עמוד הבית » הכלי שתמיד עובד- איך לגרום לו/לה לפנק אותנו?

הכלי שתמיד עובד- איך לגרום לו/לה לפנק אותנו?

צילום: pexels
אם הייתם יודעים שיש טכניקה פשוטה, חינמית, שתגרום לצד השני לעשות דברים שיטיבו איתנו- לא הייתם מנסים? כמו להוריד אפליקציה בטלפון ולהשתמש בה... הרי מה שגורם למערכות יחסים להישחק, להסתיים או לא להתחיל- זה המובן מאליו. התחושה שאנו לא מוערכים. ויש בנו בכל גיל, ילד קטן שרוצה להרגיש שרואים אותו. ילד מתאמץ כשמקבל משוב חיובי. גם בעל חיים ירצה את בעליו כשמקבל ממתק או מילה טובה. ואנו?

בכל מערכת יחסים שהייתה לי- הוא היה מביא לי ספל קפה בבוקר למיטה, טקס קבוע. זה החל בפינוק חד פעמי שלא פסק. איך? הודיתי לו על המחווה בחיוך רחב ובמילים טובות. היה לו כייף להרגיש שאני אוהבת ומעריכה את המחווה הקטנה הזו. בסופו של דבר זוגיות היא לעשות טוב אחד לשני. בפעם השנייה שהביא לי קפה- חייכתי ואמרתי תודה כמו שעושה זאת בפעם הראשונה. הוא הרגיש מוערך. וכך מידי יום- נתתי לו להבין שאני לא לוקחת את המחווה הזו כמובנת מאליה. ואם קרה שלא הכין לי כי מיהר או היה תשוש- קמתי להכין לו. לא התלוננתי, נהפוך הוא.

צילום: pexels

 

סיפור הקפה הינו דוגמא אחת. אבל חיינו מכילים מחוות רבות שאנו עושים זה למען זו. הוא מזמין אותי למסעדה- ואני מוקירה על כך. הוא עושה דברים למעני ואני מראה לו בשפת גוף ומילים כמה זה משמח אותי. כל גבר אוהב רוצה לשמח את בת זוגו. ואין על כלי ההודייה לעודד מחוות שכאלו. אמירת תודה באה להראות לנו את כל הטוב שיש לנו, גורמת לנו להתמקד במה שאנו מקבלים. תודה שאתה יוצא איתי היום למרות שיודעת שהיה לך יום מעייף, תודה שהכנת ארוחת ערב איזה כייף לי שאתה כזה בשלן, תודה על הפינוק המושלם… תודה שאתה בחיים שלי ועושה אותי מאושרת…

צילום: pexels

איך כלי התודה משפיע בתחילת קשר או בדייט ראשון? במפגשים ראשונים אנו בוחנים התנהגות של הצד השני. מעבר לחיצוניות, האם הוא נדיב? איזה מקום בוחרים לדייט ראשון? מה מזמינים? מי משלם? כל אחד מאתנו רוצה להרגיש מוערך על ידי הצד השני כבר במפגש הראשון. תמיד אודה לו על שהזמין אותי ושילם את החשבון. גם אם זה מאד מובן לי מאליו, זו לא מחווה שצריכה להילקח כמובן מאליו. אם בחר מסעדה יוקרתית- אשבח את טעמו ואחמיא לו. ללטף אגו גברי, וגם נשי… במילים מדויקות ולא במטרה להתחנחן סתם, זה מעודד את הצד השני להמשך נתינה. ממש כמו אפקט פבלוב- הודייה והערכה- תגרום לנו לתת ולהשקיע יותר.

צילום: pexels

תודה היא כלי נפלא בזוגיות שלנו עם עצמנו. נסו לזכור מידי יום להודות על דברים טובים שיש לכם: על שאתם קמים בריאים, שיש אוכל במקרר, שיש לכם בית נאה, שיש לכם את האפשרות להתפנק בבית קפה, שיש לכם דברים שמשמחים אתכם, כל דבר שעושה לכם טוב. תראו שעם הזמן תרגישו מאושרים יותר. מבטיחה לכם! למה? כי בתרבות השפע אנו נוהגים להשוות ולרצות כל דבר שאין לנו. ואין סוף לשפע. אם נבין שהשפע קודם כל בתוכנו, שהשפע צומח בדברים הפשוטים היומיומיים- נגיע לאושר אמתי. ואין על אושר אמיתי ופנימי להיות עוגן משיכה לחברים ולבני זוג.

שבוע נפלא
רונית נוביק, מנטורית ויוצרת רב-תחומית

הוספת תגובה

הוספת תגובה