עמוד הבית » חתונה ממבט ראשון – המשוב והחיזוקים של האישה הם הדלק של הגבר להמשך החיזור

חתונה ממבט ראשון – המשוב והחיזוקים של האישה הם הדלק של הגבר להמשך החיזור

צילום unsplash
במהלך שיחת "יחסינו לאן" בין עמרי למעין, עמרי אומר משפט מדהים שכל אישה צריכה להפנים:

"אני מונע מהפידבקים של בת הזוג שלי", שזה מצד אחד מובן מאליו, אבל מצד שני, צריך להתעמק בכך מרוב שזה משפט חשוב: כל אישה שנמצאת במערכת יחסים עם גבר, בטח בשלב יצירת הזוגיות אבל בהחלט גם בשלבים העמוקים של הזוגיות ביניהם, חייבת להבין שהמשוב והחיזוקים שהיא מעניקה לגבר שלה הם הדלק שלו להמשך החיזור.

אם היא לא תחמיא לו, הוא לא יבין שהיא אוהבת את פעולותיו וחיזוריו והוא לא ימשיך לעשות כך. בדיוק כמו שעמרי אומר למעיין שהוא לא מחבק אותה כי הוא לא יודע אם היא רוצה. הרי אילו היתה אומרת לו בזמן החיבוק: "החיבוק שלך נעים וכייפי" ברור שהוא היה ממשיך לעשות כך. אלא שמעיין לא יודעת איך להראות לעמרי שהיא רוצה. היא אומרת שמעולם לא היה לה מודל לחיקוי. מעולם לא ראתה איך מפגינים חום ואהבה או איך לעודד את הגבר שלך לחזר אחרייך ולהראות לו שאת מעוניינת.

לפעמים אנחנו שוכחים שהצד השני לא יושב בתוך הראש שלנו, ולא יודע את מה שלנו נראה כל כך ברור. לפעמים אנחנו כל כך רוצים מישהו, שאנחנו כמעט המומים מכך שהוא לא מבין את זה לבד. אבל אף אחד לא יושב בראש שלנו, ואולי הוא כן רואה, אבל לא לגמרי בטוח, כך שאם לא אמרנו לו את זה בצורה מפורשת, הוא לא מבין את זה לבד.

צילום unsplash

דני שואל את מעין מה היא עשתה כדי לגרום לעמרי להרגיש רצוי (התשובה: שום דבר) ומסביר לה שבצד השני עמרי עסוק כל הזמן בשאלה כמה היא רוצה אותו. מהסיבה הזו בדיוק הרגש שלו לא ממריא.

בסיס הקשר של מעין ועמרי הוא מעולה. שניהם רוצים מאוד, ושניהם מתקשרים מעולה, ומדברים על הכל, גם כשהשיחה היא קשה, הם שומרים על כבודו של השני, מסבירים את עצמם ועדיין מחייכים ומתחבקים. גם אחרי הביקור אצל דני הם מתעניינים זה אצל זו איך כל אחד מרגיש אחרי השיחה ושמחים לשמוע שהמצב הרוח נמצא במקום טוב.

מעניין לראות איך יתקדמו משם.

קארין ואיתמר –

בפגישה של קארין אצל יעל, שומעת האחרונה את סיפור המזוודה, ואומרת לקארין שהיא מסתירה המון דברים. שהיא מונעת מעצמה את האפשרות לממש את פוטנציאל הזוגיות הרצינית עם איתמר היות שהיא מונעת מפחדים ולא מאפשרת לעצמה להרגיש. היא אומרת לה שאם היא לא תיקח את הסיכון שהלב שלה יכול להישבר, היא גם לא תוכל לעולם לזכות בכל הקופה.

לא ברור מה קארין באמת חושבת על זה. כנראה שזה יושב לה אי שם בראש. אולי היא אפילו שוקלת עם עצמה להיפתח עוד יותר ואולי לקפוץ למי האהבה ולקחת את הסיכון, אלא שבמפגש עם החבר היא שוב חווה השפלה. אולי זה קטע כזה אצל איתמר והחברים שלו, בזמן שהם ביחד, לרדת על בת הזוג של איתמר. וביננו? מי זה החבר הזה שיורד עליה ועל איך שהיא מתלבשת? לא ראיתי שהוא לבוש עפ"י צו האופנה האחרון שהוא שופט את הבגדים שלה…

ואם בזה היה הדבר נגמר, ניחא, אלא שאז זה הופך להיות לאמבוש של שני הגברים נגדה שיורדים עליה שהיא לא עוזרת. האמת? יש צדק בדברם. מהרגע שהיא נכנסה הביתה היא לא עשתה כלום. לא עזרה במטבח בזמן שאיתמר בישל, לא עזרה לפנות את הכלים בגמר הארוחה ולא לנקות. זה לגמרי מעצבן. אבל לא עושים על זה אמבוש. ולא עושים יד אחד עם החבר נגדה.

