עמוד הבית » הכוח העלום של שינה רצופה או מה קורה לנו כשאנחנו ישנים?

הכוח העלום של שינה רצופה או מה קורה לנו כשאנחנו ישנים?

צילום pexels
המילייה של "המעלית": ראשון בבוקר הוזמנתי לראיון בפודקאסט "המעלית" של יניב ודני המוכשרים, שיחות על רוח וחומר. רוצו לחפש באינטרנט. כל מפגש אצלם הוא משהו מיוחד. הנושא הפעם היה שינה וחלומות.

שיחה עם חברים כל כך אינטליגנטים, היא בין הדברים האהובים עלי במיוחד. זו שיחה קולחת, שזורה בהומור, בהעמקה לשאלות שמגלות עולמות, שנפתחת ונסגרת תמיד במוזיקה שהם מנגנים. עונג צרוף. אצל יניב, בקומה גבוהה, בבית של האיש הכי גבוה שאני מכירה מקרוב, משכמו ומעלה, מוזיקאי מחונן שמנגן בחליל כמו אורפאוס, ודני שמפליא באצבעותיו על הגיטרה.

המוזיקה גורמת לי להתמוסס בדמעות של אושר. צלילים ראשונים ואני כבר בעולמות אחרים. לא שמה לב לזמן החולף ואז דני שואל את השאלה בהא הידיעה. יש לו עיניים רכות ועמוקות. קצת מרכין את הראש, רמז לזה שתיכף הוא משגר שאלה מדוייקת ומכוונת היטב. יניב נע קלות בכסא בכוונה להגן עלי אם יהיה צורך. אין צורך. אני במים בטוחים לחלוטין. מרגישה בנוכחותם המיטיבה כמו דולפין בים הפתוח.

 שאלת השאלות: מה הדבר הכי חשוב שמאפשר שינה רצופה?

פעמים רבות התשובות הן: חושך מוחלט, שקט, חדר מאוורר, להקדים לישון ולהקדים להשכים, סדר, ניקיון, לאכול ארוחה קלה כשלוש ארבע שעות לפני השינה, טמפרטורה של 21 מעלות צלזיוס.

להוציא מכשירים חשמליים מהחדר, להטעין את הטלפון הנייד בחדר אחר או לפחות על מצב טיסה, לעשות תהליך שינה לפני השינה, מקלחת חמה, לעשות מדיטציה עם מוזיקה מרגיעה, מצעים נקיים ורעננים, פיג'מה רכה למי שלובש משהו בשינה, לעמעם אורות, להשאיר אור קטן במסדרון, לעשות אהבה, להתכרבל כפיות עם מי שאוהבים.

יש שיגידו שהם מעדיפים לעשות הליכה מתונה באויר הלילה הקריר מעט יותר, הנועזים אוהבים להתיש את עצמם בספורט רכיבה על אופנים או חדר כושר, יין לאור נרות, לשבת בחורף ליד האח, לשתות כוס חלב עם עוגיה, לשתות מים כל היום לאט מאד, כוס בירה, להתחבק חיבוק ארוך במיוחד.

צילום pexels

יש שאוהבים מוזיקה רועשת דווקא, לנשום עמוק, לצחוק הרבה, להכיר תודה, לרקוד, לשיר, לצאת לסיבוב ברכב, לצפות בכוכבים, לשבת ליד מדורה על החוף, לטבול בים או בנחל להתרעננות, ג'קוזי, סאונה חמה או קרה, מסז', רפלקסולוגיה, תה צמחים קמומיל או קינמון.

אפשר לבחור ולגוון ואני בטוחה שלא רשמתי הכל. אתם מוזמנים לכתוב לי – לאשר או להוסיף – זה יכול לעזור למישהו אחר אני בטוחה.

ככל שתשאלו יותר אנשים תקבלו תשובות כל כך שונות ולעיתים הפוכות. כמובן יש את מי ששותה קפה וישר נרדם, ויש כל מיני פתרונות שונים ומשונים. תתפלאו! המחקר שלי על השאלה המיוחדת הזו עדיין פתוח. תכתבו לי למייל goldensleep21@gmail.com

חפרת הא?! אבל מה התשובה הנכונה?

אז ככה, בכל התשובות יש אמת והן עוזרות מאד. מאחר וכל אדם שונה במעט מזולתו דברים אחרים, הרגלים אחרים ישפיעו עליו וירדימו או יעוררו.

אך תנאי מקדים אחד משותף לכולם, תמיד ובכל מצב, הוא מחויב המציאות

אמון.

נכון, היו אלה שסיפרו שהם נרדמו במוצב תחת אש תופת. באמת קשה לומר שזה מצב מלא אמון. התשובה היתה במשפט שאחר כך. הם סיפרו ששבוע הם לא ישנו בהפגזות קודם לכן והם פשוט התמוטטו לשינה בעל כורחם. זה מעיד על העוצמה האדירה של שינה, גם במצבי קיצון, לכפות מנוחה על הגוף ולעטוף אותו בשינה למרות הפחד וחוסר האמון.

יחד עם זאת, זהו הגורם האחד שיכול לאפשר שינה ולהביא מנוחה ליגע. אותה איכות שמאפשרת לנו לבטוח לחלוטין ולשחרר שליטה ולדעת בתוך השקט של הלב שהכל כשורה, הכל לטובה והכל לטובתי הגבוהה ביותר.

ספרו לחברים שלכם, לקרובים, ידידים ומכרים, הורים וילדים, כל מי שלא ישן היטב, יש אפשרות טובה ונעימה להצליח. תכנסו לאתר שינה רצופה יש שם המון מידע נוסף  https://www.goldensleep.co.il או תכתבו למייל goldensleep21@gmail.com ונעה תיצור איתכם קשר ותתאם לכם פגישה טלפונית או אישית. נתראה בקרוב.