עמוד הבית » הפכים לכאורה – זוגיות, משפחה ושינה רצופה

הפכים לכאורה – זוגיות, משפחה ושינה רצופה

צילום: pixabay
המעבר מהתאהבות לאהבה

זוגיות הופכת לקשר משמעותי ומתמשך לאחר שלב ההתאהבות. הרצון לאחד את הלבבות ולמסד את הקשר ממשהו מזדמן לקשר קבוע, הוא מעבר משמעותי במיוחד. המעבר הזה עובר דרך שינה רצופה, אם היא מתרחשת יחד.

שינה רצופה יחד:
היא, אולי, בלא יודעין, תנאי הכרחי לזוגיות מיטיבה. במהלך הלילה מתרחשת פעילות רבת עוצמה, שרובה אינה בשליטתנו, ואנחנו נמצאים במקום הפגיע ביותר שלנו. היכולת לחוש נינוחות, ביחד, במיוחד במקום הזה, מייצרת את אותה תחושת קרבה ואינטימיות מלאה.

אינטימיות
היכולת להתבונן בעיני האחר או האחרת ולאהוב אותו או אותה, היא קסם גדול. המדרגה הבאה היא לאהוב את עצמי הנשקפת מעיני האחר או האחרת. זו רמה עמוקה של אינטימיות. היא כוללת קבלה מלאה ללא מסיכות, של העצמי, בנוכחות האחר.

צילום: pixabay

שלב המשפחה:
הוא השלב שבו אנחנו רוצים יותר. לשכפל את האהבה וליצור לה התגלמויות אנושיות. יום המשפחה שחל ביום שלישי שעבר מסמל את המקום המיוחד הזה. יש משפחות שבוחרות לבטא את הקשר הזה בשינה יחד. סוד גלוי – לרוב היא ממש לא רצופה.

האמת
אולי הפסקנו להתפעל ממה שכבר נראה לנו מובן מאליו. אולי השחיקה, המרחק הפנימי שנוצר, מובילים כמעט ללא ברירה להתרחקות.
בהתחלה כמעט לא מורגשת ואז כשהיא כבר מורגשת, יש הכחשה, הדחקה, בריחה לדרישות החיים התובעניות שהופכות לביצה טובענית עבור הזוגיות. אז גם חיי המשפחה נמצאים בסיכון.

המשבר
יש את מי שמפרקים מיד. יש את מי שמפרקים לאחר שנים ספורות ויש את אלה שמוכנים להקריב את חייהם לטובת קליפת המשפחה, לטובת "הילדים", לטובת ה"מה יגידו" או "אצלנו לא מתגרשים" וכל המחשבות מהסוג הזה. כל בחירה היא בחירה חופשית, שיש בה רצון להגן על משהו או על מישהו או על עצמנו.

צילום: pixabay

איך לחשוב על זה?
אין מקום לשיפוטיות, אלא רק התבוננות והבנה כי לכל זוגיות ומשפחה יש את המהלך המיוחד והמכובד שלהן.

להיות בחכמה
זוגיות ומשפחתיות הן אינטליגנציה מתפתחת, הנרכשת תוך כדי החיים. יש דרכים ללמד איך לחיות בזוגיות ומשפחה. נדמה לעיתים שזה אמור להיות מובן מאליו, זה ממש לא!

שינה רצופה
אחת מאבני הבוחן או הברומטר, היא השינה הרצופה. כאשר החיים ביחד מאתגרים במיוחד וגם השינה לא רצופה, נוצר עומס בלתי אפשרי על החיים ועלולים להיווצר

צילום: pixabay

סדקים ושברים בדרכים שונות ומגוונות.

 

איחוי השברים
כדי להחלים את השברים והסדקים, אני ממליצה לזהות אותם ככאלה, לטפל בשינה הלא רצופה ואז יהיה כוח לטפל גם בכל השאר. קיימות גם דרכים אחרות לטפל במה שנשחק. הבחירה היא תמיד של כל זוג בעצמו. מה שנדרש זה הדבר הקשה ביותר עלי אדמות – לומר לעצמנו את האמת. רק אז ההפכים הופכים למשלימים כמו יין ויאנג.

שנת ישרים שינה רצופה נקרת גם שנת ישרים זה נכון.האמת העירומה מייצרת שינה עמוקה שלווה, המטעינה את ה"סוללה האנושית" באנרגית חיים עצומה.

שינה רצופה וחלומות פז.

הוספת תגובה

הוספת תגובה