עמוד הבית » ברק יעקבס – מעולם המודיעין לעולם ההרצאות והסדנאות

ברק יעקבס – מעולם המודיעין לעולם ההרצאות והסדנאות

ברק יעקבס, צילום: יהב גמליאל
במשך כמעט 20 שנה, במהלך שירותו המרתק במערכת הביטחון עסק ברק יעקבס באופן יומיומי בגיוס, הפעלה והנעה לפעולה של סוכנים (מקורות אנושיים – יומינט), הן כקצין בשטח והן כמפקד

במהלך השנים פיקד על בית הספר ליומינט (מודיעין אנושי) הפועל להכשיר מפעילים חדשים ולפתח ולקדם את יכולות הוותיקים. את הידע שלו הוא מתרגם היום לעולם האזרחי באופן שהמרחיב את ארגז-הכלים והיכולות של כל אדם.

נפגשנו לראיון לקפה בלי מאפה בעירי הרצליה.

ברק, ספר לי איך הכול התחיל?

במשך יותר מ 20 שנה במהלך שירותי במערכת הביטחון עסקתי בסופו של דבר באנשים. אינטראקציה בין אישית מגוונת הייתה לחם חוקי זאת מאחר ועסקתי בגיוס והפעלה של אנשים לטובת מדינת ישראל. במהלך שירותי הבנתי שיכולות אלו והטכניקות בהם השתמשנו הינם סופר רלוונטיות לכלל מערכי החיים. מאז פרישתי לפני כשנתיים, עמלתי על בניית הרצאות וסדנאות המשלבות את עולמות הביון עם עולם העסקים, הניהול, משאבי האנוש וכמובן עם חיי היומיום של כל אחד ואחת כאשר המהות הינה חיבור ובעיקר חידוד וליטוש של היכולות הנמצאות אצל כל אחד מאיתנו והפיכתם לכלי שימושי.

צילום: יהב גמליאל

מה משך אותך למקצוע?

החוט המקשר בין מה שאני עושה כיום לעברי הינו האינטראקציה הבין אישית. למערכת הביטחון הגעתי עם תחושה של שליחות ורצון להיות חלק מן המערכת שדואגת לביטחוננו ולביטחון המדינה וכיום, לפחות בעיסוק המדובר ניתן למצוא גם נופך של שליחות בכך שאני נותן לאנשים כלים שימושיים לאינטראקציה בינאישית טובה יותר.
מעבר לכך הסיפור הוא אנשים ולא סתם הלוגו שלי הוא "אנשים זה כל הסיפור", אני באמת מאמין בכך וגם מאמין באנשים.
למרות לאורך חיי המקצועיים פגשתי גם אנשים שהיו עלולים לעמעם את האמון שלי באנשים אני בוחר לשים את יהבי במין האנושי וחושב שבאמת אנשים זה כל הסיפור.

איך יוצרים רלוונטיות ויצירתיות?

הקשבה ומחשבה!
על מנת להיות רלוונטיים עלינו להקשיב לשטח, לא להיתקע ברעיון שלנו או בקונספט שחשבנו שהוא מעולה, חשוב להקשיב, לוותר על האגו ולהבין מה הציבור/לקוח באמת רוצה. לגבי יצירתיות , לחשוב והרבה על מה שאנחנו עושים, להשתדל לחפש את הנישה שבה אנחנו טובים ולפתח אותה, לא לקחת רעיון קיים ועשות אותו דבר .

מהיכן התעוזה והאומץ?

אני בן אדם תחרותי שאוהב מאוד לנצח , אבל בדרך, אני גם לא מפחד להפסיד. לדעתי זה הבסיס כמעט לכל דרך חדשה או יוזמה חדשה …
אם אתה יודע ואינך חושש מהפסד, חלק גדול מהחשש מהלא-נודע מתפוגג ולכן גם סוגיית האומץ הופכת לפחות חשובה.

מה העצה הכי טובה שקיבלת?

תקשיב, אל תנאם.ברגע שאנחנו מבינים שאם ניתן לצד השני לדבר ונשאל שאלות פתוחות (הקשבה פעילה) נוכל להבין, להשפיע, לכוון כמעט כל שיח ולהגיע ברוב המקרים למטרות שהצבנו לעצמנו.

מה הדבר הגורם לך הנאה במקצוע?

להבין שמה שאני עושה זה לא רק סיפורי מתח וריגול מעניינים אלא שאנשים מרוויחים כלים ומחדדים יכולות בעקבות הזמן שהשקיעו בלשמוע אותי.

צילום: באדיבות ברק יעקבס

מה השיא שלך בקריירה מבחינתך?
כל יום הוא שיא חדש, לכל תקופה יש את השיא שלה ואני בכלל מעדיף להנות גם מהדרך ולבחון את המסעות במקטעים קצרים. השיא האחרון שלי היה סיום בניית מערך ההרצאות והסדנאות שלי, סיום מסע ה'פיילוטים' המוצלחים והיציאה לדרך עם סט הרצאות וסדנאות מנצח.

מה מרגש אותך ?

הילדים שלי … באופן מוחלט וברור. מבחינה מקצועית, כשאני מסיים הרצאה/סדנא ואנשים באים אלי ואומרים שדברים שאמרתי השפיעו עליהם, שינו תהליך מחשבתי וכד'.

מה סוד ההצלחה שלך?

אני אוהב את מה שאני עושה, כך גם היה במערכת הביטחון. בעיני זו לא סתם עבודה/פרנסה אני פשוט נהנה ואני נותן את כל כולי.

מה החזון שלך לעשור הקרוב?

מקווה מאוד שבעוד עשר שנים אוכל להתבונן אחורה בסיפור ולדעת שמאות אלפי אנשים הצליחו לשפר ולחדד יכולות בינאישיות בעזרת ההרצאות והסדנאות שלי ומשתמשים ביכולותיהם במהלך חייהם ובאופן מיטבי.

מה היית רוצה שאנשים אחרים ידעו עליך? שאני מטורף על סקי!

טיפ למתחילים?  

בשביל להתקדם צריך להתחיל לצעוד …אם יש לכם חלום לפחות תנסו להגשים אותו אם לא, אתם תמיד תהיו מתוסכלים ועם המחשבה אילו ???
ותעשו מה שאתם אוהבים, לא מה שאחרים טוענים שנחשב או מכובד.

ברק יעקבס מיוצג בסוכנות מרצים בינלאומית – www.spylegends.co.il