עמוד הבית » חתונה ממבט ראשון – פיס אנד לאב? לא קנינו את זה.

חתונה ממבט ראשון – פיס אנד לאב? לא קנינו את זה.

צילום unsplash
בפרק הקודם צפינו במריבה בין איתמר לקארין. בעצם, זה לא מדויק כי לא ראינו את המריבה עצמה, רק את מה שגרם לה, ושמענו דיווחים על המריבה מכל צד בנפרד.

עוד לא הספקנו להתגבר על העניין הזה, והנה פרק חדש מתחיל בקארין שנכנסת לדירה ואיתמר מיד מחבק ומנשק אותה ללא הרף. מה קורה פה? איך הכל השתנה ב-180 מעלות? איך מחוסר רצון לתקשורת בסיסית בבוקר, זה עבר לחיבוקים ונשיקות הדדיים?

עכשיו, תבינו, זה לא שאני נגד. אני הכי בעד פיס אנד לאב, אבל אני רוצה לדעת איך הגענו לשם. מה קרה בין לבין. איך זה שממצב של מריבה עברנו למצד של לאבי דאבי? מה, שוב היה פה קטע שלם שלא צולם? נגיד שיחת טלפון ארוכה ורצינית שפתרה את סוגיית המריבה והפכה את המצב לפיוסי?

בפעם הקודמת לפחות קבלנו דיווחים על מה שהיה במריבה. הפעם לא קבלנו כלום. כאילו פספסנו פרק שלם מאז רביעי. אחרי מריבה בלילה הקודם שבסופה קארין רק רצתה לברוח ולישון במקום אחר, זה לא יכול להפוך ככה סתם למצב שבו מקבלים אחד את השנייה עם נשיקות, חיבוקים ולאבי דאבי. צריך להיות משהו באמצע שיגרום לזה לקרות. אז מה היה? אין איש יודע…

בכל מקרה, קארין נכנסת הביתה ומביאה לאיתמר מנחת פיוס: סכינים חדשים למטבח. אנחנו לא מספיקים להתפעל, ואז מגלים שזו רק ההתחלה. היא למעשה ארגנה לו ערב שלם של דייט במסעדה.

שזה נהדר כי זה מראה כמה היא קשובה לאיתמר. בנתה ערב שלם עבורו ובאמת מגיע לו שתשקיע בו בחזרה אחרי כל ההשקעה שלו. הנה, סוף-סוף גם היא יוזמת, ובצורה מושלמת ממש. השקיעה מחשבה רבה במה שהוא אוהב, הלכה עם זה הכי רחוק, וגם נהנתה יחד איתו. אין ספק שהוא עף על זה.

אבל… למה זה מגיע כמחוות פיוס? האם זה קרה רק בגלל שאיתמר כעס עליה והם רבו? אם לא היתה מריבה, האם גם אז היתה משקיעה כך? קונה לו מתנה ומארגנת לו ערב מסעדה? ולמה רק היא צריכה לפייס אותו? ולמה גם מתנה וגם ערב מסעדה? מחוות פיוס צריכה להיות משהו קטן ולא ערב שלם. ערכת הסכינים היתה מספיקה (למרות שבעיני היא אפילו לא נדרשת). איתמר התנהג אליה בצורה משפילה בפרק הקודם, ובסופו של דבר היא זו שמתנצלת? קונה לו מתנת פיוס ומארגנת לו ערב של בילויים? אז מה הוא צריך להבין מזה? שבכל פעם שהוא ישפיל אותה, הוא יקבל מתנות וערב מושקע?

ולמה בכל פעם שיש ביניהם מריבה, היא זו שצריכה להתנצל? פעם שלישית כבר בשבועיים בלבד שהם יחד. רק היא עושה טעויות? ומה עם הטעויות של איתמר? הן היו יותר חמורות מהטעויות שלה.

ושוב, הבעיה העיקרית היא שיש לנו פה חור בעלילה. אולי הוא זה שהתנצל. אולי היא. אולי שניהם, אבל איך הם מצאו את הדרך לפיוס?

החורים בעלילה פוגעים באותנטיות ובאמינות של התהליך בעיני הצופה, שמסתכל על כל החגיגה הזו כאירוע תלוש מהמציאות, ורואה בזוגיות של קארין ואיתמר כמשהו לא טבעי ולא אמיתי.

צילום unsplash

ניצן ומנו

ניצן מתפשרת בלית ברירה על הדירה של מנו כי היא מבינה שלא יהיה להם זמן לחפש דירה. "תדמייני שזו הרפתקה" אומרת לה אמא שלה, "שאת בהודו"… שזה באמת מצחיק, אבל ניצן לא רוצה להתייחס לזה כהרפתקה. היא רוצה להתייחס לזה כאל קשר רציני, כמו זה שבגללו היא הגיעה לתכנית.

