עמוד הבית » “מיקרופיגמנטציה אסתטית ושיקומית – האומנות שמחברת עור ונשמה”

“מיקרופיגמנטציה אסתטית ושיקומית – האומנות שמחברת עור ונשמה”

צילום:pexels
כשהאומנות פוגשת את הרפואה: המהפכה השקטה שמשנה חיים...

יש רגעים בחיים שבהם המבט במראה הופך להיות משהו אחר לגמרי. לא רק השתקפות חיצונית, אלא מפגש עם הזהות, עם התחושה של “אני”  עבור נשים רבות שעברו ניתוחי שד, אובדן שיער בגבות עקב טיפולים רפואיים, או נשים שסובלות מצלקות שמזכירות להן כל יום טראומה שעברו – המבט הזה במראה יכול להיות כואב.  אבל יש תחום מקצועי שמציע תקווה, שיקום ויופי במקום אחד: “מיקרופיגמנטציה אסתטית ושיקומית”. זה לא סתם איפור קבוע. זו אומנות רפואית עדינה שמחזירה לנשים את תחושת השלמות, את הביטחון העצמי, ואת החיבור לנשיות שלהן.

                                                                             צילום: pexels

פגשתי חמש מהמטפלות המובילות והמוערכות ביותר בישראל בתחום המיקרופיגמנטציה, בכדי להבין לעומק מהי האומנות הזו, איך היא עובדת, ומדוע היא כל כך הרבה יותר מסתם טיפול קוסמטי. הכתבה הזו היא לא רק כתבה – היא באמת יכולה לעזור לנשים וגברים למצוא את הדרך לשיקום, לביטחון עצמי, ולתחושת שלמות. במיוחד בחלק האחרון בכתבה על החיילים והחיילות שלנו שנפצעו – זה כל כך חשוב ובעיקר מרגש.

קבלו את המומחיות שמובילות את התחום בישראל:

סבין נעים – קוסמטיקאית בכירה, מאפרת איפור קבוע שיקומי ומיקצועי, מדריכה ומרצה בתחום המיקרופיגמנטציה, מסבירה: “זה השלב שבו האומנות פוגשת את הרפואה. אחרי ניתוח שד, אם זה כריתה או שיחזור, נשים רבות מרגישות שהן איבדו חלק מהזהות הנשית שלהן. מיקרופיגמנטציה נותנת להן פיתרון טבעי, תחושת שליחות וסגירת מעגל. אני רואה איך ברגע אחד במבט מול המראה, החיוך מתחיל להיראות על הפנים, והביטחון חוזר. נשיות וחיוך – זה הכל.”

אינה בן נון – מומחית ומדריכה בינלאומית בתחום המיקרופיגמנטציה האסתטית והשיקומית, שופטת ומרצה מבוקשת בכנסים ברחבי העולם, מובילת דעה ופורצת דרך בתחום,מקימת ארגון המיקרופיגמנטציה הישראלי, יו”ר חטיבת המיקרופיגמנטציה והמיקרונידלינג בארגון המנתחים הפלסטיים אסתטיים בישראל ובעלת חברת INSKIN – יבוא בלעדי, שיווק והדרכות מקצועיות מבית Swiss Color / DermaSR / AmieaMed / Skinial / O2Skin Pro וחברה בוועדה המדעית של הארגון האירופאי לחקר פיגמנטים ESTP –  מדגישה: “מיקרופיגמנטציה היא לא עוד טיפול יופי – היא רגע של ריפוי. היא נוגעת בעור, אבל משנה את התחושה הפנימית ואת הדרך שבה את רואה את עצמך.”

אביטל קיסר– קוסמטיקאית ומנטורית לאיפור קבוע אסתטי ושיקומי, AMIEA National Trainer, מוסיפה: “סרטן השד אינו סרטן רגיל. הוא פוקד את אחד האזורים הנשיים ביותר ומותיר נשים חסרות אברים, מנותקות מנשיות שלהן, במצב נפשי ירוד ולא יכולות לחזור למציאות רגילה. היום, ההיבט הרפואי שהיה בעבר מציל חיים בלבד כבר לא מספק את המסגרת הטיפולית. החשיבות לחזור כמה שיותר מהר למימד הנשיות היא בגדר שאלה של זמן לאחר החלמה.”

רוית אזוט– מומחית לאיפור קבוע והסרת קעקועים בלייזר, מציינת בפשטות: “איפור קבוע נועד להדגיש את היופי שלך, לא לשנות אותו.”

מלי סיטון – מנטורית ומורה למיקרופיגמנטציה, מומחית לעור הפנים וקוסמטיקאית בכירה, מובילה את תחום המיקרופיגמנטציה הרפואית והאסתטית בישראל, מסכמת: “תחום המיקרופיגמנטציה משלב דיוק רפואי, ידע מדעי ורגישות אסתטית. ככל שהמקצועיות והמודעות של המטפלות והלקוחות עולות – כך גם רמת הבטיחות, הדיוק והתוצאות נשמרות לאורך זמן.”

                                                                                               צילום: רוית אזוט

שחזורי עטרה – כשהחיוך חוזר למראה – התרומה הרפואית והפסיכולוגית

שחזורי פטמה ועטרה הם אחד התחומים המרגשים והמשמעותיים ביותר במיקרופיגמנטציה. אינה בנון מסבירה: “מיקרופיגמנטציה מחזירה לנשים לא רק מראה טבעי אלא גם תחושת שלמות נשית. זה הרגע שבו המראה במראה כבר לא מזכיר את הטראומה, אלא מסמן התחלה חדשה.”

                                                                                             צילום: אינה בן נון

אביטל קיסר מוסיפה: “הרפואה, מעבר למיגור הסרטן, מאפשרת למחלימות לבחור את המראה החדש ממגוון של בחירות – שתלי סיליקון במבנה אנטומי, השתלה עצמונית ושד במילוי של שומן הלקוח, הקטנה של השד הבריא. השלב האחרון והמדהים הוא השלמת חוסרים באיפור קבוע קוסמטי שיקומי. כל הטיפולים הכירורגיים והאסתטיים מקנים תחושת אותנטיות חדשה, חיזוק הערך העצמי ומאפשרים ללקוחה להסתכל במראה ולהרגיש נשית שוב.”

                                                                                                   צילום: אביטל קיסר

הקריטריונים הרפואיים – מתי מתחילים? לפני שמתחילים בטיפול, יש קריטריונים רפואיים חשובים שחייבים לעמוד בהם:

זמן ההחלמה – סבין נעים מדגישה: “הדבר הראשון שאני בודקת עם המטופלת הוא מתי בוצע הניתוח. זמן ההחלמה חייב להיות בין 6 ל-12 חודשים. חשוב מאוד לוודא שהרקמה יציבה, שהצלקות סגורות.”

מצב העור והרקמה – אינה בן נון  מוסיפה: “הבסיס הוא רקמה בריאה ומחלימה – ללא דלקות, ללא תהליך הקרנות פעיל ובאישור רפואי. הטיפול מתבצע תמיד רק כשהעור ‘סיים את הקרב שלו’ “.

אביטל מפרטת את הקריטריונים:

– ריפוי מלא לאחר ניתוחי שד, ללא דלקת פעילה

– בין שנה לשנתיים לאחר טיפולי הקרנות או כימותרפיה

– לפחות שלוש שנים לפני החלפת שתלים

– סיום כל הניתוחים האסתטיים באזור

– אישור רופא מתאים במידת הצורך

מצב רפואי כללי– סבין מוסיפה: “אני בודקת את המצב הרפואי של הלקוחה. סכרתיים חייבים להביא אישור רפואי מהרופא המטפל. אני גם בודקת האם יש למטופלת צלקות נוספות וכיצד החלימו. במקרה של צלקת קלואידית אסור לגעת.”

סיבוכים אפשריים ומניעתם: סבין מסבירה בכנות: “כמו בכל פרוצדורה, יכולים להיות סיבוכים – זיהומים כתוצאה מדחייה של הפיגמנט, אלרגיה לחומר מאלחש, חוסר אחידות בצבע כי אנו מטפלים ברקמה שעברה תהליך לא פשוט. לכן חייבים מאוד לעבוד בתנאי סטריליזציה הכי גבוהים שניתן, עם עבודה עדינה מאוד על מנת לא לגרום להצטלקות, ובחירת המחט הנכונה.”אינה מוסיפה: “הסיכון העיקרי הוא זיהום או תגובה דלקתית. מניעה – עבודה סטרילית ברמה רפואית, שימוש בפיגמנטים איכותיים ומאושרים, ומתן הוראות החלמה ברורות.”אביטל מדגישה: “לקוחה עם רקע של זיהום או נמק יכולה להגיב ברגישות יתרה לטיפול. לכן מומלץ להמתין שנתיים מריפוי מלא של השד ולבצע טסט קטן של הדמיית פטמה או הסוואת צלקות ולראות כיצד העור מגיב. לא לטפל בלקוחה שלא בטוחה שהטיפול מתאים לה – אם יש ספק, אין ספק.”

איפור קבוע קלאסי – מדע ואומנות בשילוב מושלם

בחירת הטכניקה המתאימה – התאמה אישית מושלמת

 מלי סיטון מסבירה בהרחבה: “הבסיס לטיפול מוצלח הוא אבחון נכון של סוג העור, גוון העור, גיל, נטייה לפיגמנטציה, מצב רפואי, איפור קבוע ישן או טיפולי הסרות ששינו את מרקם העור, צלקות באזור הגבה ותוצאה מבוקשת.”

עור שמן – מלי ממשיכה: “בעור שמן, מומלץ לבחור בטכניקות כמו פודרה (הצללה עדינה) מכיוון שבעור השמן יש נטייה לתחלופת תאים גבוהה יותר ולשומן שיוצא מהעור להוציא איתו כל פעם פיגמנט. שיטת השערה פחות מתאימה בסוג העור הזה בגלל הטקסטורה שלו – נקבוביות פתוחות. ישנה שיטה שנקראת היפריאליזם, זו שיטת השערה שיש בה גם מוטיב פודרתי ואז היא מוצלחת יותר בעורות שומניים.”

עור יבש ודק – מלי מוסיפה: “עדיף שימוש במחטים עדינות וטכניקה רכה שמדמה מראה טבעי וקליל. שיטת השערה בטכניקת היפריאליזם תתאים, שיטת המיקרובליידינג ושיטת השערה במכשור חשמלי, גם טכניקת הפודרה והשיטה המשולבת (שערה ופודרה) תתאים. בעצם ניתן לומר שבעור היבש כל השיטות יהיו יפות מכיוון שלעור הזה יש טקסטורה חלקה, ללא נקבוביות פתוחות או קמטים בעור ותחלופת התאים איטית יותר.”

אביטל קיסר מוסיפה: “את הטכניקה נבחר לפי מראה מועדף או רקמת העור שעליה נעבוד. עור צעיר ועבה נוח לבחור את כל סוגי הטכניקות. עור דק, עדין או בוגר נעדיף לבחור טכניקות אווריריות ופחות דחוסות כדי לא לפצוע את העור. אבחון העור חשוב מאוד לבחירת הטכניקה, שכן אם טעינו באבחון אז הטכניקה המיושמת יכולה לפגוע בעור ולצלק אותו ואפילו להכהות את הצבע ולהאפיר אותו.”

סבין נעים מסכמת: “הדבר הראשון שאני מבצעת הוא תיאום ציפיות עם הלקוחה – האם היא אוהבת ומעוניינת באיפור עבה, דק, גיל הלקוחה, מצב העור, וטעמה האישי. בכל זאת היא זו שקמה בכל בוקר ונעמדת מול המראה, וחשוב לי שהיא תאהב את מה שהיא רואה.”

אינה בן נון מוסיפה: “אני תמיד בוחרת ומתאימה טכניקה לא לפי ‘טרנד’ אלא לפי פרופיל אישי – גיל, סגנון חיים, מבנה עור והכי חשוב, אופי המטופל/ת. מיקרופיגמנטציה נכונה היא זו שמתמזגת עם הפנים, לא משתלטת עליהן.”

                                                                                                      צילום: אביטל קיסר

התוויות נגד – מתי לא מבצעים את הטיפול

רוית אזוט מפרטת: “הריון והנקה (אין איסור אך לא מומלץ), מחלות עור פעילות באזור כגון פסוריאזיס, הרפס פעיל, שימוש בתרופות מדללות דם, סוכרת לא מאוזנת, הפרעות בקרישת דם או נטייה לזיהומים.”

מלי סיטון מוסיפה: “במצב של מחלות מערכתיות או נקודתיות לא נעבוד. במצב של התקף של מחלות עור לא נעבוד. כאשר הלקוח לא חש בטוב או תחת טיפול רפואי תרופתי יש לקבל אישור מהרופא המטפל. במידה והלקוח רגיש לאחד מהחומרים איתם נעבוד (פיגמנט, חומרי אלחוש או הרגעה) לא נעבוד או נמצא תחליף אחר.”

אינה מדגישה: “מטופלים עם בעיות קרישת דם, סוכרת לא מאוזנת, מחלות אוטו-אימוניות מסוימות, מחלות עור פעילות או טיפולים אונקולוגיים – מחייב ייעוץ רפואי לפני.”

                                                                                  צילום: מלי סיטון

 

תיקון עבודות קודמות – אתגר מקצועי

סבין נעים מודה בכנות: “אני אישית לא אוהבת לתקן עבודות של מישהו אחר ומכמה סיבות – העבודה שונה על העור ואין לי מושג באילו פיגמנטים המטפלת השתמשה. אבל במידה ואני צריכה לתקן, ניתן לנטרל צבעים שהתקבלו, למרות שכיום המגמה היא מחיקת הגבה על ידי לייזר או רימובר.”

אינה בן נון מסבירה: “מזה שנים שאני מבצעת הרבה מאוד תיקון עבודות כושלות. אני עושה שימוש בסוג של רימובר על בסיס חומצות (מאושר משרד הבריאות). אני פחות בעד קאברים – קשה לכסות עם פיגמנט בהיר עבודה כהה מדי. ראשית מנקים מהעור את הגוון הישן, ורק אז בונים מחדש בהדרגה. זה תהליך שמצריך סבלנות מצד המטופל. אין קיצורי דרך – יש מקצוענות.”

אביטל קיסר מפרטת: “עבודת קאבר, על איפור קבוע קיים, לא תמיד פשוטה. כאשר הלקוחה מגיעה עם תצורה לא אחידה או אסימטרית או עם גוונים כהים ודחוסים לא נוכל לבצע קאבר וזה מצריך הסרה ברימובר או בלייזר. במידה והתצורה סימטרית והגוון דהוי נוכל לבחור טכניקה שתוכל לכסות את הקיים. יש לשים לב ללקוחה שמגיעה לאחר הסרת איפור קבוע בלייזר או ברימובר – העור יכול להיות מצולק וכאן חובה לשקם את העור לפני טיפול מיקרופיגמנטציה מחודש.”

רוית אזוט מסכמת: “לעיתים לא ניתן לעשות קאבר ולכן מומלץ לעשות טיפול לייזר להסרה. יש מקרים שלא ניתן לעשות הסרה בלייזר/חומצות ואז צריך להפעיל שיקול דעת ולעשות טיפול עם קורקטור – אמנם העבודה לא תהיה הכי טובה ומקצועית אבל בהחלט תשפר.”

 

                                                           ההבדל בין מיקרופיגמנטציה לקעקוע

סבין נעים מסבירה: “קעקוע חודר לשכבות עור עמוקות יותר. הצבעים מבוססים על צבעים הכוללים בתוכם תחמוצת ברזל גבוהה יותר. איפור קבוע חודר לשכבות עור עדינות יותר ושטחיות, שמאפשרות שינויים על פי המימיקה, והחדרת צבעים עדינים וכמה שיותר טבעיים.”

אינה מוסיפה: “קעקוע הוא נצחי ומתבצע עם צבעי קעקוע השונים בהרכבם המולקולרי מפיגמנטים בתחום המיקרופיגמנטציה, בעוד מיקרופיגמנטציה מאפשרת חידוש והתאמה לאורך השנים ושומרת על מראה רך וטבעי – בדיוק כמו היופי שלנו.”

מלי סיטון מסכמת: “בעוד שקעקוע חודר לשכבות העמוקות של הדרמיס ונשאר לצמיתות, מיקרופיגמנטציה פועלת בשכבות העליונות של העור. הפיגמנטים שבהם משתמשים היום בתחום הביוטי מאפשרים לגוף לפרקם בהדרגה עם הזמן. זו הסיבה שמיקרופיגמנטציה דורשת חידוש אחת לשנה-שנתיים, אך גם מאפשרת שינוי והתאמה לאורך השנים, מראה טבעי יותר – יתרון משמעותי לעומת קעקוע קבוע שלא נראה טבעי ונשאר שנים רבות עמוק בדרמיס.”

אביטל מוסיפה בפשטות: “אם הלקוחה הייתה עושה קעקוע בגיל העשרים שלה, תחשבו מה היה קורה 30 שנים לאחר מכן במקרה של צניחת השריר או נפילת העור – הקעקוע היה מדגיש את האסימטריות שחלה בחלוף השנים. באיפור קבוע, או במונח המודרני – הדגשת תווי הפנים, אנחנו יכולות לבצע הדגשה שאפילו לא מורגשת  LESS IS MORE

                                                                                          צילום: מלי סיטון

 

צבעים והרכב כימי – המדע שמאחורי היופי

סוגי הפיגמנטים – בטיחות ויציבות

סבין נעים מסבירה: “פיגמנטים מתחלקים לשתי קבוצות עיקריות – פיגמנטים אורגניים ומינרלים. הפיגמנטים האורגניים הם צבעים חמים ונוטים לדהות מהר יותר. הפיגמנטים המינרלים יציבים ולעיתים משנים גוון. כיום יש גם פיגמנטים סינתטיים עם מעט תחמוצת ברזל.”

מלי סיטון מוסיפה: “פיגמנטים איכותיים מבוססים על חומרים שאינם מכילים מתכות כבדות, בעלי אישור EU/ISO ובטיחות מוכחת. פיגמנטים אורגניים מעניקים גוונים חיים וטבעיים יותר, אך עשויים להיטשטש מהר יותר. פיגמנטים אנאורגניים (מינרליים) יציבים יותר לאורך זמן, אך בעלי נטייה לשינוי גוון קל. שילוב נכון בין השניים מביא לתוצאה אופטימלית של יציבות ודיוק צבעוני.”

רוית אזוט מדגישה: “פיגמנטים מינרלים נחשבים בטוחים ועמידים יותר, מאחר ועם הזמן הם דוהים באופן הדרגתי, לעומת הפיגמנטים האורגניים שהם פחות יציבים אך הם חזקים מאוד בדחיסות, מתאימים בעיקר לקאברים.”

אינה בן נון מסכמת: “פיגמנטים איכותיים סטריליים שנבדקו על ידי גופים מוסמכים לכך נבדלים ביציבות, בטיחות וביכולת הגוף לפרק אותם באופן טבעי. הבחירה הנכונה היא זו שמחזיקה מעמד אך גם בטוחה לרקמה.”

אביטל קיסר מדגישה: “פיגמנטים שמיוצרים לעולם המיקרופיגמנטציה האסתטי והשיקומי בטוחים לשימוש. הפיגמנט הוא אובייקט זר שאנו מחדירים לגוף וחובה לעבוד עם צבעים מוכרים ובעלי תקנים של הרשויות.”

                                                                                    צילום: רוית אזוט

תגובת מערכת החיסון – מה קורה בעור?

סבין מסבירה: “הגוף מזהה את הפיגמנט כגוף זר. חלקיקים גדולים נשארים ברקמה העליונה (האפידרמיס), חלקיקים בינוניים שוקעים לרקמת החיבור, וחלקיקים קטנים שוקעים לדרמיס. החלקיקים הקטנים מפונים על ידי המיקרופאגים וזה מה שיוצר את השינוי בגוון הצבע.”

אינה בן נון מוסיפה: “המערכת מזהה את הפיגמנט כגורם זר, אבל אם מדובר בפורמולה מתקדמת איכותית – התגובה היא מינימלית והפיגמנט מתיישב ברקמה ‘בשקט’ ללא תופעות חריגות. חשוב לשקף ולציין בפני מטופלים שתמיד ישנה האפשרות של תגובה אלרגית מיידית ואף לאחר שנים לפיגמנט המושתל בעור (לרוב פיגמנטים מינרלים המכילים תחמוצות ברזל).”

רוית אזוט מסכמת בפשטות: “מערכת החיסון מזהה את הפיגמנט כגוף זר. התאים ‘לוכדים’ את הפיגמנט, וזה מסביר מדוע החומר נשאר שנים בעור אך דוהה עם הזמן.”

מלי סיטון מפרטת: “הפיגמנטים נתפסים כגופים זרים; חלקם נשארים בתאי מקרופאג’ים בעוד חלק מהחלקיקים נדבקים לרקמה. במקרים מסוימים מתפתחת תגובת גוף זר או תגובה דלקתית מקומית. יש גם תיאוריות וממצאים על נדידת חלקיקים לקשרי לימפה אזוריים והשפעות מערכתיות לטווח ארוך. לכן יש לשקלל היסטוריה של תגובות דלקתיות או מחלות חיסוניות טרם ההליך.”

אביטל מוסיפה: “פיגמנט נחשב כגוף זר (פתוגן) למערכת החיסון. לאורך השנים היא תנסה לפרק אותו, להסיר אותו ולהדוף אותו כמה שיותר לפני שטח. ככל שיתבצעו טיפולים טראומטיים לאזור לאחר מכן כמו הסרת איפור קבוע, הזרקות של גופים נוספים, טיפולי איפור קבוע אגרסיביים – מערכת החיסון תנסה לשמור את הפיגמנט הקיים ולעיתים לבודד אותו עם סיבים ותאי אפיתל, ולימים האזור יכול להצטלק. זה חלק ממערכת ההגנה של העור והגוף.”

                                                                                                   צילום: סבין נעים

גורמים המשפיעים על שינוי הגוון לאורך זמן

סבין נעים מונה: “חשיפה לשמש, מצב בריאותי של הלקוחה (פסוריאזיס, סבוריאה, התקרנות מהירה של העור), סכרת, עישון – אורח החיים משפיע מאוד. בריכה וים משפיעים על צבע הפיגמנט – מלח וכלור הם טריגר לפירוק הצבע.”

אינה בן נון מוסיפה: “חשיפה לשמש, גיל המטופל, סוג העור (שומני/יבש/דק) וחילוף החומרים משפיעים. גם בחירה לא נכונה של צבע עלולה לגרום לשינוי עתידי לא רצוי.”

רוית אזוט מסכמת: “חשיפה לשמש (UV)  עומק ההחדרה, סוג הפיגמנט, שימוש בחומרים פעילים קוסמטיים (כמו חומצות, רטינול) – כל אלה משפיעים על יציבות הפיגמנט ועל הנטייה שלו לשינויי גוון.”

אביטל מפרטת: “חשיפה לשמש ואור UV  ,תהליכי חמצון פנימיים בגוף, איכות הפיגמנט והרכבו, עומק חדירת הפיגמנט, טיפוח והתחזוקה אחרי הטיפול, תגובות כימיות עם מרכיבים אחרים בעור וסטרס.”

מלי סיטון מסבירה בהרחבה: “סוג וחומרת הפיגמנט (מולקולריות, גודל חלקיקים), עומק ההחדרה והטכניקה – החדרה עמוקה מדי יכולה לגרום לצבע להתכהות או ‘לחמם’ גוון, חשיפה לשמש וקרינה אולטרה-סגולה, תגובת עיכול/חמצון של הפיגמנט ברקמה, שינויים במטבוליזם או טיפולים רפואיים, וטיפולים קודמים באזור (למשל לייזר) שיכולים לשנות את הפיגמנט.”

מחטים וכלי עבודה – הדיוק שעושה את ההבדל

סוגי המחטים – מתי משתמשים בכל סוג?

סבין נעים מפרטת: “מחט מספר 1 בכמה קוטרים מיועדת בעיקר לשיטת השערה. מחט מספר 3 בכמה קוטרים מיועדת לשיטת הצללות ושיידר. מחט מספר 5 בכמה קוטרים מיועדת בעיקר למילוי שטחים גדולים יותר. מחט מספר 7 ו-9 לשטחים גדולים RS RL.”

רוית אזוט מסבירה: “מחט RL ליצירת קו – מתי שנרצה לייצר שיערה או איילנר קלאסי. מחט RS  ליצירת הצללה – מתי שנרצה ליצור גבה פודרתית לא דחוסה. וישנן גם מחטים שטוחות למילוי שטחים גדולים יותר – כשנרצה למלא שפתיים או עטרה.”

אביטל קיסר מפרטת את האפשרויות:

למכשור חשמלי:

– מחטי יחידה (single) – לפרטים מדויקים, קווים דקים

– מחטי בתצורה עגולה ודחוסה (liner)

– מחטי מסרק (מסורים בשורה) או מגנום (שתי שורות)

– מחטי שיידר (הצללה)

לעבודה ידנית:

– מחטי מיקרובליידינג (לבצע קו)

– מחטי מיקרושיידינג (לביצוע הצללה)

אביטל מוסיפה: “בחירת המחט נעשית תחילה לפי סוג העור והתצורה שאני רוצה להעניק ללקוחה. נבחר מחט שתתאים לביצוע הטכניקה. טכניקת שיער תיעשה לפי מחטי סינגל או מיקרובליידינג. טכניקות הצללה או הצללת פודרה ניקח מחטי סינגל או מחטי שיידר. יש לקחת בחשבון שרקמת העור תגיב לכל ניסה של מחט לטוב או לרע, ובמידת הצורך נמליץ להחליף את המחט כאשר רקמת העור מגיבה באודם בוהק או דימום ונפיחות.”

מלי סיטון מציינת: “אני עושה שימוש במחטים כירורגיות אל-חלד (הטובות בעולם הרפואי). חטיבות מחטים בודדות לעבודה מדויקת ועדינה, וחטיבת מחטים מרובות לכיסוי שטחים גדולים או לתחום השיקומי. הבחירה היא תמיד לפי מטרה ולא לפי ‘נוחות’.”

אינה בן נון מסכמת: “חטיבות מחטים בודדות לעבודה מדויקת ועדינה, וחטיבת מחטים מרובות לכיסוי שטחים גדולים או לתחום השיקומי. הבחירה היא תמיד לפי מטרה ולא לפי ‘נוחות’.”

קוטר המחט – ההשפעה על התוצאה

סבין מסבירה: “ככל שהמחט דקה יותר הקו יוצא דק יותר, פחות פיגמנט יוחדר לרקמה – מתאים לשיטת השערה. ככל שקוטר המחט עבה יותר, תהיה יותר טראומה לעור, והפיגמנט יחדור בכמות גדולה יותר.”

רוית אזוט מוסיפה: “מחט דקה יוצרת קו מדויק אך חודרת עמוק יותר ועלולה לגרום לטראומה מוגברת אם לא עובדים נכון, בעיקר בעור יבש ורגיש. מחט עבה יותר מפזרת את הצבע ברכות, פחות חודרת לעומת המחט הדקה.”

אביטל מפרטת: “היום יש משמעות לבחירת מחטי סינגל (מחט 1 בלבד) לשיטת השערה או לדיוק קווי. לא מספיק לאבחן את העור, צריך לדעת מה קוטר המחט וחוד המחט (גם לחידוד מחט יש משמעות). קוטר גדול מביא לחדירה רחבה וטראומה גבוהה בין 0.25-0.40 מ”מ קוטר. קוטר דק מביא לחדירה עדינה וטראומה נמוכה בין 0.14-0.25 מ”מ קוטר. חוד המחט – קצר, בינוני או ארוך – יאפשר לבצע טכניקה קווית או שערות ממש כמו שערה אמיתית קריספית ודקיקה.”

