עמוד הבית » כך תגנו על עצמכם מהשמש !

כך תגנו על עצמכם מהשמש !

צילום יעל האן
טיפים על הגנת העור מפני קרני השמש החזקות בארץ

מהן קרני השמש המזיקות?

לשמש סוגים שונים של קרניים מזיקות ביניהן, קרני UVB הפוגעות בשכבות העליונות של העור וגורמות לאדמומיות וכוויות, וקרני UVA החודרות לעומק העור וגורמות לנזקים ארוכי טווח, כמו סרטן העור. אולטרסול של ד"ר פישר הינה סדרת תכשירי הגנה משמש, אשר פרצה דרך בתחום; תכשירי ההגנה בסדרה מגנים מפני קרני UVA ו-UVB ואף מסייעים להגנה מפני קרינת IR. כמו כן, לאחרונה הושקה סדרת "ספקטרום" החדשה והבלעדית, אשר משלבת טכנולוגיה ייחודית המסייעת להגנה גם מפני קרינת האור הנראה באנרגיה גבוהה HEV ובכך מעניקה הגנה מספקטרום רחב במיוחד של קרני השמש המזיקות  .UVA+UVB+IR+HEV

 האם צריך להתגונן מהשמש גם בצל?

בין השעות 10:00-16:00 קרינת השמש היא החזקה ביותר ולכן מומלץ להימנע מחשיפה לשמש בשעות אלה, וכן להמעיט בחשיפה לשמש בשאר שעות היום. במקרה של חשיפה לשמש, מומלץ לחבוש כובע רחב שוליים (5-7 ס"מ), משקפי שמש שיגנו על אזור העיניים ששם העור דק ופגיע במיוחד, ביגוד ארוך ולהשתמש בתכשיר הגנה מהשמש. שהייה במקומות מוצלים אינה מספקת הגנה מלאה; עוצמת הקרינה אולי נמוכה יותר, אך קרני השמש חוזרות אלינו מהסביבה (חול, דשא, ים וכד'). באופן דומה גם השהייה בחדר סגור או ברכב אינה מגנה עלינו מקרינת השמש, מכיוון שהחלונות אמנם בולמים את קרני ה- UVB, אך לא הקרניים  אשר חודרות דרך הזכוכית ולכן חשוב להקפיד על מריחת תכשיר הגנה ולחזור על המריחה בהתאם להנחיות על גבי התכשיר.

איך לבחור תכשיר הגנה?

ראשית, לפי ה-SPF הרצוי. SPF הוא מדד המעיד על מידת יכולת התכשיר להגן על העור מנזקי קרינת UVB. המדד נקבע ע"י חישוב היחס שבין מנת הקרינה הנדרשת ליצירת אדמומיות ראשונית על עור המוגן בתכשיר הגנה מהשמש, לבין מנת הקרינה הנדרשת ליצירת אדמומיות דומה בעור שאינו מוגן, כאשר רמת ה-SPF נעה בין 20 ל- 50+. שנית, תכשיר ההגנה צריך להתאים לצורך שלכם; בעלי עור רגיש יבחרו תכשירי הגנה ללא בושם אשר עברו את בדיקת SENSITIVE לעור רגיש, אנשים המרבים בפעילות ספורטיבית יבחרו תכשירי הגנה קלילים המנטרלים ריחות גוף וזיעה, תינוקות ייהנו מתכשירים בעלי מסנני קרינה 100% טבעיים ועוד. לאנשים הנמצאים זמן ממושך בשמש, בעלי עור בהיר במיוחד או אנשים הנוטלים תרופות פוטו-סנסטיביות (מרגשות לשמש), מומלץ להשתמש בתכשיר הגנה בעל מסנן של SPF 50+, ולמחפשים הגנה מפני ספקטרום רחב במיוחד של קרני השמש המזיקות, סדרת "ספקטרום" החדשה של אולטרסול היא פתרון מצוין.

 מריחה אחת של תכשיר הגנה מספיקה?

מריחה אחת של תכשיר הגנה בבוקר אינה מספיקה כדי להיות מוגנים כהלכה ויש צורך לחזור על המריחה. חשוב להקפיד על מריחה אחידה ויעילה של כל האזורים החשופים לשמש: יש למרוח את תכשיר ההגנה כרבע שעה לפני היציאה מהבית, לוודא ספיגה מלאה ולחדש את המריחה מדי שעתיים. כמו כן, במידה ואתם מבצעים פעילות גופנית, נכנסים למים, מזיעים או מתנגבים, יש להימרח שוב.