עמוד הבית » חני בוזגלו "בארץ הפלאות" תערוכת מכירה שמינית

חני בוזגלו "בארץ הפלאות" תערוכת מכירה שמינית

ימין, רונית נוביק, חני בוזגלו, צילום: רונית נוביק
"חני בארץ הפלאות" כך אני מכנה את תערוכתה של הציירת חני בוזגלו, שרק בשנים האחרונות גילתה וכבשה את עולם הציור. מאז, כילדה אחוזת התלהבות, לא מרפה לצייר והמכחול כמטה קסמים מוביל אותה כעליזה בארץ הפלאות למחוזות מופלאים בנפשה ועל הקנבס.

בסגנון אישי, נאיבי, אקספרסיוניסטי, צבעים נועזים ומשיכות מכחול ספונטניות מלאי רגש וביטוי. היא לא מנסה להתחקות אחר המציאות הריאליסטית, אלא לבטא אותה דרך עיניה הסקרניות. ציורי נוף וחיות ארכיטיפיות ובעיקר מגוון ענק של ציורי נשים רובן מישירות מבט לצופה. לא חוששות מביקורת, מביאות את האמת של עצמן. חני אוהבת אנשים ואדם.

דרך הדמויות והצבעים היא חוקרת ומגלה גם את עצמה בשנית. 40 שנה הייתה אשת משפחה למופת. המשפחה הייתה לה כמקדש. לא לשווא נאמר שמאחורי גבר מצליח עומדת אישה, וילדים מוצלחים. אישה חזקה שמשכה את החוטים אבל מאחורי הקלעים. בעלה-יעקב וילדיהם הם שנכחו בקביעות בכותרות. בצעירותה למדה חני עיצוב אופנה, עיצבה בגדי תינוקות, כתבה שירים, למדה ועסקה בעיצוב שיער, האמנות הייתה חלום שהחל ולא ממש מומש.

צילום: חני בוזגלו
צילום: חני בוזגלו

דקה לפני קורונה טיים

בימים שיעקב נשלח לצלם סידרה מחוץ לעיר, הוזמנה חני במסגרת הבוזגלו'ס- יחד עם אחותה, לסדנת ציור ששודרה בסדרה. נחשו מי הייתה המורה לציור? אז, הכרתי את חני לראשונה. זיהיתי אישה מהממת, חזקה, מלאת טוב לב ועדנה. זוכרת שאמרתי לה- לכי אחרי החלום. תאפשרי לילדה שבך לפרוץ. באותם עשרה ימים הניצוץ שבה נדלק והיא ציירה 22 ציורים. בעלה היה מופתע בשובו הביתה שגילה ציירת בהתהוות. תשוקתה לציור גברה ומייצרת 200 ציורים בשנה.

צילום: חני בוזגלו
צילום: חני בוזגלו

ההווה 

והיום עם אוסף עצום של ציורים ולא מעט מכירות מכובדות, המשפחה כולה נרתמת וגאה לשים את חני על המפה כאישה, אמנית שמגשימה חלום ואת עצמה.כה מאושרת וגאה לסגור מעגל שכזה עם חני שהפכה לציירת בעלת נוכחות, חותמת אישית וסגנון.

מאת: רונית נוביק, יוצרת רב תחומית אוצרת ויועצת אמנותית ואישית.