מנו מצידו ממשיך לזרום עם החיים ואומר לה שהוא מבחינתו מאפשר לה לעשות מה שהיא רוצה. שזה נשמע נורא נחמד, אבל בתכלס הוא פוטר את עצמו מהמטלות ומשאיר לה לעשות הכל. נראה כאילו לא בא לו להתאמץ, לא ממש אכפת לו או שהוא בכלל אדיש לעניין.

ואכן כשהוא מספר שהתגעגע לחברים, אני שומעת שהוא בעצם מתגעגע לחיים שלו שלפני החתונה ולפני ניצן שגרה איתו בבית. לא סתם היא אומרת שהוא לא באמת הפנים שהבית הזה עכשיו גם שלה. נראה שהוא באמת מעדיף לשכוח את זה.

מנו אמנם זורם עם ניצן, אבל הוא לא יוזם שום דבר. היא רוצה לנקות? יאללה, נלך לקנות חומרי ניקוי, אבל בתכלס הוא גם אומר שהוא לא כזה מקפיד על ניקיון. כלומר, כל עוד זה זורם בגבולות הגזרה שלו זה סבבה, אבל לא מעבר. בטח לא אם הוא צריך להתאמץ לשם כך ולהוציא איזה ג'וק משבוע שעבר מתחת למכונת הכביסה.

ופה מנו מתחיל לעורר בי ספקות וחשד. כי גבר שלא מתאמץ – לא מספיק רוצה.

ניצן אמנם אומרת לבסטי שלה שהיא אוהבת שהוא ממוקד בה, שאין סימני שאלה אם הוא כן פה או לא פה, שזו בדיוק משמעות הפורמט של התכנית, אבל לדעתי בקרוב מאוד היא תבין שזה שהוא נוכח, זה כבר לא מספיק. שהוא צריך לעשות יותר מסתם להיות נוכח. ואת זה מנו לא עושה.

החשד הנוסף הוא שאנחנו לא שומעים ממנו אף מילה על זה שניצן ביקשה קצת אוויר ולא הצטרפה אליו לארוחת שישי. ציפיתי לשמוע מה הוא חושב או מרגיש לגבי זה. כשאנחנו לא שומעים כלום זה גורם לי לחשוב שהוא קיבל את זה בשלוות נפש, או שפשוט לא אכפת לו.

גם כשהוא נשאל למה הוא חושב שחיברו ביניהם, הוא מסביר את זה מהצד של ניצן: מה היא חיפשה ומה יש בו. הוא לא אומר אף לא מילה אחת על מה שהוא חיפש ומה הוא מצא בה. וזה, שוב, סימן שלא מבשר טובות על העתיד.

צילום unsplash

עינת ולירון

משעממים… למות… בפרק הקודם הבנו שהם מתלהבים אחד מהשנייה ושירח הדבש שלהם כייפי, אלא שהספיק לנו הפרק הקודם. לא צריך גם את הפרק הזה כדי להראות לנו את אותו הדבר. למה מעניינת אותנו השיחה הסתמית של מה לירון ביקש מהמומחים? ולמה מעניין אותנו לראות שהוא רץ לבד לבריכה הקרה ואח"כ לג'קוזי? במקום לבזבז לנו את הזמן על השיממון הזה, עדיף אם היו מראים לנו מה קורה עם שני ודני, או נותנים לנו סימן חיים מהדס ושי לוודא שלא הלכו לאיבוד במדבר, או שלפחות הדס עדיין נלחמת ברצון שלה לברוח. גם ככה היה לנו פרק קצר שחצי ממנו היה פרסומות. קצת התחשבות.

עמרי ומעין

אחרי הפריצה ביחסים של השניים מהפרק הקודם, ניתן בהחלט לראות שהקשר ביניהם הפך להיות יותר נעים, קליל וזורם.

כשעמרי מתכונן נפשית למפגש עם אמה של מעין הוא אומר: "אני בא אני", וזה הדבר הכי טוב שהוא יכול היה להגיד ולעשות. להביא את עצמו אותנטי.

תכלס? הם היחידים שריגשו אותי הערב, והכל בזכות אמא של מעין. איזו אישה מקסימה ומהממת. ממש התאהבתי. אישה לבבית, חמה, מזמינה, חייכנית, אופטימית. פשוט אישה מדהימה! לא פלא שעמרי אמר שהיה לו כיף. גם לי היה כיף ובכלל לא הייתי שם.

בסוף הביקור מעין מתארת את המאמץ והטרחה של אמא שלה לקראת הביקור. כמה אמא שלה השתדלה שהכל יהיה מושלם, כמה היא עבדה וטרחה למרות שזה לא קל לה, אבל איך עשתה הכל באהבה ושמחה… וואלה, גם אני הזלתי דמעה מהתרגשות.

הכותבת הינה דפנה טלר, מחברת המדריך המעשי ליצירת זוגיות: "מכל מחזריי השכלתי" – כל הסודות שמעולם לא סיפרו לך ליצירת זוגיות.

למעקב: בפייסבוק – דפנה טלר – מכל מחזריי השכלתי באינסטגרם – @dafnatel