עמוד הבית » איך יום האשה הבין לאומי מזמין שינה רצופה?

איך יום האשה הבין לאומי מזמין שינה רצופה?

צילום:pexels
המהות הנשית הסטריאוטיפים בכל תרבות כמעט משייכים לנשים רכות, עדינות, הכלה, חיבוק, חמימות, אהבה, נתינה, התמסרות, משפחה, רחמיות, מעגליות, נינוחות, יציבות, אמון, אמהות, חברותיות, שבטיות, מדורת השבט, האוהל האדום, אך גם תשוקה, יצריות, מיניות ועוצמות קמאיות, שמתפרצות מבפנים ושוטפות את הכל בשלהבתיה.

יום האשה

אמור לשאת על נס, את החשיבות והשייכות של המהות הנשית וזכות הקיום שלה, כמקדשת האחדות והשלום, הפנימי והחיצוני. הכוונה היא לאפשר שיוויון למגדר הנשי ולאפשר לו ביטוי מלא וראוי, ללא התנצלות או נחיתות. משהו שהולך ומשנה אט אט את חוסר האיזון של למעלה מ – 4000 השנים האחרונות. פחות מ – 100 שנה עברו מאז שהמציאות החלה לשנות את פניה.

צילום:pexels

העוצמה הטמונה בעדינות

כמו בנשים כך גם בשינה, מסתתרת המילה נשי או שני. שני שבא אחרי ראשון ושני – הצבע האדום, כמו חוט השני, שהציל את 12 המרגלים שבאו לתור את הארץ. אפשר לראות כי הדבר החזק ביותר מגיע דווקא בדממה הדקה. בלי רעש וצלצולים, בלי כוחניות. בשקט האינסופי של השלווה הרכה.

כזו היא גם השינה הרצופה

כמו הנשיות, זקוקה השינה הרצופה למיומנויות רכות. בלעדיהן היא לא תצלח. היא תברח. היא תתפוגג ותעלם ותשאיר מאחוריה געגוע לחיבוק הרחמי של המצעים הפיזיים והשינה העמוקה. המתוקה. המצועפת בעשרות צעיפים צבעוניים קלילים וחמקמקים כמו היו כנפיים של פרפר.

צילום:pexels

תיאורית הפרפר

עוד דוגמא לפעולה עדינה, שיכולה ליצור השפעה אדירה, על כל מה שבא בעקבותיה. שינויים קלים וכמעט בלתי מורגשים, מחוללים את המהפכים היציבים ביותר ואת הקפיצות ההתפתחותיות הקוונטיות. גם השינה הרצופה יוצרת שינויים, שבמהלך השינה הם לא מורגשים בכלל, אך השפעתם המבורכת מורגשת בבוקר המחרת. אם הם לא קורים השפעתם הלא מיטיבה מורגשת אף היא.

אשה ישנה

היא אולי הביטוי להשבת השוויון בין המגדרים על כנו. לא עוד שפחה של בעלה או משפחתה אלא עמוד תווך משותף כמו יכין או בועז של בית המקדש. אישה ישנה בשלווה, היא סמל לשלום פנימי וחיצוני. אשה החיה בשלווה מבלי שתהיה נתונה לניצול בשל איכויותיה ועדינותה, מבלי הצורך להפוך לגברית או לוחמת, מבלי הצורך להיות זהה. שוויון אין פירושו זהות או אחידות. פירושו של דבר זכות שווה להיות שונה.  

צילום:pexels

 

 שיר מהספר "רשת של מלאכים"

 זכות שווה להיות שונה

ישנה זכות, שווה ומולדת,

להיות שונה,

להאיר דרכך הייחודית,

לאחרים, כדי ליצור

הבדל משמעותי, לשם שינוי.

 

מאירית, יום אשה שמח

שינה רצופה וחלומות פז