עמוד הבית » בפרובינציית פודלסיה, המכונה "האמזונס של פולין"

בפרובינציית פודלסיה, המכונה "האמזונס של פולין"

צילום באדיבות לשכת התיירות פולין
הפארק הלאומי Wigery מציע שלל אטרקציות בחיק הטבע; אגמים צלולים, יערות, חיות בר ונוף המדהים

יערות, חיות בר ונוף המדהים

אטרקציה תיירותית לכל המשפחה בצפון מזרח פולין: הפארק הלאומי ויגרי מציע מגוון רחב של תיירות אקטיבית: שבילי אופניים והליכה לאורך 250 ק"מ; שבילים מיוחדים לרכיבת סוסים וכן אגמים ונהרות המשמשים לספורט ימי ודיג.

הפארק שופע אגמים רבים ואגני מים קטנים בצורות ועומקים שונים. בפארק ישנם 42 אגמים. מעניינים במיוחד הם האגמים הקטנים הנמצאים בתוך היערות. בפארק נמצאים כמעט 1000 מינים של צמחים וסקולריים, לרבות 60 מינים מוגנים ו-300 מינים של חזזיות  (שילוב של פטרייה ואצה שחיות יחד בסימביוזה).

היערות מכסים את רוב שטח הפארק. בין היונקים בפארק אפשר למצוא את הבונה, שמבלה את רוב זמנו במים. בשמורה ישנם גם זאבים ושונר (חתול בר). אפשר להבחין גם בעופות דורסים: עיטם (עוף דורס) עקב חורף, דיה מצויה ועיט חורש. במי הפארק שטים בשלווה ברבורים, מינים רבים של ברווזים, שחף שחור ועוד.

בפארק כ-1500 מינים של חסרי חוליות, לרבות מינים נדירים ומוגנים של פרפרים וחיפושיות וכן 32 מינים של דגים. מומלץ מאוד לעשות טיול אופניים מסביב לאגם ויגרי לאורך 53 ק"מ (4-6 שעות), לאורך מפרצים נהדרים ואגמים קטנים. המסלול עובר דרך יערות ונוף חקלאי. התקופה המומלצת לבקר בפארק היא בין החודשים מאי עד אוקטובר.

צילום באדיבות לשכת תיירות פולין
צילום באדיבות לשכת התיירות פולין
צילום באדיבות לשכת תיירות של פולין