בעולם התעופה המתאושש לאט מהטלטלות של השנים האחרונות, חברת ארקיע הישראלית מסמנת תפנית אסטרטגית משמעותית בפעילותה הבינלאומית. בטקס חגיגי שנערך השבוע בטרמינל 3 בנתב”ג, חשפה החברה את מטוס האיירבוס A330-200 החדש שלה, אשר יחליף את המטוס הפורטוגלי ששירת אותה עד כה בקו לניו יורק. מדובר בצעד שמעיד לא רק על התחדשות טכנולוגית, אלא על חזון רחב יותר שמציבה החברה בשוק הטיסות הבינלאומי, ובמיוחד בקו האסטרטגי לניו יורק.

מחלקת עסקים בסטנדרט בינלאומי
במוקד ההשקה עמדה מחלקת העסקים החדשה והמשודרגת, שניכר כי תוכננה בקפידה כדי להתחרות בסטנדרטים העולמיים הגבוהים ביותר. המחלקה מציעה 18 מושבים מרווחים שנפתחים למיטות שינה מלאות באורך 2 מטר, המאפשרות נוחות מרבית בטיסות הארוכות מעל האוקיינוס האטלנטי. בעל השליטה בארקיע, איש העסקים רפי נקש, שנכח באירוע והשתתף בסיור על המטוס החדש, לא הסתיר את התרשמותו: “הביזנס על המטוס הוא ממש ברמה גבוהה,” אמר בהתלהבות. הפרזנטור של ארקיע אני אוהב אותו עוד משנות ה-90, תודה שבאתם”. האוכל נפלא, פריך, טעים, לצד ירקות ופחמימה – ממש ארוחה במסעדה יוקרתית.”החוויה במחלקת העסקים של ארקיע מתחילה הרבה לפני העלייה למטוס. נוסעי המחלקה נהנים מכניסה לטרקלין דן היוקרתי בנתב”ג, וגם לטרקלין מקביל בשדה התעופה JFK בניו יורק. בנוסף, מקבל כל נוסע תוספת משמעותית של כבודה, ערכת נוחות אישית מפנקת הכוללת מוצרי טיפוח איכותיים, וטיפול VIP לאורך כל שלבי הטיסה.
“האוכל נפלא, פריך וטעים”
חוויה קולינרית מרשימה מצפה לנוסעי מחלקת העסקים בזמן הטיסה. במקום ארוחות הטיסה הסטנדרטיות, תגיש ארקיע תפריט גורמה שהורכב במיוחד עבור נוסעי המחלקה. המנות מוגשות בכלי חרסינה אלגנטיים, בליווי תפריט אלכוהול עשיר וקינוחים מעודנים. בטעימות שנערכו במהלך האירוע ניתן היה להתרשם מהרמה הגבוהה של המטבח, שאכן כפי שציין נקש, מתחרה בארוחות במסעדות יוקרתיות. מחיר הכרטיס במחלקת העסקים יתחיל מ-1,750 דולר לכיוון, נתון שמשקף המשך של מהפכת המחירים שהובילה ארקיע בשנה האחרונה, כאשר הציעה כרטיסי טיסה במחלקת התיירים במחיר מפתיע של 999 דולר הלוך ושוב. מדובר במחיר תחרותי מאוד ביחס לשוק, במיוחד בהתחשב ברמת השירות המוצעת.
תגבור פעילות בעקבות ביקושים וביטולי טיסות
בצל ביטולי הטיסות של חברות תעופה אמריקאיות לישראל בתקופה האחרונה, הודיעה ארקיע על החלטה אסטרטגית נוספת: תגבור משמעותי של הטיסות בקו לניו יורק. זאת באמצעות מטוס בואינג 787-900 דרימליינר של חברת NEOS האיטלקית, במסגרת שיתוף פעולה נרחב עם החברה ועם נציגתה בישראל, קלאסיק איר. המטוס החדש יתגבר את הקו שכעת פועל שלוש פעמים בשבוע, ויוסיף שתי טיסות שבועיות נוספות. כך, במקום שלוש טיסות שבועיות, תפעיל ארקיע חמש טיסות שבועיות בקו זה – הגדלה משמעותית של היצע המושבים בתקופה בה יש ביקוש גובר לטיסות מישראל לארה”ב. מטוס הדרימליינר החדש כולל 355 מושבים, מתוכם 26 מושבי פרימיום אקונומי משודרגים, אותם ניתן לשדרג בתוספת של 600 דולר לכיוון. מהלך זה מציב את ארקיע כשחקנית משמעותית יותר בקו האטלנטי, במיוחד בתקופה בה מגוון החברות הטסות בקו זה הצטמצם.

