עמוד הבית » הצגה נופים קסומים מבית תיאטרון באר שבע

הצגה נופים קסומים מבית תיאטרון באר שבע

מתוך ההצגה נופים קסומים של תיאטרון באר שבע צילום מעייו קאופמן
מוזיאון ארץ ישראל תל אביב. אנשים נוהרים ללובי הרחב צעירים ומבוגרים כאחד, אלו המבקשים לשאוף לתוך ריאותיהם תרבות שתטעין את המצברים, שהספיקו להתרוקן קלות בשנה וחצי האחרונות

חלל הלובי מזמן לא היה עשיר בעיניים בורקות, בריחות נעימים, במראה מטופח ושאר אנשים שהותירו את חותמם בליבנו לאורך השנים כמו האחת והיחידה, ציפי שביט כשמסכה על פניה והיא בדרכה לאולם בו היא תהיה הצופה בקהל ותפרגן לחבריה, שיעלו לבמה ויספקו לכל אחד ואחת רגע של הפוגה מכל המתחולל בעולם שבחוץ.

האולם מתמלא עד אפס מקום כשכל אחד תופס את מקומו וממתין בכיליון עיניים, למה שיקרה על הבמה ויאיר את קשת הרגשות בלבבות היושבים בקהל.

שלט מואר וגבוה עומד איתן בקדמת הבמה "נופים קסומים" המבשר לנו על העלילה, שתיגע ברגעי החיים ובנופים הקסומים שבתוכנו מול הסודות הכמוסים, שנצורים ונמצאים מאחורי כל מה שקסום ונוצץ בחיינו.

חושך יורד  על הבמה ודממה תופסת את מקומו של הרעש, שישמיע את קולו על הבמה למשך שעה וחצי. המוזיקה מתנגנת בקצב שיש בו מן ההומור ומן השמחה, כששתי דמויות מציגות לנו מערכת יחסים מכבדת, אוהבת ומכילה ללא מלל.

ביל ( אלי גורנשטיין) מפנה את הכיסא לאשתו האהובה ננסי(לאורה ריבלין) מזה 50 שנה וממתין שהיא תשב ותאכל ראשונה כדי שהוא יתאים את עצמו אליה ולקצב שלה, כך שתתקיים הרמוניה ביניהם ללא שיח ולו במבט בעיניים.

צילום מעיין קאופמן

ננסי מביטה בו ארוכות ומטילה את הפצצה שתשנה את גורלם." אני רוצה להתגרש". היא אומרת ללא חרטה בליבה, כשהיא מותירה את ביל פעור פה.

ביל קם מהשולחן ומחפש את דרכו מחוץ לבית כשהוא אורז את חפציו מבלי להשאיר את עקבותיו עד שילדיהם נכנסים לתמונה, בן (מולי שולמן) ובריאן (תום גרציאני) וג'ס אשתו ההריונית של בן (שרון טל), מנסים בכל כוחם להחזיר עטרה ליושנה ולהשכין שלום בין ההורים.

הדרמה מקבלת תפנית בו ברגע שסודות מן העבר עולים וצפים ומשנים את היחס של הילדים להוריהם, ממקום שיפוטי שבמהרה הופך לחמלה שמקורה באהבה הנטועה במשפחה.

ג'ס ההריונית ובן בדרכם להקים משפחה ובו ברגע שהם מבינים את משמעות החיים לאורך זמן, הם מפחדים מהבאות ובכל זאת נאחזים בטוב ובקיים כשהם עושים כמיטב יכולתם ביחד עם בריאן, לגרום להוריהם להישאר יחדיו בעבורם תחילה ובעבור הנכד העתיד לשנות את חייהם מקצה לקצה.

ננסי משתפת לראשונה את בנה בריאן בסוד הגדול שלה בעוד הוא מסתיר מהוריו את סודו שלו ולוקח סיכון באישון לילה כשאיתו מי שחפצה נפשו  תומי (רון ביטרמן), אך הוא מחליט לוותר מאחר והוריו ישנים את שנתם ויגלו את סודו.

טל שרון ומולי שולמן מתוך ההצגה נופים קסומים של תיאטרון באר שבע צילום מעיין קאופמן

בריאן שומר על הסוד של אמו עד לרגע בו הוא מבין שסודות לא נשארים במשפחה, זאת לאחר שהוא נחשף לסוד של אביו על הרומן שלו עם קרלה( אדווה עדני) מדיור מוגן הסמוך ל"נופים קסומים", מה שהוביל להחלטה של ננסי לבחור בגירושים כתירוץ לרצון שלה להיות חופשיה ולעשות כרצונה. לבד.

העלילה המשובחת והאינטליגנטית שמתובלת בהומור, לרגעים קטנים בוטה ולרגעים גדולים מצחיקה עד כאב, יוצרת בעיני הקהל מערבולת של רגשות, זיכרונות וראייה שונה לעתיד שתמיד יכול להיות טוב יותר ממה שהוא אם רק נבחר בכך.

צילום מעיין קאופמ

מנקודת ראותי כאישה גרושה, הצלחתי להבין לעומק את תחושותיהם של הילדים שרצו בכל מאודם את הנוכחות של שני ההורים במציאות בה הם גדלו מול הרצון הגדול של ההורים להתמודד עם הקיים בעצמם וללא דעות או עצות של אחרים ובעיקר של ילדיהם.

משתתפים:  לאורה ריבלין, אלי גורנשטיין, מולי שולמן, תום גרציאני, שרון טל, רון ביטרמן, אדוה עדני

כתבה: צאלה וייס

הוספת תגובה

הוספת תגובה