עמוד הבית » האם ניתן לטפל בהפרעות קשב באמצעות תרופות הומאופתיות בלבד?

האם ניתן לטפל בהפרעות קשב באמצעות תרופות הומאופתיות בלבד?

צילום: pexels
עם יד על הלב האם יש מישהו מאתנו אשר לא חווה אתגרי קשב? אפילו הדור שלנו אשר גדל בתוך תרבות של פעילות גופנית ומשחקי חברה הכוללים אינטראקציות אנושיות, ביום שבו המסכים נכנסו לתמונה, ניתן לומר שגם אנחנו הלכנו לאיבוד ומתקשים לתפקד ולעמוד בקצב המטלות והסחות הדעת של עולמינו.

עכשיו דמיינו ילד, בעל רגישות גבוהה ולא מווסתת למגע, לצבעים, לריחות ולקולות עם צורך גבוה בתנועתיות, שנחשף למסרים, שלא תמיד מותאמים לגילו מכיוון שהוא חשוף למסכים מגיל אפס, אשר לטווח הקליטה שלו חודרים בכל רגע נתון עשרות מסרים בעלי גרייה מאסיבית, איך ילד כזה חווה את העולם?

החברה שלנו דורשת מאתנו מדי רגע להתמודד עם שלל משימות ותוך כדי כך אנחנו חשופים להמון גירויים והסחות, ובתוך כך, הילדים שלנו נדרשים לשבת בתוך כיתה, למשך שיעור שנמשך הרבה יותר זמן מכל מקצה של משחק מחשב, אל מול מורה עם קול מונוטוני, ולצד כ40 תלמידים נוספים, שיושבים בחוסר שקט.. למי הילד יקשיב למורה? או לכל קול והסחה שבכל רגע עשויה להיווצר?

צילום: pexels

ותדמיינו ילד כזה, שהוא רגיש מאוד, ושעולמו הפנימי מציף אותו פחדים, ושהמסך עבורו מספק הקלה ומשהו להתמקד בו, כדי שלא להרגיש כאב, ובתוך כך, את תחושת התסכול שלו כשאינו עומד ביעדים החברתיים והלימודיים, והרי לכם ילד העונה על ההגדרה של ילד עם הפרעות קשב וריכוז.

סוגיית הריטלין 

אני רוצה לשתף במקרה של אמיר (שם בדוי) בן ה-11 ואימו אשר הגיעו אליי לקליניקה. אמיר ילד מקסים, לא מצליח לשבת מולי דקה אחת בשקט, כל הזמן זז בכיסא, נעמד, מסתובב בחדר, מחזיק דברים ביד ומשחק איתם. מסתבר שגם בבית הספר, לא מקשיב למורה, מתעצבן מכל דבר קטן, "פתיל קצר", יכולת לימודית ירודה. הריטלין שלקח בעבר עזר לו בשעות שהיה בבית הספר, אבל כבר לא מוכן לקחת אותו כי עושה לו כאבי בטן. זו הייתה תחילת שנת הלימודים, והם באו לבדוק את האפשרות לטיפול הומאופתי בהפרעת הקשב ללא ריטלין.

צילום: pexels

בקליניקה עלה גם העניין שלאמיר יש המון פחדים.. פחד מליצנים, פחד ממעליות, מכרישים, מים, ממדרגות נעות, הוא פוחד לישון לבד במיטה ולכן ישן עם אימא שלו. במהלך הטיפול ההומאופתי נכנסנו לתהליך שבו הותאמה לו רמדי (שזו התרופה ההומאופתית), לא רק להפרעת הקשב אלא לרגישות, לפחדים, למי שהוא, כפי שהוא חווה את העולם. מיד כשלקח את הרמדי הבנו שמשהו קורה, שהרמדי יוצרת תנועה, השוני היה מורגש מהתחלה, אבל היה צריך עוד כיוונון, לאחר הפגישה השלישית כבר ידענו שאנחנו על הדרך הנכונה, הרמדי פעלה, ואמיר הפך להיות קשוב יותר, גם בקליניקה, כאילו הגיע ילד "אחר" שיושב ומשוחח בסבלנות, לא קם מהכיסא, קשוב, מביע את עצמו..

צילום: pexels

כיום אמיר ישן לבדו במיטה, עולה ויורד במדרגות בלי עזרה או קושי, אין לו כמעט פחדים, או חלומות רעים, והכי חשוב, הוא יושב בכיתה, מקשיב, איכות הלמידה השתפרה, ועקב כך, הביטחון העצמי עלה והיחסים עם החברים נראים אחרת. הוא ממש עבר קפיצת גדילה תוך פרק זמן קצר. וזה מה שאימא שלו אמרה לי:

"אין לי מילים, אמיר ילד מקסים, גם גדל, התבגר, מבין, מקשיב תודה לאל גם בבית הספר יש התקדמות לימודית, הוא קשוב, הוא ישן בלילה במיטה שלו, עולה לבד במדרגות הנעות ובמעלית, אין לי מילים, אמיר ילד מקסים, יש לי ילד חדש, ממש." שנת הלימודים בפתח, יש גם דרך אחרת להתמודד עם הפרעות הקשב, לא חייבים לסבול או לקחת כדורים, אפשר לעזור לגוף ולנפש להגיע לאיזון ולבריאות בדרכים עדינות וטבעיות.

מאת: הילה יניב
הומאופתית קלאסית ומקדמת תהליכי ריפוי, BA בעו"ס.

הוספת תגובה

הוספת תגובה