עמוד הבית » ארגונומיה ויציבה נכונה – עם יפעת לוי

ארגונומיה ויציבה נכונה – עם יפעת לוי

צילום: באדיבות יפעת לוי
יפעת לוי היא מומחית לתחום הארגונומיה והיציבה האחרונה, ובדרכים שפיתחה היא משפרת לרבים את איכות החיים. נפגשנו לראיון וירטואלי.

יפעת, ספרי לי אך הכול התחיל?

מאז ומתמיד עניין אותי כל מה שקשור לבריאות ולתנועה. כשסיימתי תואר ראשון בחינוך גופני התחלתי לעבוד בשיקום לב באיכילוב ובחדר כושר לאימונים אישיים בכפר שמריהו וכך למדתי על עצמי שאני טובה בטיפול בכאב ובריפוי מחלות ומאז למדתי והתפתחתי במקצועות הטיפול והייעוץ (לימודי ספורתרפיה, ארגונומיה , יציבה נכונה) והיום אני משלבת ומעבירה את הידע שלי לכמה שיותר אנשים דרך ההרצאות.

מה בילדותך הוביל לבניה ותנופה של אישיות יזמית : לכאורה אי אפשר לומר שיש משהו בילדותי שהוביל אותי להיות יזמית היות ונחשפתי לחיים הקשים של הוריי ששניהם היו עצמאיים , אבל בדרך עקיפה  הושפעתי מאבא שלי עם מוסר העבודה שלו ועם המסר שהעביר לנו בהתנהגותו שהכל אפשרי, כך שהיזמות תפסה אותי כשתמיד מצאתי פתרונות, מימנתי את כל התואר לבד, עבדתי והתפתחתי בעשרות עבודות הקשורות לבריאות ותנועה והמסר  מאבא שלי : "יגעת ומצאת תאמין" מלווה אותי בכל דרכיי.

אך את יוצרת רלוונטיות ויצירתיות?

אני מתעדכנת ולומדת כל הזמן. מניעת נזקי גוף וריפוי הגוף דרך ארגונומיה הוא נושא רחב ומתפתח ונוגע בכל נושא קידום הבריאות המקום העבודה ולא רק בציוד ארגונומי כמו שאנשים חושבים, כשבתקופת הקורונה נזקי ישיבה ממושכת הפכו לרלוונטיים מתמיד.

נקודת המפנה שלך?

כשסיימתי לימודי ארגונומיה (התאמת סביבת העבודה לעובד) העברתי הרצאות לחברות קטנות עד שיום אחד פנו אליי מחברת נתיבי הגז הטבעי לישראל והזמינו הרצאות לעובדי משרד וגם לעובדי שטח כשלאחר כמה הרצאות הזמינו הרצאות נוספות וייעוציים ארגונומיים אישיים. העבודה איתם הוסיפה הרבה לניסיון שלי ולתחושת הביטחון ומאז נפרצה הדרך לעבודה עם חברות גדולות נוספות כמו אלביט, ואסטרהזניקה.

הרצאה, צילום: באדיבות יפעת לוי

הפחדים שבדרך?

כמובן שכעצמאיים חוסר היציבות והצורך ביצירתיות מלווה אותנו כל הדרך. עם זאת הזמן לימד אותי שיש איזה כוח שמושך אלי את השפע גם בתקופות של חוסר ודאות כמו בתקופת הקורונה, כך שגם בתקופה קשה אני יודעת שתמיד תגיע אחר כך עליה.

כיצד את משלבת קריירה ומשפחה?

כעצמאית אפשר לומר שאני עובדת כל היום. בבוקר הרצאות וייעוצים אישיים, כשאני עם הילדים אני הרבה פעמים עם הטלפון במקביל, הילדים שלי יודעים שעוצרים כשלאמא יש רעיון שחייבת לכתוב עכשיו, ואחרי שנרדמים זה הזמן לקריאת חומר מקצועי.  אחר הצהריים זה זמן שמוקדש רק למשפחה ובשישי שבת הילדים יודעים שאני רק שלהם.

האם בארץ מיישרים קו עם מה שקורה בעולם?

כשסיימתי לפני 11 שנים לימודי ארגונומיה אנשים לא ידעו מה זה, גם עכשיו לא כולם יודעים ,אבל יותר ויותר מקומות עבודה בארץ מתחילים ליישר קו עם העולם המערבי ומתחילות להכניס תוכניות קידום בריאות, בכללם ארגונומיה.

מה העצה הכי טובה שקיבלת?

תמיד הרגשתי שדרך השיווק של הנעה לפעולה פחות מתאימה לי וכשהבנתי מאיש מקצוע שאני מאוד מכבדת, שיש אפשרות פשוט לחלוק את הידע שלי ולתת ערך וכך להגיע לאנשים. ואכן אפשר למצוא סרטונים והרבה תוכן שלי בכמה אמצעים ברשת.

מה הדבר הגורם לך הנאה במקצוע?

להעביר ידע זאת ההנאה הגדולה שלי: לראות את השינוי שקורה אצל העובדים תוך כדי ההרצאה, איך נהיים מודעים לגופם, איך נפתחים ומתיישרים ואיך נהנים מהידע שמקבלים.

מה השיא שלך בקריירה מבחינתך?

דווקא תקופת הקורונה הביאה אותי לשיא שלי : פלטפורמת הזום המאתגרת גרמה לשדרוג ההרצאה והמצגת, הוספתי המון דברים שהפכו את ההרצאה ליותר חיה ודינאמית והרבה מזה לקחתי להרצאות הפרונטליות. נוסף לזה בזמן הרב שהתפנה השתתפתי בהרצאות אונליין וקורסים רבים והתייעצתי עם טובי היועצים. פלטפורמת הזום אפשרה לי להגיע למגוון אנשים וכך בתקופה זו הגיעו אלי חברות רבות ביניהם  פייסבוק ישראל והמוסד לבטיחות וגהות שאיתן אני עובדת עד היום.

מה הערך שאת מביאה לשוק?

שילוב כל הידע שצברתי ב 22 שנות ניסיון בשיקום לב, פעילות גופנית, יציבה נכונה וארגונומיה – שילוב מנצח לכל חברה שרוצה לקדם את בריאות העובדים שלה בדרך מהנה, פשוטה וללא החלפת ציוד וריהוט.

מה מרגש אותך?

כמובן שהפידבק על השינוי מהעובדים בסוף ההרצאה מרגש אותי כל פעם מחדש.

מה סוד ההצלחה שלך?

אהבת המקצוע והאנשים, רצון לנתינה כשלא הכסף מניע אותי אלה הרצון להצטיין וליצור שינוי אצל אנשים ורצון להתפתח ולהתמקצע ללא סוף.

טיפ למתחילים?

יש הרבה דברים שאנחנו יכולים לעשות לבד, אבל בכל זאת אני ממליצה לא לחסוך ולתת לאנשי מקצוע שיודעים לעשות דברים הרבה יותר טוב מאיתנו. בטווח הארוך יחסוך לנו הרבה זמן ויחזיר את ההשקעה והרבה יותר.

מה לא תסכים/מי לעשות במסגרת העבודה?

לא אנסה למכור שירות שאינו מתאים ולמעשה תמיד אנסה למצוא את הדרך הכי משתלמת ללקוח וכמובן לעולם לא אעבוד בשבת.

מה החזון שלך לעשור הקרוב?

להפוך את ההרצאה לחלק מתוכנית קידום כוללת במקום העבודה שתשלב הרצאות, ייעוצים אישיים, מעקב רפואי ופעילות גופנית. התוכנית  תהיה מותאמת למקום העבודה והכל יהיה תחת מעקב מחקרי לבדיקת שיפור בריאות העובד והשיפור ביעילות כשבפועל החזון שלי להגיע למקום עבודה ולראות אנשים שמחים, זקופים ועובדים בהנאה ויעילות.

מה היית רוצה שאנשים אחרים ידעו עליך?

מוסר עבודה גבוה והנאה מהמקצוע תבטיח הרצאה מלמדת ומהנה לכל משתתף.

יפעת מיוצגת ב'מרכז המרצות בישראל' – www.womenspeakers.online