מלי סיטון מסכמת: “ככל שהמחט דקה יותר – הטראומה קטנה יותר, התוצאה עדינה יותר. דורש יד יציבה, קלה ומיומנת. מחטים דקיקות (קוטר קטן) מאפשרות דיוק גבוה – קווים דקים ומעודנים ופחות טראומה, אך דורשות מיומנות גבוהה. מחטים עבות יותר מכניסות כמות גדולה יותר של פיגמנט ויוצרות הצללה מהירה אך מגבירות טראומה ודימום ועלולות להעמיק פיגמנט יותר מדי בעורות דקים. בחירה מאוזנת ומדויקת אצל מטפל מנוסה מפחיתה סיכון לצלקות ולקבלת תוצאה יפה ולא טראומטית.”

סטריליזציה ובטיחות – אין פשרות !!!

סבין נעים מדגישה: “אני עובדת אך ורק עם מחטים חד-פעמיים בלבד. אני נוהגת להראות ללקוחה את האריזה ופותחת אותה מולה. משטחי העבודה שלי עוברים עיקור וחיטוי עם אלכוהול 80%. משתמשת בכפפות חד-פעמיות. בסיום הטיפול כל מה שצריך נזרק לפח, כל הציוד מחוטא ונעטף בניילון נצמד כולל המכונה וחוטי החשמל.”

רוית אזוט מפרטת: “שימוש במחטים חד-פעמיות ללא עוררין סטריליות בלבד, מכשור שעובר חיטוי מאחת לשנייה, כפפות חד-פעמיות, חיטוי העור לפני טיפול והקפדה על סביבת עבודה נקייה. כל חריגה עלולה לסכן את המטופלת בזיהום.”

אביטל מסבירה: “שימוש במחטים חד-פעמיות סטריליות באריזות סגורות עם ממברנה שמונעת כניסת נוזלים לידית, ניקוי וחיטוי כלים (אם לא חד-פעמיים) ב-autoclave, עבודה עם כפפות חד-פעמיות, מסכות וחיטוי סביבתי, תיעוד תהליכים, טסט רגישות, שמירה על סטנדרטים רפואיים.”

מלי סיטון מסכמת: “עבודה עם מחטים חד-פעמיות, ציוד סטרילי, פיגמנטים וחומרים ברמה הגבוהה ביותר ואחריות מקצועית. זו נקודת אפס מבחינתי – אין פשרות כשזה נוגע לבריאות! כל מחט חייבת להיות חד-פעמית וארוזה באריזת ואקום סטרילית. יש לעבוד תמיד עם כפפות, מסכה, משטח עבודה מחוטא ומחט חדשה לכל לקוחה. חלוק עבודה חד-פעמי ועיטוף המכשיר בניילון חד-פעמי לכל מטופלת. הקפדה על סטריליות היא לא רק חוקית – היא תנאי בסיסי לשמירה על בריאות המטופלת ושם המטפל.”

אינה בן נון מדגישה: “עבודה עם מחטים חד-פעמיות, ציוד סטרילי, פיגמנטים וחומרים ברמה הגבוהה ביותר ואחריות מקצועית. זו נקודת אפס מבחינתי – אין פשרות כשזה נוגע לבריאות!”

מיקרופיגמנטציה שיקומית לצלקות – מתי ואיך?

מתי צלקת מוכנה לטיפול?

סבין נעים מסבירה: “לפחות 6-12 חודשים מיום הפרוצדורה (הניתוח), אין זיהום ואדמומיות, רגישות וכאב (כשהרקמה יציבה). כמובן שתלוי באיזה איזור אני עובדת בגוף – זה משתנה לפי סוג העור: עבה/דק/פנים/גוף.”

מלי סיטון מוסיפה: “רק כשהיא ‘בוגרת’ וסיימה תהליך החלמה – כלומר, יציבה, סגורה, ללא אדמומיות או רגישות יתר. לרוב אחרי שנה.”

אביטל קיסר מפרטת: “את הטיפול נחלק לשני שלבים. שלב שיקום הטקסטורה של הצלקת ושלב הסוואת הצבע של הצלקת. בשלב שיקום הטקסטורה נוכל לטפל בטיפול מיקרונידלינג ודריי נידלינג בין 4-6 חודשים לאחר התהוות הצלקת שהיא בשלב הטרי ובשיא ייצור הקולגן שלה. תמיד נוכל לבחור בטיפול שיקום צלקת גם לאחר חודשים או שנים מהפציעה במידה והצלקת לא במצב האידיאלי שלה (שטוחה וצרה). שיקום הצלקת יגמיש את העור ויהווה בסיס לשלב השני – החדרת צבע להסוואת את הצלקת.”

                                                                                        צילום: סבין נעים

הערכת סיכונים ומניעתם

סבין מסבירה: “במידה וללקוחה יש נטייה לפתח צלקת היפרטרופית קלואידית, אני לא אגע בה. במידה ויש ללקוחה נטייה לפתח זיהומים, אנקוט בכל אמצעי ההזהרה וההסבר. חשוב לידע את הלקוחה בכל שלבי העבודה וכיצד עליה להתנהל עם הפרוצדורה.”

מלי סיטון מוסיפה: “בודקים היטב היסטוריה רפואית, סוג ומיקום הצלקת, איכות הרקמה ותגובה של העור. אם קיים ספק קטן – אני מעדיפה לדחות מאשר לסכן.”

אביטל מדגישה: “במקרים מסוימים נשלח את המטופל לטיפול כירורגי נוסף לפני שיקום או הסוואת צבע. בהסוואת צבע יש לבחור צבע בהיר ולהכהות במידת הצורך מטיפול לטיפול – טעות בצבע לא נוכל להסיר בצורה רגילה מאחר והצבע הוחדר לרקמת עור צלקתית העשירה בסיבי קולגן ומשם מאוד קשה להוציא צבע. לאחר החדרת צבע לא ניתן לבצע טיפולי לייזר לשיקום טקסטורת העור (הצבע עלול להשתנות בחשיפה ללייזר), לכן החדרת צבע היא המוצא האחרון. על צלקת קלואידית לא נעבוד. יש להימנע מאמצעים אגרסיביים בקו הראשון. חובה להסביר למטופלת סיכונים ולבצע הנחיות היגיינה קפדניות.”

ניהול ציפיות – השקיפות היא המפתח

סבין מדגישה: “קודם כל ולפני הכל ‘תיאום ציפיות’ – זה הדבר החשוב ביותר שאני עושה מול הלקוחה. אני לא קוסמת. אני יכולה לשפר צלקת, לשפר את המראה, אבל אני לא יכולה למחוק צלקת. המטרה שלי היא להיות הגרסה הכי טובה והכי מקצועית של עצמי. אגרום ללקוחה להיות הכי שלמה עם עצמה ועם המראה שלה. הלקוחה חייבת להבין שהיא עוברת תהליך אומנותי/שיקומי למראה צעיר ויפה, ובמידה ואני מטפלת לה בצלקת אני אטשטש בצבע בצורה האולטימטיבית ביותר שלא תיראה לעין.”

מלי סיטון מוסיפה: “תיאום ציפיות זה דבר ראשון עליו אני שמה דגש בפגישת הייעוץ הראשונית. אני מסבירה בשקיפות מלאה שהמטרה היא להביא למצב של מראה טוב יותר, לטשטש את הנראות, לא להעלים את הצלקת. כשהמטופל מבין את זה – התוצאה תמיד משמחת.”

אינה בן נון מסכמת: “תיאום ציפיות זה דבר ראשון עליו אני שמה דגש בפגישת הייעוץ הראשונית. אני מסבירה בשקיפות מלאה שהמטרה היא להביא למצב של מראה טוב יותר, לטשטש את הנראות, לא להעלים את הצלקת. כשהמטופל מבין את זה – התוצאה תמיד משמחת.”

אביטל מדגישה: “להסביר מראש שהצבע יהיה דומה ולא זהה לרקמה מסביב לצלקת, להדגיש שההתאמה נעשית בסדרת טיפולים 4-8 טיפולים, תוצאה לא מושלמת, להסביר את תהליך ההחלמה והגבלות, לתת תיעוד דוגמאות לפני/אחרי ולהראות תוצאות מציאותיות. העור והגוף יכולים להגיב בצילוק, פיגמנטציה או היפופיגמנטציה – חלק ממערכת החיסון והתגובה של הגוף.”

צילום: אינה בנון

 

טיפי הזהב מהמטפלות המובילות

סבין נעים: “דיוק רפואי, מגע אומנותי, רגש אנושי. כשאני מצליחה לחבר בין העולמות של ידע רפואי, טכניקה מקצועית לצד רגישות אנושית, ויד אומנותית, התוצאה יוצאת יפה ומושלמת, אבל מביאה עימה ריפוי.”

אינה בן נון : “מיקרופיגמנטציה היא לא עוד טיפול יופי – היא רגע של ריפוי. היא נוגעת בעור, אבל משנה את התחושה הפנימית ואת הדרך שבה את רואה את עצמך. ההבדל הגדול טמון במטפל: טכנאי עובד עם מחט, אבל מומחה אמיתי עובד עם לב, עין אמנותית והבנה רפואית. לכן, אם את שוקלת טיפול, חפשי את מי שמקבל את האמון של הרופאים ושאליו נשלחות המטופלות אחרי התהליך הרפואי. בסוף, זה לא רק צבע שנשאר על העור – זו חותמת עדינה של מי שנגע בנפש שלך דרך העור.”

אביטל קיסר: “איפור קבוע אסתטי ושיקומי זה לא רק יישום טכניקה, יש לחבר את עולם הרפואה והקוסמטיקה לעולם מיקרופיגמנטציה וללמוד כמה שיותר. הבחירות נעשות מדויקות יותר ובטוחות יותר וניהול הסיכונים הרבה יותר גבוה. טיפול המיקרונידלינג (מזותרפיה קוסמטית) הוא MUST HAVE  לכל בעלת מקצוע בתחום. שיקום העור לאחר טיפולי איפור קבוע מרובים, צילוק העור ממיקרובליידינג לא מקצועי או הסרת איפור קבוע לא מאפשרים להחדיר את הצבע בקלות, ולכן מיקרונידלינג (מזותרפיה קוסמטית) הוא חשוב ובעל ערך גבוה לטיפולי מיקרופיגמנטציה וחובה ללמוד אותו.”

רוית אזוט: “איפור קבוע נועד להדגיש את היופי שלך, לא לשנות אותו.”

מלי סיטון: “המפתח למראה טבעי לאורך שנים הוא לא רק הטכניקה – אלא גם התחזוקה. הימנעי מחשיפה ישירה לשמש, השתמשי בקרם הגנה באופן קבוע, ובצעי ריענון עדין בזמן. כך תשמרי על גוון חי, רך והרמוני – בדיוק כמו ביום הראשון.”

וטיפ הזהב ממני קוראות אהובות:

המיקרופיגמנטציה היא לא סתם טכניקה – היא שפה של ריפוי. היא מדברת לנשמה דרך העור, ומחזירה תחושת שלמות למי שהרגישה שאיבדה חלק מעצמה. כשאת בוחרת מטפלת, בחרי מישהי שלא רק יודעת לעבוד עם מחט, אלא גם יודעת להקשיב ללב שלך. בחרי מישהי שמבינה שהיא לא רק צובעת עור – היא משקמת ביטחון, מחזירה חיוך, ומחברת אותך מחדש לעצמך.זה לא רק עניין של יופי – זה עניין של חיים. של זהות. של נשיות. ושל האומץ להסתכל במראה ולאהוב את מי שאת רואה.

-קריאה מיוחדת: שיקום צלקות לחיילים וחיילות שנפצעו במלחמה-

עברנו כאן במדינה מלחמה קשה בשנתיים האחרונות. אלפי חיילים וחיילות נפצעו קשה, עברו ניתוחים מורכבים, ונושאים עימם המון צלקות – פיזיות ונפשיות.

זה הזמן להתחיל להפנות אותם לאנשי המקצוע שעוסקים בתחום המיקרופיגמנטציה שיכולים לתת להם מענה אמיתי לצלקות. מענה לצלקות יעזור להם גם בשיקום הנפש ובנראות החיצונית.זה מאוד מרגש לעזור להם. כל אחד מהמומחיות שפגשנו יכולה לקחת חלק במשימה הלאומית הזו – להחזיר לגיבורים שלנו לא רק את המראה הפיזי, אלא גם את הביטחון העצמי ואת התחושה שהם שלמים. הטיפול במיקרופיגמנטציה יכול לטשטש צלקות, להסוות אותן, ולאפשר להם להסתכל במראה מבלי שהמבט יזכיר להם כל פעם מחדש את הטראומה.

אם אתם מכירים חייל או חיילת שנפצעו, אם אתם עובדים בבתי החולים או במרכזי השיקום – העבירו את המסר הזה הלאה. תפנו למטפלות המקצועיות בתחום המיקרופיגמנטציה. ביחד, אנחנו יכולים לעזור להם לסגור מעגלים, לחזור לחיים הרגילים, ולהרגיש שלמים שוב.זה לא רק טיפול קוסמטי – זה חלק מהשיקום הנפשי והפיזי שהם כל כך זקוקים לו.

האומנות שמחברת עור ונשמה

מיקרופיגמנטציה אסתטית ושיקומית היא הרבה יותר מטכניקה – היא שילוב מושלם של רפואה, אומנות ורגישות אנושית. היא מחזירה לנשים את תחושת השלמות, את הביטחון העצמי, ואת החיבור לנשיות שלהן.המטפלות שפגשתי – סבין נעים, אינה בנון, אביטל קיסר, רוית אזוט ומלי סיטון – הן מהמובילות בתחום בישראל.  הן משלבות ידע רפואי מעמיק, טכניקות מתקדמות, ובעיקר – לב ענק ורגישות אמיתית למטופלות שלהן.כשאת בוחרת לעשות מיקרופיגמנטציה, את לא רק משפרת את המראה שלך – את משקיעה בביטחון העצמי שלך, בתחושת השלמות שלך, ובאושר שלך.

ובסוף, כמו שאינה בן נון אמרה כל כך יפה:

“זה לא רק צבע שנשאר על העור – זו חותמת עדינה של מי שנגע בנפש שלך דרך העור.”

למידע נוסף ויצירת קשר עם המטפלות:

סבין נעים – קוסמטיקאית בכירה, מאפרת איפור קבוע שיקומי ומיקצועי, מדריכה ומרצה בתחום המיקרופיגמנטציה

אינה בן נון – מומחית ומדריכה בינלאומית, שופטת ומרצה מבוקשת, בעלת חברת INSKIN, חברה בוועדה המדעית של הארגון האירופאי לחקר פיגמנטים ESTP.

אביטל קיסר – קוסמטיקאית ומנטורית לאיפור קבוע אסתטי ושיקומית,   AMIEA National Trainer.

רוית אזוט – מומחית לאיפור קבוע והסרת קעקועים בלייזר.

מלי סיטון– מנטורית ומורה למיקרופיגמנטציה, מומחית לעור הפנים וקוסמטיקאית בכירה.

את ראויה להרגיש שלמה. את ראויה להרגיש יפה. את ראויה להסתכל במראה ולאהוב את מה שאת רואה. מיקרופיגמנטציה אסתטית ושיקומית – האומנות שמחברת עור ונשמה. 💙

שלכן תמיד כאן באהבה להעשיר את הידע שלכן ולהנגיש לכן חדשנות.

אבי ונציה – קוסמטיקאי בכיר יו”ר ארגון הקוסמטיקאיות בישראל (לשעבר)                                                                                                     יו”ר חטיבת הקוסמטיקה בארגון המנתחים הפלסטים אסתטים (לשעבר)

 

תגובות 3

הוספת תגובה

  • כתבה מוצלחת וחשובה, בעיקר בעקבות מה שקורה בתקופת השנתיים האחרונות, ניתן לעזור כמה שיותר לפצועי המלחמה, פיזית וגם נפשית. אינה בן נון

  • כתבה כול כך חשובה להבנה מה זה איפור קבוע ובעיקר ההבנה שניתן לחבר בין אסטטיקה גוף ונפש, שייש בידנו את האפשרות להטיב במראכם ובעיקר להכיל את הצלקות הנפשיות והפיזיות ולשפרם עד כמה שידינו מושגת, אבי ונציה הגדיל לכתוב את הכתבה ברגישות גבוהה ומיקצועית מאוד. חיבר חמישה מובילי דיעה ומקצועיות ברמה הכי גבוהה אז אנא אל תהססו להפנות אלינו כול מי שצריך ובעיקר למלכי הארץ החיילים שלנו אנחנו פה בשבילכם.