קמפיין קיץ חדש: “ארקיע – המאוורר הלאומי”
במסגרת האירוע נחשף גם קמפיין הקיץ החדש של ארקיע לשנת 2025, בכיכובו של השחקן והקומיקאי האהוב אוראל צברי. המסר המרכזי של הקמפיין, “חייבים להתאוורר? ארקיע – המאוורר הלאומי! רוצים חו”ל, עושים חו”ל!” משקף הבנה עמוקה של הצרכים הרגשיים של הציבור הישראלי בתקופה מאתגרת זו.הקמפיין, שנעשה ברוח הומוריסטית ומצחיקה, מביא לידי ביטוי את הרוח הרעננה והמתחדשת של ארקיע, ומחזק את החיבור עם הציבור הישראלי דרך דמותו האהודה של צברי. אין ספק שבחירת הפרזנטור היא מוצלחת, במיוחד לאור ההערכה של רפי נקש עצמו לאמן, אותו הוא מכיר ומעריך “עוד משנות ה-90”.

היעדים החמים של קיץ 2025
לקראת הקיץ, ארקיע מציעה מגוון רחב של למעלה מ-30 יעדים פופולריים באירופה, הבלקן, אגן הים התיכון וכמובן – ניו יורק. בולטת במיוחד הפעילות המורחבת ליוון, שם תהיה ארקיע חברת התעופה המובילה עם טיסות ישירות ל-10 יעדים שונים.הצעת היעדים הרחבה משקפת את ההבנה של החברה כי הציבור הישראלי “חייב להתאוורר” אחרי תקופה מאתגרת. בתקופה שבה חופשה בחו”ל מהווה לא רק פינוק אלא גם צורך נפשי ממשי, ארקיע מציבה עצמה כפתרון נגיש, איכותי ומגוון.
עתיד מבטיח בשמי התעופה הבינלאומית
השקת מטוס האיירבוס החדש של ארקיע, לצד תגבור הטיסות לניו יורק והצגת קמפיין הקיץ החדש, מסמנים פרק חדש בהתפתחות החברה. מדובר בשורת צעדים אסטרטגיים שממצבים את ארקיע כשחקנית משמעותית יותר בתעופה הבינלאומית, במיוחד בקווים ארוכי טווח כמו ישראל-ניו יורק. החברה לא חסכה במאמצים ובהשקעה כדי לשדרג את חוויית הנוסע, שלדברי ההנהלה “היא החשובה ביותר” בכל מערך השירות של ארקיע. ההשקעה במטוסים חדישים, במחלקת עסקים יוקרתית, ובהרחבת מגוון היעדים והתדירויות מצביעה על אסטרטגיה ארוכת טווח שמטרתה לבדל את החברה בשוק התחרותי. עם פעילות החובקת מעל 30 יעדים בינלאומיים ומחלקת עסקים המתחרה בסטנדרטים העולמיים, ארקיע כבר לא רק “המאוורר הלאומי” אלא גם שחקנית בינלאומית שאפתנית, המביאה גאווה ישראלית לשמי העולם.
הוספת תגובה