עמוד הבית » הכימאית שמאחורי הקוסמטיקה בישראל

הכימאית שמאחורי הקוסמטיקה בישראל

ד"ר לירון מזור, צילום: שי פרנקו
ד"ר לירון מזור שאפה ללמוד רפואה, אך לא התקבלה ללימודים היא החליטה ללמוד כימיה כמסלול חלופי. להפתעתה, ד"ר מזור מצאה את עצמה מתאהבת בעולם הכימיה והמדע שנפתח בפניה.

במהלך לימודי התואר, היא התמקדה בכימיה של חומרים ביולוגיים וקוסמטיים."בהתחלה חשבתי שאלמד כימיה רק כברירת מחדל, אך התחום קסם לי ומצאתי בו את ייעודי האמיתי", מספרת ד"ר מזור. "המחקר שלי בכימיה ביולוגית וקוסמטית פתח בפניי עולם מרתק של אפשרויות לפיתוח מוצרים חדשניים ושיפור איכות החיים". כך, מה שהתחיל כתוכנית גיבוי הפך לשליחות חייה של ד"ר מזור בתעשיית והקוסמטיקה.

החברה, ממוקמת באזור התעשייה של עומר. במעבדות המתקדמות שלה, צוות המחקר והפיתוח של לכמיה, בראשותה של ד"ר מזור, עוסק בפיתוח חדשני של מוצרים ייחודיים ל קוסמטיקה, תחום האיפור, השיער והעור. החזון של ד"ר מזור הוא ליצור עבור כל לקוחה מוצרים אישיים המותאמים באופן פרטני לצרכיה ולמאפייניה הייחודיים. לשם כך, לכל לקוחה נבנית נוסחת מוצר ייעודית ובלעדית המבוססת על הברנד האישי שלה. הנוסחאות מורכבות ממרכיבים טבעיים באיכות גבוהה, ומספקות פתרונות יעילים ומותאמים אישית לבעיות בתחומי העור, השיער והאיפור.

צילום: שי פרנקו

חדשנות בעולם הקוסמטיקה

ישנה אפשרות אין סופית לחדשנות בעולם הקוסמטיקה", מסבירה ד"ר מזור. "באמצעות שימוש בטכנולוגיות שונות, אנו יכולים לחשוף היבטים חדשים של אותם הרכיבים ולשלב חומרים נוספים – זהו סוד הקסם והחדשנות שאינם מוגבלים בתעשייה שלנו". לדבריה, החידושים המרכזיים של השנתיים האחרונות כוללים שימוש בטכנולוגיה להקטנת גודל המולקולות במוצרים, מה שמאפשר להם לחדור עמוק יותר לשכבות העור ולהגביר את היעילות. "אנו משלבים טכנולוגיות חדישות יחד עם מרכיבים טבעיים איכותיים כדי לפתח פתרונות חדשניים ומותאמים אישית ללקוחותינו", היא מוסיפה.

כפי שד"ר מזור מסבירה, מגמת הקוסמטיקה האישית הולכת ותופסת תאוצה "אנו נעים לכיוון של קוסמטיקה אולטרה-אישית, שמספקת פתרון מדויק ומותאם לכל לקוחה",אומרת ד"ר מזור. "בעוד שבעבר היו מוצרים כלליים יותר כמו 'קרם לעור יבש' או 'קרם לעור רגיל', היום אנחנו מזהים מאפיינים ספציפיים הרבה יותר כמו רגישות, נטייה לאקנה, פיגמנטציה ועוד". "המטרה שלנו היא לספק לכל לקוחה מוצר אישי לחלוטין שפותר את הבעיות הייחודיות שלה", ממשיכה ד"ר מזור. "זוהי המגמה העתידית של תעשיית הקוסמטיקה – פתרונות מותאמים אישית המבוססים על הצרכים הספציפיים של כל לקוחה.

הצדקה למחירי מוצרי קוסמטיקה

" מזור מסבירה כי המחיר של מוצרי הקוסמטיקה אינו משקף רק את עלות הייצור שלהם:"כשאנו קונים מוצר קוסמטי, אנו משלמים לא רק על המרכיבים ותהליך הייצור של המוצר, אלא על חוויית המותג הכוללת", היא אומרת."המחיר כולל גם את עיצוב האריזה הייחודית, אסטרטגיית השיווק והמיתוג של החברה, ואת חווית הקנייה הכוללת בנקודות המכירה או האתר", מסבירה ד"ר מזור."לכן, כשאנו בוחרים לרכוש מוצר מסוים, אנו למעשה משלמים על הערך המוסף שהמותג יוצר עבורנו מעבר למוצר עצמו", היא מוסיפה. "זו תפישה חשובה להבין בעולם הקוסמטיקה התחרותי".

ד"ר  לירון מייצרים מוצרים בייצור פרטי עבור רופאים אסתטיים כגון: ד"ר פאני בר לוי, ד"ר איתן לוי לויטס ועוד.. וקוסמטיקאיות מובילות בארץ כגון: אלומה, אריאלה ביוטי, תחת המותג הפרטי שלהן""הלקוחות שלנו יכולים לבחור את הרכב המוצרים והנוסחאות המתאימים לצרכיהם, ואנחנו דואגים לייצר עבורם באיכות מעולה", היא מוסיפה.