העניין הוא, שאני לא בטוחה שאיתמר בכלל שם לב שהיא לא עזרה, כי בזמן שקארין ואיתמר היו לבד במטבח ואיתמר בישל וקארין לא עזרה, הוא היה מבסוט מהפלירטוטים, מה"ספנקים", צחקוקים, נשיקות, נגיעות, חיבוקים…

אבל כשהחבר האיר את עיניו או יותר נכון "חימם" אותו על הנושא, זה כן הפריע לו. קצת מזכיר לי את החברים האלה שלא רוצים שתהיה לך בת זוג, כי זה גוזל מהזמן שלך איתם. בת הזוג היא קצת כמו האויב, ועדיף לחסל אותו כשהוא עוד קטן.

ואיזו שיטה נהדרת זו לרדת עליה כאילו בצחוקים אבל להעליב ולפגוע? ככה אני כאילו תמיד יוצא הנחמד, ותמיד יכול להגיד: "מה את עושה עניין? רק צחקנו" אבל זה לא. אם צד אחד מרגיש פגוע, אז זה לא מצחיק.

אין לנו את כל המידע פה. האם מדובר בתופעה קבועה שהיא לא עוזרת או שהיה זה מקרה חד פעמי באותו ערב בגלל שהחברה שלה כתבה לה שהיא בבית חולים והיא היתה מודאגת (זוכרים שהחברות שלה הן מרכיב מאוד מרכזי בחייה כי המשפחה שלה פחות?), כי זה היה חד פעמי, באמת לא ברור כל העליהום.

וגם אז – ביחידות. לא עם החבר ולא שניים נגד אחת. עם כל הכבוד לחבר, זו הזוגיות של איתמר וקארין. הוא לא חלק ממנה. את הרשמים שיש לו שישמור לעצמו. מקסימום שיגיד לאיתמר למחרת בטלפון. ממילא כבר מזמן למדנו שמה שקורה בין שני אנשים, רק אותם שני אנשים באמת יודעים.

עכשיו נותר לראות מי ירד ראשון מהעץ כדי לפתור את המריבה הזו. יכול להיות שפה יתחיל להיפתח הפער ביניהם שלא יצליח להיסגר עד סוף העונה.

צילום unsplash

מה שכן, אני די בטוחה שבסיומו של אותו ערב קארין שמחה מאוד שלא פתחה את הלב בפני איתמר ולא לקחה סיכון. לא כל כך מהר פותחים את הלב. קודם צריך לראות מי הבנאדם ואם הוא שווה את הסיכון הזה.

ניצן ומנו –

בזוגיות הכי מבטיחה של העונה מתחילים להיווצר סדקים. מנו עדיין קשוב לצרכים של ניצן ואומר לה שכל מה שהיא תרצה הם יעשו, גם אם זה לעבור לדירה משותפת. הוא אומר למצלמה שהוא לגמרי מבין שהיא צריכה להרגיש בית ושהדירה שלו לא מעניקה לה את התחושה הזו.

מצד שני, כשאמרה לו שאין אצלו מראת גוף, קצת ציפיתי שבערב, כשהיא חוזרת מהעבודה, היא תגלה שהכין לה הפתעה וקנה לה מראת גוף. זה לא קרה, וזה מתחיל להרגיש לי שמנו הוא גבר של דיבורים גדולים ומעשים קטנים.

 

הכותבת: הינה דפנה טלר, מחברת המדריך המעשי ליצירת זוגיות: "מכל מחזריי השכלתי" – כל הסודות שמעולם לא סיפרו לך ליצירת זוגיות.

למעקב: בפייסבוק – דפנה טלר – מכל מחזריי השכלתי באינסטגרם – @dafnatel