עמוד הבית » חתונה ממבט ראשון – מידתיות. זה כל הסיפור

חתונה ממבט ראשון – מידתיות. זה כל הסיפור

צילום:pexels
הפרק של אתמול הזכיר לי את ההבדל בין שכר ברוטו לנטו. בברוטו - יש לי שעה וקצת, בנטו - בניכוי כל הפרסומות, כולל המופיעות על המסך בזמן התוכנית עצמה, יש לי פחות מחצי שעה. בשביל זה חיכינו שבוע?

כפי שראינו אתמול, מעין עזבה את הבית בדרמטיות גדולה. בדיוק כמו בפרומו, שהיה לשם שינוי תואם למה שראינו גם במיני פרק של אתמול, לא באמת היתה שם דרמה גדולה. כן, היא נעלבה, ואפשר גם להזדהות עם העלבון שלה בעניין הספה ובעניין החברים, אבל בגלל זה עוזבים את הבית? לא מפליא שהקשרים שלה לא הצליחו עד היום, אם על כל קונפליקט היא שוברת את הכלים ובורחת. ואם זה כך, אז אני שמחה בשבילה שהגיעה ל"חתונה ממבט ראשון".

עכשיו היא לא תוכל לברוח, אלא תאלץ להתמודד עם הקשיים והאתגרים שמערכת יחסים מציבה. כן, כי מסתבר שלא רק כרווקה יש אתגרים, אלא גם כשאת בזוגיות. אתמול מעיין ניצבה מול אתגר, קצת ניסתה להתמודד, אבל העדיפה לברוח. למה? כי ככה היא רגילה וככה יותר קל: לא להתמודד. נכון, עמרי מתנהג בצורה שגויה. פעם שניה שהוא אומר משהו אחד, וברגע האמת בוחר לעשות את ההיפך: בחרו ספה אחת יחד, ולבסוף הלך וקנה לבד ספה אחרת. קבעו ללכת יחד למסיבה של החברים ולבסוף הוא הלך לבד. מעצבן.

כשאנחנו נחשפים להסברים שלו בנושא הספה, אנחנו מבינים למה, ולהגיד לכם משהו? אותי הוא די שכנע… המחיר של הספה שבחרו היה גבוה מזה שהובטח להם, אז הוא בחר ספה אחרת שנראתה לו הכי דומה. הוא שגה? יכול להיות. כנראה שהוא היה צריך להתקשר אל מעיין, לעדכן אותה בשינוי המצב ולבחור יחד ספה חדשה. אבל הוא חשב על הפתרון הכי מהיר לבעיה: "אני לא חוזר היום הביתה בלי ספה חדשה". לא היה לו אכפת יותר מידי איזו ספה זו, כמו רוב הגברים. מבחינתו – היתה בעיה, והוא פתר אותה בדרך הכי טובה שיש: קנה ספה חדשה ואפילו דומה למה שהם בחרו יחד.

צילום:pexels

בקליניקה של דני, כשעמרי דיבר על המסיבה עם החברים שלו, ומעין הבינה מדבריו שהיא באה איתו, היא הביעה פליאה. לא היה לה מובן שהם הולכים יחד. אלא שעמרי מיד הגיב ב:"זה ברור, לא?" לא. זה לא ברור. איך יהיה ברור אם לא אמרת מילה? מאיפה מעיין צריכה לדעת מה אתה חושב אם אתה לא אומר לה? אז הנה, הוא אמר, ומעיין מאוד שמחה לשמוע.

אלא שאחרי כמה שעות, מה שהיה כביכול כל כך ברור קודם, השתנה ב-180 מעלות, ופתאום נהיה לו ברור לחלוטין שהוא הולך לבד. אולי הוא הרגיש גדוש פתאום ורצה זמן לבד, אולי קיבל טלפון מחבר והבין שהוא צריך ללכת לבד, או אולי כפי שאמר, הוא רצה לדבר עם החברים שלו ולשתף אותם, לשמוע מהם מה דעתם על הסיטואציה, והחליט שלשם כך עדיף שילך לבד.

סבבה. זה לגמרי לגיטימי. הבעיה אצל עמרי שהוא לא משתף (אלא אם הוא משתף ומורידים לנו את זה בעריכה). בעיניו הכל בגדר "זה ברור, לא?", אבל בעיני מעיין זה רחוק שנות אור מלהיות ברור. כשבבסיס שלה היא חסרת בטחון ונוטה לא לתת אמון במערכות היחסים שלה, שום דבר לא ברור. כדי שזה יהיה ברור צריך להגיד לה כל דבר, וכנראה שיותר מפעם אחת כדי שזה באמת יחדור פנימה. כל מה שכל כך ברור לעמרי, חייב לעבור בצורה ברורה ומפורשת למעיין. הוא חייב להסביר לה כל מהלך, מהיכן המהלך הזה נובע ובעיקר – שזה לא קשור לרצון שלו בקשר איתה. להגיד לה מפורשות שהוא עדיין נמצא במקום שהוא רוצה את הקשר הזה. כן, זה אולי אפילו קצת מתיש, אבל זו מעיין, ורק ככה היא תוכל לשרוד בקשר הזה, להיפתח ולצמוח.

לזכותו יאמר שהוא ניסה, אלא שלא אמר למעיין את מה שהיתה צריכה לשמוע, ולא העניק לה את הבטחון שהיא צריכה בקשר הזה. לכן היא הרגישה שהיא לא יכולה להמשיך כך ועזבה.

עמרי לא מבין את זה, למרות שדני הסביר לו כבר בפעם הקודמת. כשאתה לא יושב בתוך הראש של הצד השני, אתה כנראה אף פעם לא מבין עד הסוף מה הוא חושב. גם מעיין לא יושבת אצל עמרי בתוך הראש ולא לא מבינה כל מהלך שלו עד הסוף. לכן צריך לדבר. תקשורת פתוחה וכנה פותרת את רוב הבעיות כאן, אם לא את כולן. עובדה שכאשר הם ישבו בחוץ ודיברו, נפתחו ביניהם כמה דברים ונראה היה שזה מתחיל לזרום לכיוון טוב, אלא שעמרי העיד מאוחר יותר שזה מתיש. הוא הרגיש שהם מדברים שוב ושוב על אותם הדברים בדיוק וטוחנים מים. אנחנו לא ראינו את כל השיחות האלה, כי התחשבו בנו והורידו לנו את זה בעריכה, אבל באיי סיישל ראינו אותם מדברים וחופרים, והבנו שהשיחות שלהם יכולות להתיש.

יכול להיות שזו הסיבה שעמרי לא הסביר את עצמו היטב כשהחליט ללכת לבד למסיבה. אולי הוא היה מותש מהסברים. יכול להיות שזו היתה הסיבה שהחליט ללכת למסיבה לבד, בלי מעיין. כי רצה קצת להתאוורר.

זה לגיטימי. אפשר לרצות להתאוורר כשנמצאים בזוגיות. אפשר גם לצאת לפעמים לבד. לא צריך להיות ביחד 24/7. במיוחד כשמדובר בתהליך אינטנסיבי כפי שעוברים המשתתפים. גם בזוגיות רגילה, רצוי ומומלץ אפילו להתאוורר מידי פעם, לבלות לבד או עם חברים. עמרי עדיין פועל במסגרת הפעילות הנורמטיבית. אלא שמעיין, שלקחה את הדברים שלה והלכה לישון בדירה שלה בתגובה, הגיבה בצורה קיצונית. היא טוענת שהאמון שלה נפגע. איזה אמון? עמרי הלך למסיבה עם מישהי אחרת? הוא בסך הכל רצה ללכת לדבר עם החברים שלו, וגם אמר לה את זה. בכל פעם שהוא ישנה את דעתו האמון שלה יפגע? לבנאדם אסור לשנות את דעתו?

צילום: pexels

מעיין מתלוננת שהיא לא מצליחה למצוא את המקום הבטוח שלה, אבל שוכחת שאמון ובטחון לא קונים במכולת. זה לא מגיע ברגע. הם יחד בסך הכל שבועיים. לוקח זמן לבנות אמון. לוקח זמן להכיר את הצד השני, גם כשהתהליך אינטנסיבי (או אולי דווקא בגלל האינטנסיביות). היא דורשת ממנו אמון וכנות, אבל לא מעניקה לו את זה בחזרה. הוא שואל אותה אם זה מפריע לה, והיא עונה לו שלא, שילך. אני יכולה להבין שהיא נפגעת ולכן נסגרת, מה מונע ממנה לשתף אותו בתחושות שלה באותו הרגע, אבל מפה ועד לעזוב הכל וללכת הביתה? זו תגובה קיצונית ואימפולסיבית למה שקרה.כשעמרי יחזור הביתה מהמסיבה ויגלה שהיא איננה, משהו ישבר בו. ובצדק. לתקן את זה יהיה הרבה יותר קשה.

הפרק של אתמול הזכיר לי שרוב הרווקים טוענים שקשה להיות לבד והם רוצים זוגיות. אלא שהם שוכחים או סתם לא יודעים, שגם לזוגיות יש קשיים משלה, וגם עם הקשיים האלה לא פשוט להתמודד. ראינו את זה אתמול בצורה ברורה ואנחנו רואים את זה בכל פרק.

עינת ולירון –

הזוג הזה כל כך משעמם שאין לי אף פעם משהו חשוב לכתוב עליהם. האמת? אני מקווה עבורם שימשיכו להיות משעממים ולפרוח ביחד.  לחייך אחד לשנייה ולהיות דביקים.

הדס ושי –

למרות המאמצים שלי שי ולמרות המשפחה הלבבית, המקסימה והמחבקת שלו, ולמרות שהדס הרגישה נהדר בביקור, ולמרות שגם מבלי שאמרה מילה זה כמעט צעק על הפרצוף שלה: "כן, זה מה שאני רוצה בחיים שלי! כזאת משפחה!" ולמרות האופטימיות הפנטזיונרית של שי – אני עדיין לא רואה איך זה קורה ביניהם.

הכותבת הינה דפנה טלר, מחברת המדריך המעשי ליצירת זוגיות: "מכל מחזריי השכלתי" – כל הסודות שמעולם לא סיפרו לך ליצירת זוגיות.

למעקב: בפייסבוק – דפנה טלר – מכל מחזריי השכלתי באינסטגרם – @dafnatel

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה