עמוד הבית » טיפים לשמירה על ברכיים בריאות

טיפים לשמירה על ברכיים בריאות

צילום: pixabay
בשנים האחרונות, מדווחות יותר ויותר תלונות על כאבים בברכיים. אין זה מפתיע, שכן ככל שהשנים עוברות אנו נשאבים לאורח חיים כמעט שאינו פעיל, מה שמשפיע מאוד על הברכיים שלנו. נעים מאוד, שמי ד"ר בנימין בנדר ואני מזמין גם אותך ללמוד כיצד לשמור על מפרקי הברכיים לאורך זמן, ולהימנע מכאבים ובעיות ברכיים של ממש שעלולות לתקוף בהמשך חייך.

פעולות שכדאי לעשות כדי לשמור על הברכיים שלנו – מאת ד"ר בנימין בנדר

אם כן, לא מעט פעולות שאפשר לבצע אקטיבית בכדי לשמור על מפרק הברך שלנו לאורך זמן. את הבולטות והחשובות ביותר אסף ד"ר בנימין בנדר והן כאן לפניך:

  • לצאת לשחות – השחייה ידועה ביכולתה לשפר את הכושר הגופני ולהעניק המון יתרונות לגוף שלנו. על אחת כמה וכמה כשמדובר על כאבי ברכיים, חיזוק העצם ונוקשות. ההמלצה היא לשחות במשך שעה, כמה ימים בשבוע. עם זאת, מובן שאף אחד לא מתחיל ברמה הגבוהה ביותר, כך שגם להתחיל מעשרים דקות חצי שעה ביום, זה נהדר!
  • שמן דגים – נשמע נורא, נכון? אבל ממש לא חייבים לצרוך אותו כפי שהוא. כיום קיימים תוספי תזונה שנוצרו בשל העובדה שאנחנו הרבה יותר מודעים ליתרונות של שמן הדגים. חומצות השומן אומגה 3 שאותן אפשר למצוא בשמן הדגים, מחזקות מאוד את העצמות והברכיים, הן מפחיתות כאב ואף מאופיינות בתכונות אנטי-דלקתיות.
  • לצרוך סידן – הסידן מחזק את העצמות שלנו, כך שבאופן טבעי ישפיע גם לטובה על הברכיים שלנו. הגוף לא מייצר סידן בעצמו ועל כן אנו חייבים לספק לו את הסידן הזה באמצעות תזונה נכונה של מוצרי חלב, שקדים ודגנים, ירקות, ועוד.
  • ויטמין C – יש לו כל כך הרבה תכונות חיוניות, מה הפלא שהוא מעולה גם לברכיים שלנו? ויטמין C עוזר לגבש את הסחוס בעצמות, מפתח אותן ושומר על איכות הקולגן בגוף. בנוסף, הוא מחזק את העצם כך שהוא מקטין את הסיכון לשברים, וקל מאוד לצרוך אותו דרך פירות וירקות.
  • ויטמין D – זהו אלמנט חיוני נוסף לבריאות העצמות בגוף שלנו. חוסר בויטמין D עלול להביא לאובדן עצם ושברים, גם אם האדם לא חווה נפילה או חבטה רצינית מידי. מומלץ לספוג לפחות רבע שעה של שמש בכל יום, ובמקביל גם לצרוך מזונות עשירים בויטמין D כגון דגים, דגנים, מוצרי חלב, חלמונים.
  • עיסוי לברך ולנפש – לכל אחד מגיע להתפנק מידי פעם, אבל לא מדובר פה בעיסוי מהסוג הזה, אלא יותר במטרה לחזק את הברכיים ולשפר את זרימת הדם. השתמשו בשמן זית או קוקוס, ועסו את הברך לאורך כמה דקות נגד כיוון השעון ולאחר מכן עם כיוון השעון. מומלץ לבצע את הפעולה פעם-פעמיים ביום.
  • ספורט במידה – חשוב מאוד לא לשבת במשך שעות ארוכות, אבל גם לא להגזים עם פעילות ספורטיבית. עשו הכל במידה ובהתאם ליכולת שלכם. זכרו שאדם שנמצא בכושר שיא, יוכל לבצע פעולות שונות לאורך זמן בשונה מאדם שרק מתחיל להתאמן. האזינו לגוף, תנו לו את מה שהוא צריך, במידה.

ברכיים בריאות לשגרת יום יום נטולת כאבים

כאבי ברכיים יכולים להשפיע עד מאוד על השגרה שלנו, עד כדי כך שיגרמו לנו להימנע מפעולות שונות כמו הליכה, מעבר מעמידה לישיבה ולהפך, ועוד. ד"ר בנימין בנדר עומד לרשותך בכל סיטואציה שבה נראה שהברכיים מתנקמות בך, לטפל בבעיה ולהשיב אותך לשגרה נטולת כאב ואי נוחות, ואף ללמד אותך כיצד לשמור על הברכיים שלך לאורך זמן.

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה