עמוד הבית » לא מיוחד לא לומד

לא מיוחד לא לומד

הרבה אימהות רוצות שהילד שלהן ילך לאוניברסיטה, ירכוש מקצוע ויצא לשוק העבודה כשהוא נושא בטייטל של רופא או עורך דין. עם זאת, בחלק מהמקרים הילד יוצא מהאוניברסיטה עם תואר במדע גלישת הגלים או בלימודי ביטלס למתקדמים. במאמר הבא נציג כמה מהתארים המיוחדים והמוזרים הקיימים כיום בעולם האקדמי.

לימודים ירוקים

העולם בו אנו חיים משתנה ללא הרף ובהתאם לכך גם שוק העבודה. מקצועות הולכים ונעלמים ומקצועות חדשים מחליפים אותם. כפועל יוצא של העניין, גם האקדמיה מתחדשת ומציגה תוכניות לימודים עדכניות כגון רפואה דיגיטלית, העוסקת בתוכנות של מערכות בריאות ובקשר הטכנולוגי בין רופא למטופל.

דוגמה נוספת לקורס עדכני שיכול להרים כמה גבות שמרניות הוא תואר במדעי הקנאביס שניתן ללמוד באוקלנד, קליפורניה. תחת כנפי גל הלגליזציה ההולך ומתפשט בעולם, השיקה האוניברסיטה תכנית לימודים אשר מוקדשת כולה לצמח השנוי במחלוקת. התוכנית מתפרשת על פני כמה רבדים, ועוסקת בין היתר בהיסטוריה של הקנאביס, כלכלת קנאביס, גידול וטיפוח הצמח, הקנאביס בראי משפטי ועוד קורסים מעניינים. אין ספק שמדובר בלימודים מרחיבי תודעה.

כשהכיתה הופכת ללונה פארק

מדובר אולי בתואר עם השילוב המדויק ביותר בין ילדותי לרציני. לימודי הנדסה, או ליתר דיוק לימודי הנדסת פארקי שעשועים.

על לימודי הנדסה אין צורך להרחיב. מדובר בתואר נפוץ מאוד העוסק בתכנון ופתרון של בעיות, ומצריך לימודים קשים בתחום הריאלי. עם זאת השילוב עם תכנון מתקנים לפארק שעשועים מוסיף למקצוע ההנדסה טוויסט מעניין, כשמבינים שכל המתמטיקה הסבוכה מיועדת כדי להבהיל ילדים ברכבות הרים מפחידות. כמעט כל אמא רוצה שהבן שלה יהיה מהנדס, מעניין אם גם מהנדס רכבות הרים כלול בחלום הזה.

מדעי (גלישת) הרוח

"לא יהיה בית ספר אם יש מחר גלים…", כך שר דני סנדרסון בשירו המפורסם. אבל מה אם בית הספר עוסק בגלים? במכללת קורנוול בבריטניה (מדינה מפתיעה לכל הדעות לתואר שכזה) תוכלו להירשם למדעי גלישת הגלים וללמוד על הספורט הימי הנ"ל משלל זוויות מרתקות: תרבות, היסטוריה, פיזיקה והשפעות גיאוגרפיות על גלישת הגלים.

זואולוגיה? לא! סתם מתעסקים בחיפושיות

באוניברסיטה בליברפול, עיר המוצא של הרביעייה המוסיקלית הידועה ביותר, ניתן ללמוד לתואר שני העוסק כולו בביטלס. הלימודים בוחנים את הלהקה דרך מושגים כגון בניית זהות, השפעה על תעשיית המוזיקה הפופולרית, השפעה על החברה ועוד. בסוף הלימודים תוכלו ככל הנראה לענות על שאלות הרות גורל כגון: האם אכן כל מה שצריך זה אהבה? ומי גר בצוללת הצהובה?

 מסלול מוכוון מטרה

התואר הבא מיועד למי שמחפש מטרה ברורה עם גבולות מוגדרים שאסור לחצות אותם. תואר במדעי הבאולינג נשמע אולי כמו בדיחה מוצלחת של אחד החבר'ה, אבל הוא שריר וקיים בקולג' באינדיאנה, ארצות הברית. התוכנית מציעה לימודים מקיפים על עולם הבאולינג, והיא משמשת  כקרש קפיצה להשתלבות בתעשייה שמגלגלת מאות מיליוני כדורים כבדים ושחורים.