עמוד הבית » את זה עוד לא טעמתם! חלת מרציפן לשבועות

את זה עוד לא טעמתם! חלת מרציפן לשבועות

צילום אורי שביט
תקופת הקורונה הפכה כל ישראלי ממוצע למקצוען אפייה, כשבראש המצעד צועדות החלות – פשוטות ומפוארות, בצורת מפתח או צבעוניות, מתוקות, מלוחות ואפילו ממולאות.

ישראלים אוהבים לאפות, זאת עובדה. תנו לנו פחמימה טובה, לא משנה איזו, ואנחנו מסודרים. אנחנו מתים על פשטידות, לא זזים בלי לאפה או פיתה, נכנסנו לאחרונה לשגעת של לחמי מחמצת ורק תגידו את המילה סמבוסק, אנחנו שם. ספרי אפייה וקונדיטוריה נמכרים בארץ כמו לחמניות (חה!) ותוכניות הריאליטי-בישול מקפידות לשבץ משימות בצק על ימין ועל שמאל – פשוט כי הם יודעים בדיוק מה אנחנו אוהבים לראות, לאכול וכמובן להכין.

אם היתה חסרה הוכחה לכך שקמח וישראלים הם סיפור אהבה, הגיעה תקופת הקורונה והוכיחה שאפייה היא הנחמה האולטימטיבית והסחת דעת קולקטיבית מצרות כמו וירוסים ושיעולים למרפק. עמודי האינסטגרם והפייסבוק של כולנו התמלאו בתמונות של עוגות ועוגיות (אם מכינים אותן עם הילדים, מה טוב), בורקס ולחמניות – שככל שנשארנו בבית הפכו למעוצבים ומושקעים יותר. עודף הזמן הפנוי והרצון למלא את הבטן בנשנושים מנחמים שלחו את הישראלים אל מדפי הקמחים המיוחדים – לא עוד אפייה כללית עם קמח לבן, אלא התאמה מוקפדת של כל מאפה אל הקמח המתאים לו. קמח פיצה, קמח חלה, קמח פוקצ'ה וקמח לחם הפכו לדיירים של קבע בכל מטבח, והתוצאות אחראיות בין היתר לקילוגרמים העודפים שהתמקמו אצל רובנו בתקופת ההסתגרות.

ללא ספק ובלי תחרות, המלכה הבלתי מעורערת של האפייה בתקופה המאתגרת הזו היא החלה – זה התחיל עם טרנד הפרשת חלה שהפך בשנים האחרונות לסמל סטטוס אצל נשות ארצנו והמשיך להתמחות בקליעת חלות מ-6 רצועות, שזירת חלות צבעוניות, מילוי חלות מתוקות או מלוחות (מחלת שום ועשבי תיבול ועד חלת גבינה ודובדבנים) ובאופן כללי, חלה זה החיים. אפשר להבין בדיוק למה – היא מסמלת את סוף השבוע, היא רכה וטעימה, יש לה אינסוף גרסאות והיא מצטלמת נפלא. מוכנים להכין אחת נוספת?

חלת מרציפן מ-5 רכיבים/ אורי שביט – סוגת

ה-חלה שלכם לערב שבועות ובכלל, לכל ארוחת שבת וחג. היא מתוקה כמו עוגה, טעימה ומפתיעה, חגיגית ונראית נפלא והכי חשוב – מאחורי הבצק המושלם שלה מסתתר טריק שישנה לכם את החיים, ככה שתוכלו מעכשיו לאפות חלות כמו מקצוענים.

חומרים ל-2 חלות

לבצק:

1 קילו תערובת קסם לחלה של סוגת (כל החומרים כבר בפנים!)

500-550 מ"ל (1/4 2 – 2 כוסות) מים

למרציפן ביתי פשוט וטעים ממש:

400 גרם שקדים מולבנים או שקדים טחונים

200 גרם אבקת סוכר

כ-4 כפות מים

לציפוי:

1/2 כוס תה חזק מ-2 תיונים, בטמפרטורת החדר

2 כפות סילאן או מייפל

חופן נדיב שקדים פרוסים

+ מערבלים את התערובת לחלה והמים במיקסר במהירות איטית (אפשר גם ללוש בידיים), עד לקבלת בצק חלק שלא נדבק. משמנים מעט קערה, מכסים ומגבת ומניחים למשך 15 דקות תפיחה.

+ מחלקים את הבצק ל-6 חלקים שווים, מכדררים, מכסים ומניחים למשך 15-30 דקות (הם יתפחו מהר יותר כשחם יותר).

+ מכינים מרציפן ביתי: טוחנים את השקדים במעבד מזון עד שמתקבל קמח דק (כדאי לטחון גם אם הם כבר טחונים). מוסיפים אבקת סוכר ומים וטוחנים לקבלת בצק רך. מניחים בצד.

+ מעצבים מכל כדור בצק נקניק ארוך ומרדדים אותו למלבן דק. מניחים לכל האורך 1/6 מהמרציפן וסוגרים כך שיתקבלו לבסוף 6 "נקניקים" ממולאים במרציפן.

+ מעצבים כל 3 נקניקים לצורת חלה (צמה קלועה) ומהדקים אותם בקצוות זה לזה. מניחים על תבנית עם נייר אפייה, מברישים בתה מעורבב עם סילאן ומפזרים פרוסות שקדים. מכסים ומניחים ל 30-60 דקות תפיחה.

+ מחממים תנור ל-190 מעלות.

+ אופים את החלות כ-30 דקות, עד שהן זהובות. מומלץ להבריש מדי פעם תוך כדי אפייה בתערובת התה.

+ מוציאים מהתנור, מברישים שוב ומניחים להתקרר. פורסים ומגישים.

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה