים לדוגמת זה של מרצדס, שמציע 130 שנות היסטוריה. שווה לעשות עצירה בעיר ללילה או שניים בדרך חזרה לארץ.

מאת: מאיה גז

הוספת תגובה

הוספת תגובה