עמוד הבית » דוברת חדשה של מותג הבינלאומי: לוריאל פריז

דוברת חדשה של מותג הבינלאומי: לוריאל פריז

ג'אהה דוקורה שגרירת לוריאל פריז צילום יחצ חול
מותג הביוטי המוביל בעולם ובישראל L’OREAL PARIS מצרף בימים אלה שגרירה בינלאומית חדשה: ג'אהה דוקורה, פעילה חברתית שהצליחה לשנות סדרי עולם. דוקורה היא דמות מובילה בתנועה העולמית למיגור מילת נשים ונישואי קטינות, היא נבחרה לשגרירת רצון טוב של האו"ם באפריקה והייתה מועמדת לפרס נובל לשלום, כל זאת לפני שמלאו לה 30 שנה.

ג'אהה הופכת לראשונה להיות שגרירת המותג העולמי לוריאל פריז, המזכה אותה בתואר "Woman of Worth" –מתוך רצון להעניק לנשים את הכוח להחליט על חייהן עצמן: להאמין בערך העצמי שלהן – זה כוח.

מנישואי קטינות ועד מילת נשים – דוקורה, ילידת גמביה, עברה "מילה" (כריתת איבר המין הנשי) כשהייתה בת קצת יותר משבוע. בגיל 15 נאלצה להתחתן עם גבר מבוגר ממנה בארה"ב. בגיל 17 הצליחה להימלט ממוסד הנישואים ולמדה לתואר ראשון ותואר שני בניהול ללא מטרות רווח מאוניברסיטת פלורידה. ג'אהה שמה לעצמה מטרה בחייה  – למגר את מערכת האמונות המנציחות מילת נשים ונישואי קטינות, מהן סבלה כילדה.

בשנת 2013, בגיל 24 ג'אהה הקימה את עמותת "ידיים בטוחות לצעירות" למיגור מילת נשים ונישואי קטינות ולהענקת מרחב בטוח לניצולות מהתופעה התרבותית הזו.

בשנת 2015, לוריאל פריז זיהתה את ג'אהה כאישה בעלת ערך עצמי והעניקה לה פרס למימון הארגון כדי להגדיל את השפעתו. ההערכה היא כי העמותה הצליחה להציל למעלה ממיליון בנות לערך ולמנוע מהן לעבור מילה, כולל אחותה. העמותה הצליחה גם למנוע קרוב ל-15 מיליון נישואים בהם מעורבים ילדים הודות לקמפיינים גדולים בנושא.

שינוי תפיסות עולם הנחישות והמסירות של ג'אהה סייעו לה לשנות את החוק. ימים ספורים לאחר שנפגשה עם גורמי ממשלה בגמביה, ארץ מולדתה, הכריז הנשיא דאז כי "מילת הנשים" היא מחוץ לחוק.

פעילותיה הרבות זכו להכרה רבה; היא נבחרה לאחת ממאה הנשים המשפיעות של מגזין "TIME" בשנת 2016, הייתה מועמדת לפרס נובל לשלום בשנת 2018, ובאותה שנה מונתה לשגרירת רצון טוב של האו"ם באפריקה. בשנת 2017 השתתפה בסרט תיעודי שבו חשפה את הרגישות המיוחדת שבעזרתה הצליחה לשנות תפיסות עולם ולמגר נורמות תרבותיות פוגעניות במשך דורות רבים.

 דלפין וייר-הובאס, נשיאת המותג העולמית של L’OREAL PARIS  מסרה: "אנו שמחים לקבל את ג'אהה דוקורה למשפחת לוריאל פריז כדוברת עולמית. כמועמדת לפרס נובל לשלום ופרס "Women of Worth", דוקורה שינתה את חייהן של יותר ממיליון נערות ונשים הודות לפעילותה חסרת המורא. הנחישות והחוזק

 שלה גרמו לנשים רבות לקום, לדבר ולדרוש את הזכויות לגורל משל עצמן. דוקורה היא קול חזק ועצמתי המקדם את כל הנשים באשר הן. "

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה