עמוד הבית » למה זה חשוב ללכת לישון עם הצלחות? או מה קורה לנו בלילה כשזה לא קורה?

למה זה חשוב ללכת לישון עם הצלחות? או מה קורה לנו בלילה כשזה לא קורה?

צילום pexels
כילדים וכמבוגרים, לא אחת קורה שכועסים, מתוסכלים או עייפים מדי מכדי לפתוח אפילו לעצמנו בלבד את אירועי היום הטורדניים. פעמים רבות הדברים הללו, מורכבים, כואבים וסוחטים מאיתנו כל טיפת אנרגיה. הדבר היחידי שבא לנו לעשות זה פשוט לישון ולא לחשוב על זה בכלל. זה קורה לכולנו ללא יוצא מן הכלל. זה טבעי והגיוני במידה רבה מאחר והשינה אכן יוצרת הפסקה וטוענת באנרגיה חדשה.

מה המוח שלנו עושה בלילה בעת שינה וחלימה?

יחד עם זאת חשוב שנבין מה המוח שלנו עושה בלילה עם כל הרגשות הסוערים ועם המחשבות והתחושות המאד לא נעימות הללו. מה שהמוח שלנו עושה הוא מפריד בין הרשמים של פרטי האירוע לבין המטען הרגשי. פרטי האירוע מאוחסנים בספריית הקבצים של כל הדברים מאותו סוג. במידה והאירוע חדש לנו וקרה לנו פעם ראשונה, לא יהי לו מקום אחסון והוא "ישלח החוצה" בצורה של חלום רע או מוזר.

הסכנה הלא ידועה:

עד כאן רוב האנשים יודעים את זה ואין הרבה מה לעשות איתו. אלה הם מנגנונים אוטומטיים שפועלים ללא מגע יד אדם. החלק הפחות ידוע הוא מה קורה למטען הרגשי האנרגטי של האירוע. אנרגיה טעונה זו מופקדת בידיו הנאמנות של הלא מודע. שם היא מאוחסנת בצורה "נוזלית". זהו כמובן דימוי. אלא שאם נשתמש בדימוי זה בהמשך, נגלה שלרוב נוצרת פצצה מתקתקת, שאף אחד לא יודע כיצד ומתי היא תתפוצץ, בדרכים עלומות ובלתי צפויות.

צילום pexels

הדרכים יכולות לכלול התפרצות רגשית כמו לבה רותחת מהר געש – החוצה, או פנימה. כאשר יש ביטוי כלפי חוץ נראה פעולות של אלימות קיצונית מכל הסוגים. כאשר הביטוי יהיה כלפי פנים נראה לרוב התפרצות של מחלות או אירועים קטלניים בדרגות שונות.

אוקיי, אירית, אז יש באסה בחיים, מה לעשות?

יש מה לעשות. הנה מה שאפשר לעשות כדי לנטרל את מרעומי הרגש לפני השינה ולמנוע את הצטברות הלחץ של "הלבה הרגשית" והתפרצותה פנימה או החוצה:

  1. להשתדל כל לילה ללכת לישון נקיים פיזית מקלחת (או לשטוף ידיים, רגליים ופנים) ורגשית (לתרגל התמרה של הלחץ להצלחה).
  2. לכתוב במחברת מיוחדת את התודות שלי היום כולל תודה לדברים המורכבים עבורי (נשמע קצת מוזר – תרגול פוליאנה).
  3. לסיים ברשימה של חמש הצלחות שהיו לי היום (גם אם הן מתגמדות לנוכח האתגרים והמורכבויות).
  4. לשיר את השיר "טוב לי טוב לי" של עמליה.

את התרגול של כל העצות ניתן ללמוד לעומק עם פירוט הבנות ברמה הפיזית, מנטלית, רגשית ויצירתית ורוחנית בסדנת יום הקרובה שמיועדת ל- 20 מהירות התגובה הראשונות (גם מהירים) בעוד שבועיים. להרשמה יש לכתוב מייל שכותרתו: "גם אני רוצה סדנת יום לשינה רצופה" למייל:  goldensleep21@gmail.com ותקבלו בחזרה מייל עם כל הפרטים המדוייקים