עמוד הבית » בלעדי: הסקס שלאחר המריבה

בלעדי: הסקס שלאחר המריבה

צילום pixabay
מריבות בזוגיות גורמות לנו תסכול, כאב גדול, ולפעמים אף תשישות. לא תשישות פיזית, אלא בעיקר מנטאלית. בדרך כלל לא קל לנו נפשית לקיים יחסי מין בלילה שלאחר מריבה גדולה, זאת שלא היה פיוס ו'סולחה' לאחריה. גם אם נבוא ונטען שסקס טוב יכול להתקיים גם בלי אהבה ולפעמים גם בלי שאנו ממש מכירים הפרטנר ששוכב לצידנו, לא נוכל להתעלם מהעובדה שכשמדובר בקשר משמעותי חברי, ישנה קוטביות קיצונית מהקצה לקצה.

כשיש זוגיות טובה, חברית, עם המון אהבה תשוקה ומשיכה, הסקס הוא שיא השיאים של אושר זוגי שקשה לתאר במילים. אך כשאותה זוגיות עוברת משבר, בין אם מדובר במשבר אמון של שקרים והסתר ובין אם מדובר בפגיעות העלבות או ביקורות, שאמרנו מילים לא במקום או איבדנו את עצמנו לרגע ומנענו משהו מבני הזוג שלנו שהיה חשוב להם, הפגיעות הללו שמובילות בסופו של דבר למחלוקות ומריבות קשות, מונעות מאיתנו את החשק לעשות סקס עם בן הזוג. מדובר בדרך כלל בזמן הסמוך למריבה, כשהלכתם לישון כעוסים, לא מפויסים והשארתם את העניין ביניכם פתוח.

ישנם זוגות שמשקרים לעצמם, ומשתמשים בסקס בתור כיסוי פלסטר לבעיה אמיתית ביניהם שעדיין לא נפטרה, כעין טיוח והדחקה. גם אם הם נהנו מהסקס הספציפי שהיה ביניהם בלילה שלאחר המריבה, לא תמיד הסקס יהיה הפתרון לבעיות הקיימות, גם אם הוא יהיה מלא תשוקה וסערה. הבעיות עדיין קיימות, הן רק נדחקו הצידה.  אך בדרך כלל מבחינה פסיכולוגית, יהיה קשה לזוגות לקיים את הסקס הסוער והפתוח אם יש לכל אחד מהם בליבו על בן הזוג. בעיקר אם מדובר באישה, שהיא רגשנית יותר מהגבר, שעל אף  שהיא עלולה להשתמש בסקס בשביל הטיוח והאשליה שהכל בסדר, אבל הפגיעה הפנימית שהיא מרגישה בעומק ליבה תעיב באופן כזה או אחר על ההנאה והשחרור שלה.

לגבר יותר קל 'להחליק' את הדברים כשמדובר בסקס, כי לגברים קל יותר להפריד את היצריות הפיזית מהמצב הרגשי בקשר. אם ניתקל בגבר שמסרב לשכב עם בת הזוג שלו אחרי מריבה, זה בדרך כלל יהיה בגלל שלדעתו היא זאת שפגעה בו, ולמרות שהוא אולי היה מאד רוצה לשכב איתה, הוא ישתמש בסקס כ'נשק הענשה'  ולא ישתף איתה פעולה רק כדי ללמד אותה לקח.

ישנם מצבים שכשנכנסים למיטה עם 'חשבון מריבה פתוח', הצד הפוגע ינסה ליזום מגע ואקט עם הצד הפגוע, כדי לפייס אותו בדרך הקלה ביותר העומדת לרשותו – לפי תפיסת עולמו. אך לא תמיד הצד ה'פגוע' ישתף פעולה עם הרצון של ה'פוגע' לשכב אתו. כשאנחנו רוצים לפייס את ילדינו, קל לנו לכבוש את ליבם אם נקנה להם סוכריה או צעצוע, זה בעבור ילדים רבים אמירה מצד המבוגר שהוא אכן רוצה לפייס אותם והם בהחלט יקבלו זאת. אך כשמדובר באנשים מבוגרים, לא תמיד ה'צעצוע של הסקס', ימהר לפייס אותם. אדרבה, הם יטו יותר לדחות את הסקס שמעיד על קרבה, כדי להדגיש שעדיין אין כאן קירבה כל עוד לא סגרנו את העניין ביננו.

