עמוד הבית » "גיבורי על מהחיים"- סרט של פאולו ג'נובזה

"גיבורי על מהחיים"- סרט של פאולו ג'נובזה

צילום: באדיבות סרטי נחשון בע"מ
ניקולן מאקייבלי, הפך את השקר לכלי עבודה ובעיקר לטקטיקת השרדות. בספרו הנודע, "הנסיך" בו העניק עצות לשליט המבקש לשרוד בכאוס ששרר באיטליה במאה החמש עשרה, הפכה הצביעות, הבגידה, אי אמירת האמת ככלי רב מעלה בעבור שואף החיים.

לא בכדי, הסרט האיטלקי הזה, ויוצרו מבקשים להרהר בקיום האנושי, ממקום בלתי שיפוטי, בעיקר נוכח אי אמירת אמת ככלי שרידות.ואם במאה החמש עשרה באיטליה, מאקייבלי אומר את המובן מאליו, שמו של מאקייבלי הפך עם התהוותה של הציביליזציה, הסדר הבורגני ומערכות המשטר, לשם מגונה, המייצג את הדמות האנטי סוציאלית המובהקת במקרה הטוב, ואת דמותו של סוכן הכאוס וההרס במקרה הטוב פחות.

צילום: באדיבות סרטי נחשון

היוצר, פאולו ג'נובזה, היה היוצר של הלהיט "זרים מושלמים", שהפך מהצגת תיאטרון לסרט ומשם להצגות תיאטרון בכל רחבי העולם. ג'נובזה, אוהב לבחון את הקיום האנושי הבורגני והשבע, האירופי בן המאה העשרים ואחת, בעיקר דרך השקרים הקטנים שקרובים לחזה של כל אדם.

גם כאן, ב"גיבורי על", אשר משום מה, היה זקוק לתוספת הישראלית – "מן החיים", המבט המפוכח על בן האדם, עם חייו הקטנים, ושקריו הקטנים ככלי של השרדות, עומדים במרכז הבחינה הקולנועית, כבמעבדה. הוסף לזה אלמנט נוסף והוא המקריות המשנה בנקודות צומת את חייו של אדם, והרי לנו יצירה נוספת המביטה בחמלה על האדם שמבקש לשלוט בגורלו, והוא מגלה כי החלטותיו הנן אקראיות, נכנעות למציאות דטרמיניסטית, ודרכו העלובה של האדם לשרוד, היא לא אחת, להסתיר ולשקר.

צילום: באדיבות סרטי נחשון

הסרט שמפגיש פיזיקאי, בעל יומרה רציונלית לשלוט ולהבין הכל, עם אמנית קומיקס, אשר מבינה כי ניתן לפשט את החיים ואת הדמויות האנושיות לפלקט, שטוח, מייצר ספק דרמה ספק קומדיה מהורהרת, כזו שבזמן הצפיה בה, כל אחד מאתנו מוצא בכל אחת מן הדמויות את עצמו, מי בביקורת ומי בהשלמה.

צילום: באדיבות סרטי נחשון

בקיצור, סרט מענג.

החל מ-1/6 בסינמטק תל אביב ובכל רחבי הארץ

הפצה בישראל – סרטי נחשון בע"מ

מאת אורון שוורץ הוא עורך-דין, שותף מייסד במשרד שוורץ-נרקיס ושות', כותב ומגיש הפודקאסט "משפט חוזר" בתאגיד השידור "כאן", ארכיאולוג וטייס בתחום התעופה הקלה.

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה