עמוד הבית » הבהלה לזהב צ'רלי צ'פלין בליווי קונצרט חי

הבהלה לזהב צ'רלי צ'פלין בליווי קונצרט חי

צילום: נעמה משיח כהן
מי מאיתנו לא חלם לנסוע ולו פעם אחת בחיים במכונת זמן? זו בדיוק הייתה התחושה בארוע המיוחד והעוצמתי בפתיחת פסטיבל הקולנוע הבינלאומי לסרטי לילדים במדיטק בחולון.

לרגל הפתיחה הוקרן סרטו הקלאסי של הנווד צ'ארלי צ'פלין "הבהלה לזהב" (1925), שהוא לא פחות מיצירת מופת. מדובר בסרט אילם והילדים שהגיעו עם הוריהם זכו לצפות ביצירה בליווי קונצרט על הבמה שהיא רחוקה שנות אור ממה שהם רגילים לראות.

לפני כמאה שנים, נהגו להקרין את סרטיו של צ'אפלין כשזמורת מלווה בתזמון מושלם את הסרט. כך זכה הקהל דאז לחוויה רב חושית: מוזיקה חיה וסרט קומי. מאז הצטרף פס הקול אל הסרטים וה"ריאנוע" הפך לקולנוע שכולנו מכירים.

צילום: פרטי

בשנים האחרונות אני חוקרת את פועלו של צ'ארלי צ'אפלין ומגלה את העושר התרבותי המדהים הגלום ביצירתו של הגאון הזה. השילוב של שחקן מדהים, במאי מופלא וסיפור חיים קורע לב הם התמצית של כל היצירה שלו. היום, בהקרנת הסרט, אני צחקתי והתרגשתי כך כך, הן מהנגינה המופלאה של תזמורת "המהפכה" שבמשך שעה וחצי ניגנה בחושך בדיוק מופלא ובסנכרון מושלם לסרט, והן מההזדמנות לראות בקולנוע את צ'ארלי צ'אפלין על מסך של בד, ממש כמו לפני מאה שנים.

צילום: פרטי

אין ספק, מדובר בחוויה מדהימה ומיוחדת המזכירה לנו את היופי שבפשטות ואת הגעגוע לימים שלא יחזרו. כל הכבוד למדיאטק חולון על הפקה מושקעת ובלתי נשכחת.

הפסטיבל מתקיים בחולון החל מ9.4.22 ועד 11.4.22 חוויה מומלצת לכל המשפחה!

המנצח: רועי אופנהיים.

תזמורת: תזמורת המהפכה

הוספת תגובה

הוספת תגובה