אם גם את מצאת את עצמך אי פעם עומדת מול ארון מלא בבגדים והרגשת שאין לך מה ללבוש את לא לבד. המשפט הזה הפך כבר למעין בדיחה נשית אוניברסלית שנשים מחליפות ביניהן בחיוך מובך ובהסכמה בלתי מילולית, בעוד בני הזוג מגלגלים עיניים על עת שהם לא מפסיקים לשמוע את זה, אבל מה שמסתתר מאחורי המשפט המוכר הזה הוא הרבה יותר עמוק ומשמעותי ממה שנדמה.

האתגר האמיתי שלנו הוא לא חוסר בבגדים אלא חוסר בחיבור למסר שאנחנו רוצות להעביר באותו יום. מחקרים מראים שהבחירות שלנו בארון הבגדים משקפות הרבה יותר מסתם טעם אישי, הן מספרות את הסיפור שלנו מבטאות את הערכים שלנו ומשפיעות על האופן שבו אנחנו מתקשרות עם העולם. כשאנחנו מבינות את העוצמה הזו, אנחנו יכולות להשתמש בה כדי ליצור תקשורת מדויקת יותר עם הסביבה שלנו, הבגדים שאנחנו בוחרות הם הרבה יותר מפריט לבוש הם כלי תקשורת רב עוצמה שיכול לתמוך במסרים שלנו או לחלופין לחבל בהם.
לדוגמה כשמנהלת בכירה בוחרת ללבוש חליפה בגוון כחול כהה לפגישה חשובה היא לא רק בוחרת בגד נוח היא משדרת עומק, ראייה למרחקים, אמינות, מקצועיות וביטחון עצמי, כשאשת מכירות בוחרת בצבעים חמים ונעימים היא יוצרת אווירה של נגישות, הכלה, הקשבה, נוכחות ואמון, זה מה שעושה שילוב של אנרגיה שמשתקפת דרך צבעים ודרך שפת גוף שמורכבת מהרבה פרמטרים קטנים. רוב התקשורת בהוויתה מבוססת על 7 אחוז מילולי, ו- 93 אחוז ממיקה, שפת גוף, מסרים, הוויה, אנרגיה, ועוד שמספרים ומי אנחנו מאחורי התוכן המילולי בלי להשתמש במילה אחת.

בהרצאות ובקורס שאני מעבירה על תודעה ומודעות אישית אני מדברת על תופעה מעניינת: על כך שאין בגד שנכנס לארון שלנו סתם, שכל פריט מספר סיפור ומייצג תקופה רגש או צורך, וממש חוקרות לעומק את המשמעות מאחורי זה, כי מחקרים מראים שכ-80% מהנשים מנצלות רק בין 40-60% מהמלתחה שלהן במקרה הטוב אז למה בעצם זה קורה? התשובה טמונה בקשר העמוק בין הבגדים שלנו למודעות האישית שלנו לביטחון העצמי ולדימוי הגוף אני מלמדת נשים איך לעשות שופינג מודע שמעצים את הנשמה ולא מרוקן את הארנק איך לבנות מלתחה שמשרתת אותן באמת ואיך להפוך את הבחירות שלהן בארון למקור של העצמה ולא של עייפות החומר תרתי משמע, איך לראות את היש ולא את החוסר, איך להדגיש את היופי הטבעי ולפתח בטחון בו.

אז איך מתרגמים את ההבנה הזו לפרקטיקה יומיומית?
הצעד הראשון הוא להתחיל את הבוקר בשאלה פשוטה: "מה המסר שאני רוצה להעביר היום?" במקום "מה אני רוצה ללבוש?" כשאנחנו מתחילות מהמסר הבחירה בבגדים הופכת להיות טבעית וקלה יותר. השלב השני הוא ליצור הרמוניה בין שלושה מרכיבים: הבגדים שאנחנו בוחרות שפת הגוף שלנו והמסרים המילוליים שאנחנו מעבירות כשיש תיאום בין השלושה התקשורת שלנו הופכת לאותנטית ואפקטיבית יותר. חשוב להבין שזה לא עניין של תקציב או מותגים, או כמויות שרוכשות באתרים מוזלים באינטרנט, זה עניין של מודעות והבנה של הכוח שיש לנו בידיים ליצור את התדמית שתשרת אותנו בצורה הטובה ביותר כל אחת יכולה ללמוד את השפה הזו ולהשתמש בה כדי לתמוך במטרות ובחלומות שלה

אז בפעם הבאה שאת עומדת מול הארון זכרי: את לא רק בוחרת בגד את בוחרת את המסר שאת רוצה להעביר לעולם את הדרך שבה את רוצה שיראו אותך ויקשיבו לך, כי בסופו של דבר התדמית שלך היא הרבה יותר מסך כל הבגדים שאת לובשת היא הדרך שבה את בוחרת להציג את עצמך כל יום מחדש לעולם והכוח הזה נמצא בידיים שלך ושלך בלבד.
כתבה מרתקת!
כתבה מדוייקת ונוגעת בהיבט הנראות והנוכחות באופן מקיף בהיר ומעורר כבוד