אולי תתפלאו, אבל ישנם זוגות רבים שנהנים מסקס שאחרי מריבה, ולפעמים הסקס ביניהם אף הופך עוצמתי יותר. יש לזה הסבר מאד מעניין. פעמים רבות קורה שבני זוג שהתשוקה ביניהם לא קיימת מחמת הקרבה היתרה, מייצרים בכח סיבות למריבות, תככים וכעסים ביניהם. זה לא בהכרח מגיע מהמקום המודע והאחראי. תת המודע שלהם דוחף אותם ליצור סיבה לריחוק בצורה של ריב, על מנת שיהנו מתענוג הפיוס וה'שולם' שיבוא אחרי. זה מדהים, אך קראתי כמה מחקרים על הדבר הזה.

ההסבר לכך הוא פשוט מאד. התשוקה נוצרת בדרך כלל כתוצאה מאיזשהו ריחוק וחוסר, וממילא כדי להגיע לדבר הנעלה של ההנאה שבחיבור ובקירוב, היה צורך ליצור את הריחוק שלפני – על ידי המחלוקת, כדי שההנאה של מילוי החוסר תהיה מושלמת. ולכן, כשהכל זורם בזוגיות ואין ריגושים אחרים משום שהכל מובן מאליו, אז ממילא הריבים והמחלוקות שאנו מייצרים יהוו עבורנו איזושהי תשוקה לפיוס וחיבור שהיתה כה חסרה לנו.

הריגוש שבריחוק שהיה בעקבות המריבה, והקרבה שבאה לאחריו בעקבות הפיוס, יוצרים תשוקה, לפעמים מטורפת, שיוצרת עבור אותו זוג קרקע פורייה לסקס שיתכן שהם לא חוו הרבה זמן, ששודרג רבות דווקא בעקבות המריבה והפיוס.

אמנם לרוב, הפיוס הוא לא תמיד מתכון מנצח לסקס הטוב שהולך להיות הלילה. כמו בכל פעולה או מצב המעורבים ברגשות אשר מציפים אותנו באדרנלין, גם בשעת כעס הגוף הופך להיות מוצף הורמונים אשר בוקעים כתוצאה מן הכעס, בין אצל הגבר ובין אצל האישה. הבעיה היא שנקודת המוצא של שטף ההורמונים אצל שניהם מתחילה בצורה שווה, אך קצב הדעיכה שלהם משתנה בין הזכר לבין הנקבה. אצל הגבר, כשהוא מתפייס והעניין מבחינתו סגור, אז טונות ההורמונים ששטפו את גופו נעלמים בצורה מהירה יחסית לאשה ומבחינתו אין לו בעיה לשכב כאן ועכשיו. לעומתו, אצל האישה ההורמונים של המריבה דועכים בצורה יותר איטית ולכן גם כשהיא כביכול מתפייסת, עדיין נשאר אצלה משהו מבעבע.

האישה צריכה להרגיש שהפיוס של הגבר איתה היה בגלל שהוא אוהב אותה, את אישיותה, את מעלותיה, ושהוא לא השלים איתה רק בשביל לקבל משהו ממנה.

גבר יקר. אל תצפה ש-בת הזוג שלך תיזום איתך יחסים מיד לאחר הפיוס. מצד שני גם אל תעלה למיטה ותתעלם ממנה. נסה להרגיש אותה, עיין טוב טוב מה טמון מעבר למילים. תרגיש אם היא צריכה נשיקה קלה או מגע קל לפני השינה, אך בשום אופן אל תחתור למעבר לכך. אם היא תיזום סקס מעצמה ותגלה רצון ונכונות לשכב איתך בימים שאחרי המריבה והפיוס ואולי אף תפתיע ביום הפיוס עצמו -מצוין. ואם לא, אז תמתין מעט. זוהי טובתך!

לפעמים לאחר הפיוס שאחרי מריבה, או אפילו סתם לשם השעשוע, ישנו אקט במיטה הנקרא 'המרדף'. האישה מפנה את גבה מהגבר ותופסת מרחק ממנו עד הקצה של המיטה (תזהרי לא ליפול). בדרך כלל (לא תמיד, אבל רוב הפעמים זה כך…) האישה מחכה ומייחלת בסתר ליבה שהגבר יחזר אחריה וייגע בה. יתכן שהיא תראה סירוב קל בהתחלה, אך בסתר ליבה היא רוצה שהגבר המפייס יכבוש אותה שוב מחדש ביוזמתו (דרך האיש לחזר!). לכן, כדאי לך לנסות לגשת מאחורה ולחבק או ללטף קלות. והיה אם נתקלת בתגובה זועמת של הסרת הידיים שלך ממנה או צעקה של "חאלס, עזוב אותי!", שחרר לחץ. היא עדיין לא שם.

צילום אור חיים עוזרי

אלעד קויאטק
כתב סופר ומרצה על מערכות יחסים סקסולוגיה וגירושים
לתגובות ויצירת קשר 0526-751-731
אתר: www.elad-kwiatek.co.il