עמוד הבית » טיול משפחתי המשלב נופים ופינות חמד

טיול משפחתי המשלב נופים ופינות חמד

צילום איילת רן
את דרך הנוף מיודפת להררית בארץ הגליל אני מרבה לעשות בכל ימות השנה . במיוחד בתקופה זו של השנה - ימי הקיץ החמים שבכל הארץ המצב מהביל עד מזיע ,בארץ הגליל אפשר בהחלט לנשום לרווחה .

אז בתור שגרירה של ארץ מופלאה זו ממליצה לכם בחום על טיול המשלב נופים, היסטוריה,פינות חמד, חיות קניות ושלל טעמים.

אז למה שלא נתחיל ?

נקודת המוצא בישוב יודפת.שם בצמוד לישוב נמצא תל יודפת .זהו הישוב היהודי הקדום בסיפור המרד הגדול (בשנת 66 לספירה ).קצת מורשת קרב -לאחר מצור קשה וממושך נכבשה יודפת על ידי הרומאים. בתל יש כמה מסלולי טיול בהם ניתן להתרשם מאורח החיים היהודי הקדום בין בורות מים בית בד ,מקווה טהרה וסיפור הקרב .

קיימים 2 מסלולי הליכה למיטיבי לכת מיטיבי לסת: בימי הסתיו מתכסה התל באלפי חצבים והמראה פשוט מרהיב ביופיו לכן כדאי לשוב על הטיול גם בעונה זו של השנה

צילום איילת רן

משם נוסעים לישוב יודפת מחנים את הרכב ומשם יוצאים רגלית לפינת החמד  – "יער הקופים "מקום בילוי לכל המשפחה שגולת הכותרת קופי הסנאי (אותו קוף בסיפור של בילבי בת גרב ).ייחודו של פארק יער הקופים שדואג יותר מכל לרווחת החיות ולמינים הרבים של הקופים המצויים בו. ביער ניתן להאכיל את קופי הסנאי לא בחטיפי הבמבה -ביסלי שהבאתם מהבית אלא בתולעים שניתן לקנות במקום. הקופים הקטנים מסתובבים בחופשיות בין ההולכים על שתיים אנחנו אם למישהו היה ספק נהנים מהחברה והפינוקים.

צילום איילת רן

היער ברובו מוצל ונעים להליכה .יכול לספק אטרקציה נהדרת לילדים וגם לנו המבוגרים.

במרחק כמה צעדים משם הוקם מתחם קניות מיוחד ומלא אווירה העונה לשם "בואכה יודפת". חנויות מעוצבות בהרבה שיק משקפות את רוח המקום – פשטות, איכות  ומקצועיות.את כל המתחם עוטפת מרפסת גדולה הצופה לנוף גלילי. המתחם  כולל גם בית קפה -מסעדה ששם הייתי ממליצה להנות מפיצה נהדרת וכוס לימונענע גרוס.

צילום תמונה מדף הפייסבוק של בואכה יודפת

חלופה נהדרת בסגנון אחר לרעבים שבנינו, תמצאו  במעדניית  "טוטסי" חפשו תור תור ארוך משתרך והגעתם למקום.  שווה כל רגע ! שם ניתן להנות ממבחר ייחודי של תבלינים, גבינות,שמן זית ועוד תופינים ומאפים.ולא לוותר בשום פנים על הכריך הנהדר ש"יבנה" כראות עיניכם וטעמכם –  ואז אחרי הצטיידתם בכל הטוב הזה, קחו אתנחתא במרפסת מול הנוף .

עוד במתחם מאפיה של לחם "עשהאל " שם ניתן לקנות לחם ומיני מאפים הנאפים יום יום וזרי פרחים קטנים."המלבושיה" -שם אפשר לרכוש את המותג הבלתי נשכח "גרבי יודפת" ועוד פריטי לבוש יפים.

חנות התכשיטים "אונקיה " של צורפת -מעצבת מור בן יהודה.בחנות  "הולך בתל " ניתן לרכוש את פקעות יודפת ומוצרים באווירה אנתרופוסופית כראוי לאנשי יודפת .

בjemma" – חנות טקסטיל הודי של ימימה בר, ניתן לרכוש פרטי טקסטיל ייחודיים, כלי אוכל ססגוניים. בנוסף פרטי נגרות -עבודת יד של בעלה של ימימה.

"הגר" -הגר גולן בגדי נשים חנות יד שנייה  שאין שני לה .

חנות "פרא " שם תמצאו עבודות יד כמו כובעים ארנקים וציורים ייחודיים שפשוט רק מלהסתכל בהם מתרחב הלב .

חנות גבינות הבוטיק מבית היוצר  "חלב עם הרוח " -ומשם בגיחה ישירה למקום לא פחות קסום  – אל החווה "חלב עם הרוח ".

חזרה  לדרך עפר לכיוון מזרח. בדרך סביר להניח שתפגשו עדרי צאן וכלבי רועים שיקדמו את פניכם בשמחה.

צילום איילת רן

את החווה הקימו דליה ואמנון בשנת 1996.לשם מגיעים מכל קצוות תבל נערים ונערות לעבוד במשק .שם בדרך מופלאה תלמדו ותגלו על תהליך ייצור הגבינות, על בנייה ירוקה ואורח חיים שונה. מכל פינה מציצות  גדרות ודלתות מעוטרות בשלל צבעים דוגמאות וציורים. במקום פינות מוצלות לישיבה נמוכה שם תוכלו להתארח ולטעום מגבינות הבית (או יותר נכון האוהל ).ואם  תבואו בשעות בין הערביים אולי תזכו גם לחוות ולראות איך חולבים את העיזים כמו פעם.

משם ממשיכים בכביש העפר לכיוון הישוב הררית (בשלב זה אפשר לחזור לכביש הראשי שמוביל לקצה של סוף העולם שמאלה .) הררית הינו היישוב היחידי בארץ למודטים -אז אם חשקה נפשכם במדיטציה הגעתם למקום הנכון .אם הגעתם עד הלום , עצרו לתצפית נהדרת על בקעת בית נטופה -מרבד נהדר של שדות .

חשבתם שהגעתם לקצה ?!

אז זהו שלא !

ממליצה לבקר במבדד- הכנסייה החצובה בסלע .

את המקום הקימו שני נזירים קתולים שהגיעו מארצות הברית בשנות השישים במשך שנים העמיקו והרחיבו את המערה לבתי תפילה קטנים -ויצרו מתחם תפילה צנוע ומקסים שם הם מנהלים חיים של מסדר עצמאי ומשק בו הם מגדלים את האוכל בעצמם.

צילום איילת רן

התעייפתם ?

מוזמנים לברר על מקום לינה בהררית.להנות מנוף  של 360 מעלות ושלל רב של סדנאות ופינוקים לגוף ולנפש.

כתבה: איילת רן