עמוד הבית » כשהתותחים רועמים המוזות אינן שותקות

כשהתותחים רועמים המוזות אינן שותקות

צילום: אלינה יצחקי
אלינה יצחקי, אמנית רב תחומית, ציירת, פסלת ומעצבת, תושבת העיר אשדוד, מהישובים ששוכנים במרחק של עד 40 ק"מ מרצועת עזה, הושפעה רבות בעקבות טבח השבעה באוקטובר והמלחמה שפרצה בעקבותיו.

בעקבות המצב המורכב היא בחרה להעשיר את החנות האיקומרס בשלל ציורים המבטאים את המורכבות האמנותית שהיא חשה נוכח המצב."אני יוצרת עבודות מקוריות במגוון טכניקות, מחומרים שונים. אני אוהבת ליצור אמנות דיגיטלית", מספרת האמנית ומרחיבה: "עבודותיי מוצגות במדינות שונות ונמצאות גם באוספים פרטיים, ציבוריים ובנקים". בתוך כך, בחרה  אלינה כבר מה–7 באוקטובר להתגייס למאבק המלחמתי־ תקשורתי ולהציף את הבמות הדיגיטליות שלה (אתר, פייסבוק, אינסטגרם) בשלל ציורים הממחישים את תחושותיה.

"ציורים היא דרך מופלאה לספר סיפור, גם משום שהציור הוא בבחינת כלי שמעדן את המציאות ובעיקר כי דימויים קשים ואכזריים ככל שיהיו נחשבים קלים יותר לעיכול מצילום או סרטון. עם זאת, ציורי המלחמה הנוכחית, שכוללים שורה של דימויים, החיילים שנהרגים, ישראל שמתפללת לשלומם של חיילים וחטופים, לצד עבודות הכוללת את דגל ישראל, רצועת עזה בטבח ב"שבת השחורה", ושלל סצנות מלחמה, חתונה בצל מלחמה, פרחים, חיבוקים וביטויי געגוע ובכי, הפכו לחלק אינטגרלי מהמאבק התקשורתי".

צילום: אלינה יצחקי

 

צילום: אלינה יצחקי
צילום: אלינה יצחקי
צילום: אלינה יצחקי
צילום: אלינה יצחקי

 

צילום: אלינה יצחקי

 

בהתאמה, ציורה של אלינה מתארים את הכאב לצד השמחה, את האובדן מול המשכיות של החיים, את האיוש מול תקווה לניצחון הקרוב. כל ציור חדש עולה אונליין לחנות בינלאומית של אלינה. ככה גם הציורים שלה מסיעים בהסברה עולמית לטובת יראל. אלינה מזמינה להתרשם מסדרת "חוסן הברזל" ושלל הציורים ועיצובים שלה כבר עכשיו. היצירות יהיו זמינות להתרשמות ורכישה ב- https://www.etsy.com/shop/ElinaItzhakiArtS